2022-02-24, 09:18
Medlem
Moskvabörsen ner 30%. Lär väl skapa ett visst missnöje...
Citera
Medlem
Antar natoländerna står med öppna armar och tar emot flyktingar om de tänker vapensponsra eländet?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det kommer vara samma sak som en ockupation i befolkningens ögon. Förstår inte hur det skulle fungera i det långa loppet.

Nej inte jag heller. Men jag tror ändå det är/var Rysslands avsikt.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Då var det igång då.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4pBy2/ryssland-ukraina-bombningar-i-kiev
Här är livestream från Kiev. Ser helt lugnt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=K_ktlQnDr8A
Citera
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Är du retarderad? Ukraina klarar sig i max en vecka oavsett vad.

Ska unga pojkar kasta sig in i döden för ingenting? Har vi inte sett det lite väl ofta i historien så här långt?
Det är inte för 'ingenting'! Är man inte beredd att försvara sitt land så förtjänar man inte heller att vara fri! Din jävla peacenik!
Citera
Medlem
coxenframmes avatar
Äntligen något som händer i vår tråkiga samtid.
Dessutom, börsen faller! In o fynda
Citera
2022-02-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vi behöver varje soldat som går att tillgå för att försvara Gotland. Svenskar som vill åka till Ukraina är dumma i huvudet.

Fast nu händer det ingenting på Gotland. Hade de varit krig på gotland NU, så hade valet inte varit svårt
Citera
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozdovsky
Azov-basen i Mariupol är redan sönderbombad.

https://hlamer.ru/video/1080354-Pod.Mariupolem.unichtojena.baza.Azova

Klart dom kan göra lite skada men hur många är dom, 200 man?
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Utmärkande för dumhuvuden, hycklare och krigshetsare är att de i varje skede ska föröka svamla bort sin dumhet, sitt hyckleri och sin krigshets. Och när man påtalar detta, svarar de med ännu mer av varan.

De har uppfunnit evighetsmaskinen!
Jag har nog, tidigare, anmält typ 100 inlägg från dig som inte är annat än personangrepp. Har du svårt att få några inlägg att vara kvar?
Om du diskuterade sakfrågan istället för mig, skulle det nog varit både roligare och mer informativt för andra.
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Har du sand i hjärnan?
Nej, Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
är du emot demokrati, yttrandefrihet och opolitiska domstolar också?
Inte per se. Men jag är inte odelat för.

Om konsekvensen var bättre policy i väst utan dessa så hade jag varit odelat emot.

Det finns ingenting magiskt i ordet "demokrati" om du tror det.

Sedan att du nämner opolitiska domstolar är lite löjeväckande just för att jag vet varför du nämner det; du nämner det för att SVT började tjata om det för ca 2-3 år sedan när man skulle kritisera Polen, Ungern och så vidare.

Du har hjärntvättats och det är säkert svårt att inse, men det som är enkelt att se är att:

Domstolarna är politiskt styrda i Sverige, du har tjänstemän som är aktivistiska i sin yrkesroll. Sedan har du också nämndemännen som alla är politiskt tillsatta. Sedan så utses de högsta tjänsterna bland chefer, domare och direktörer av politiska krafter.

Och nu är Polen och Ungern likadana, men det är något som du kritiserar just för att du svalt bettet från SVT.

Jag fattar att det är svårt att förstå att SVT inte är 100% sanning och att det finns krafter som vill att regimen i Sverige ska gagnas av rapporteringen, men om du ser ärligt på ovanstående om politiska domstolar; ärlig mot dig själv.

Ser du propagandan som du blivit påverkad av? Självrannsakan är tufft och svårt att klara av för alla.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Den ukrainska armén har stoppat en rysk attack i området Schastya. 50 ryska soldater dödats och sex luftburna enheter har skjutits ner.

En bro över floden Seversky Donets i östra Ukraina har sprängts.

Det för att förhindra att ryska stridsvagnar och soldater ska kunna ta sig över floden, skriver den statliga Ukrainska nyhetsbyrån Interfax.

Uppgifter i Aftonbladet just nu.

Bra att dom försvarar sig så gott det går.
Europa och Nato borde förklara krig mot Ryssland och svara med stor militär kraft.
Det tycker jag vore lämpligast nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in