2022-02-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
OK, Putin måste stoppas och det kan bara ske med att Väst går in med marktrupper och slår tillbaka...

Vem är dagens Churchill som förstår att Putin måste stoppas NU

Kunde inte sagt det bättre själv.
Hellre ett stort världskrig mot Ryssland, även ifall oerhört många dör så är det värt det i slutändan.
Denna Putler måste bort.
Ukraina vi är med er
Citera
Medlem
Jag är partipolitiskt oberoende. Måste säga att Anderssons tal inte var vad jag hoppades på. Jag vill veta hur Sveriges säkerhet kan garanteras, inte hur barns oro ska hanteras (det kan psykologer etc. ge råd om). Jag förstår inte hur vi kan acceptera att vi är beroende av Rysslands nåd, för även om jag är villig att dö för Sverige i strid, så måste man vara realistisk och inse att vi ensamma INTE kan värja oss i längden. Det finns tyvärr bara ett svar för att säkra Sveriges framtida existens, och svaret är NATO. Ta nu ansvaret och gör det som är bäst för Sverige.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Vi får väl se. Ryssland kommer inte kunna ta över Ukraina utan betydande förluster.
Inga förluster alls. Nulands kakor har inte ändrat befolkningen som fortfarande är slaver och hellre ser sig befriade av Ryssland än sitter som slavar till Biden och hans son. Det här är redan över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Den ryska ekonomin går ner 5 %

Och det är om man går "all in" ifrån västvärlden med sanktioner. Man har samlat på sig rejält utav valuta, guld etc.., och har ingen statsskuld att tala om.

Inom finanskretsar har Ryssland fått namnet "Fort Russia". Man är gott rustat. I väst har vi levt på pengatryckning och billiga krediter.
Rysslands statsskuld ligger på över 280 miljarder dollar.

Över 80 % av Rysslands pengaväxling och hälften av all handel sker med dollar.
Citera
2022-02-24, 10:43
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, krig är ingen underhållning att titta på.

Det ska undvikas till varje pris vilket hade varit fullt möjligt här-

Ryssar älskar Putin. De kunde valt någon annan och får nu betala priset.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemkuk
Det var ju ett fint tal vår kära statsminister håller! Nu finns det alltså inte en chans i helvete att vi som land ställer oss neutrala om och när kriget sprider sig.

För helvete Maggan!

Sverige var inte neutralt innan statsministerns tal heller. Finns ingen som påstått det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
Putin säger i tal

"– Till alla som skulle kunna tänka sig att ingripa utifrån: Om ni gör det kommer det att möta konsekvenser som är större än de ni har mött i historien. Alla relevanta beslut har fattats. Jag hoppas att ni hör mig, säger Putin i talet."

Hotar gubbjäveln med ett tredje världskrig? Har han fått fnatt på riktigt? Att han ens orkar.

Är det värt ett kärnvapenkrig? Uppenbarligen har mänskligt liv noll värde i ryssgubbens ögon.

Han har oerhörda mindervärdskomplex och måste hävda sig, därav gör han såhär.
Kämpa Ukraina och er militär!!!!
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det kommer ske och den lilla råttan Putin kommer få ett helvete. Han är körd men det skrämmande är att han sitter på kärnvapen . Det är det som skrämmer mig .
Givetvis är kärnvapnen redo att användas vilken stund som helst. Putins varning är mycket klar. Inget kommer att hindra Ryssland i denna mission och motståndaren kommer att förintas.

Putins meddelande till omvärlden:

"Putin warned against attempts at foreign intervention in the current developments, let alone foreign intervention.

"Nobody should feel any doubts that a direct attack on Russia would end with the potential aggressor’s defeat and terrible consequences for the attacker," he warned.Whoever may try to create obstructions to us, let alone pose threats to our country and our people, they should know that Russia’s response will follow without delay and entail consequences that you have never encountered in your history."
https://tass.com/politics/1409329
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Ju längre ukrainarna håller tillbaka ryssen, desto fler "NATO-rådgivare" och specialstyrkor kan sippra in i landet. Kan bli jobbigt för ryssen om det tar för lång tid.
Det är redan slut så ni kan sluta med era fantasier. Den lilla amerikanskstyrda klicken har redan börjat fly.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Varför skulle det slå hårt mot Europas konsumenter.
Rysslands ekonomin är mindre än Italiens..
Du verkar vara ekonomisk analfabet eller gilla riktigt höga elräkningar.

Alla seriösa analytiker (och en del oseriösa) menar att detta kommer ha en ordentlig negativ effekt även på övriga Europa ekonomiskt.

Tänk om gasen stängs av helt nu.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuSuedi
Vinna eller försvinna. Tro inte att Ukraina kommer att ge upp så lätt, inte heller kommer Ryssland köra över Ukraina som vissa tror.

Nej, det är inte bara att gå in och ta över. Minns när Sovjetunionen gick in i Afghanistan 1979. Det var ingen enkel operation som ledde till ett övertagande. Det var en viss skillnad när Sovjetunionen gick in i Ungern 1956 och Tjeckoslovakien 1968. Då hade man regeringar i respektive land som fann det för gott att rätta in sig i ledet. Det kommer inte att ske nu.
Citera
Bannlyst

Sverige borde uppskatta glädjen över vad som händer i Ukraina att det aldrig har gått med i Nato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in