2022-02-24, 09:24
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Återstår att se du.
Knappast att ryssarna har klarat att slå ut hela Ukrainas luftförsvar på några timmar. Ukraina är störa landet i Europa och har en av de största armeerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
Om det sker, tror jag inte ens Kina håller dom ryggen. De har redan varit tveksamma. Och väldigt tysta.
Tror jag inte heller dom gör, Ryssland är tillåmed lite sura på Kina för att dom gjort kopior på deras militiära utrustning som dom sålt till dom, så inga mer militära samarbeten där inte. Dessutom har jag för mig att Kina är mer intresserad av att ha eget världsherravälde än att dela det med Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Reinfeldt (den gamla förrädaren) var inne på samma spår, kallade Putin narcissist och verkade väldigt avogt inställd till honom.
Jag fick själv lite Hitler vibbar när jag såg de senaste inslagen från duman.
Putin sitter på sin tron och talar till sina undersåtar, lyssnar på råd från sina ministrar men fattar egna beslut som går stick i stäv mot råden.
Ryssland går med stora steg mot sin egen undergång om de inte agerar mot galningen på tronen.
Jag tror det med faktiskt, speciellt efter det klippet från duman.
Citera
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Din åsikt räknas inte när du uttrycker dig så.
Hårt mot hårt är det enda som räknas.
Sanktionerna hjälper inte ett skit.
Absolut, våld är det enda språk Putin förstår.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Absolut 100%!!!
Eller hur, så får vi det sista vita kriget. Där alla vita dödar varandra med kärnvapen.

Eller vilka länder tror ni är kvar efter ett kärnvapenkrig? Jo, alla icke Europeiska.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Din åsikt räknas inte när du uttrycker dig så.
Hårt mot hårt är det enda som räknas.
Sanktionerna hjälper inte ett skit.

Fast det är vad som kommer att hända. Om NATO blandar sig i så är vi alla döda inom några månader.

Putin verkar mena allvar med sina hot. Det har vi ju märkt nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Tycker detta till stor del är västs fel och NATO, hur kan man tro att bolla med direkta grannländer till Ryssland om NATO-medlemskap ska vara konstruktivt för världsfreden? Det som kan hända nu är ett nytt kallt krig och allt det händer när en gammal sömngubbe som Biden sitter som president, total mix av kaos. Vad händer nu? kommer Ryssland placera mer militär närvaro i Venezuela? Vilken sida väljer Kina? Tror inte det är USAs iaf.

NATO skulle slutat lekt världspolis, år av en kosntruktiv process med handel mellan Ryssland och Europa nu som bortblåst pga NATOs haussande. När ska vi lämna USAs kontroll av oss? USA använder Europa som någon lekyta.

Vad skulle USA tycka om en Ryss-Kinesisk "defensiv" allians skulle bolla med Kanada och Mexiko att ansluta? och att de skulle vara påväg att göra det? jesus... invasion av dessa länder är bara förätten från USAs sida.

Nu är det ju så att med Putins nya doktrin så kan han bara ta Gotland med hot om kärnvapenkrig. Det samma med i princip alla granner.

Vill man behålla sin nationalstat är det enda man kan göra att skaffa kärnvapen. Sådana vapen får man genom NATO.

Ukraina är beviset på detta.

Sverige och Finland har valet att gå med i NATO eller ge bort delar, möjligtvis stora delar, av sitt territorium.

Man måste vara idiot för att inte gå in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Om inte Natoländerna hade svikit avtal som skrevs på 90-talet med Ryssland kanske det här inte hade hänt? Om vi hade försökt med lite diplomati och förhandlat hade det kanske inte hänt?

Jävla nollor i tråden som gapar över Putin. Väx upp.

Vill du hänvisa till vilka avtal det är du pratar om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Är du helt pantad? Det här har inget med väst att göra, Putin har planerat det här i säkert 20 år. Så länge har ju upprustningen pågått.

Och du tror det inte finns en anledning, väst har tryckt på i över 20 år, bit för bit närmat sig östblocken. NATOprocessen började för över 25 år sedan. Till slut spiller det över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Är vi närmare WW3 än 2014?

Defentivt tyvärr
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Hur kan Reinfeldt få sitta och bre ut sig i TV4? Det var ju han som begravde vårt försvar och gjorde narr av Åkesson när Åkesson sa att vi måste rusta upp vårt försvar.
Citera
2022-02-24, 09:25
Medlem
coxenframmes avatar
Citat:
Det kommer ju inte hända nåt med fördömanden. Ingen vågar attackera Ryssland. Det vet Putin om och han kan göra vad han vill.
Hitler tänkte likadant men då fanns inte kärnvapen. Tror Putin har rätt den här gången
Citera
2022-02-24, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovie137
Om man inom en snar framtid vill se WW3 och potentiellt kärnvapenkrig är det ett utmärkt förslag.
Vad är lösningen då? Fördömanden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in