Citat:
Ursprungligen postat av
Neltet
är du emot demokrati, yttrandefrihet och opolitiska domstolar också?
Inte per se. Men jag är inte odelat för.
Om konsekvensen var bättre policy i väst utan dessa så hade jag varit odelat emot.
Det finns ingenting magiskt i ordet "demokrati" om du tror det.
Sedan att du nämner opolitiska domstolar är lite löjeväckande just för att jag vet varför du nämner det; du nämner det för att SVT började tjata om det för ca 2-3 år sedan när man skulle kritisera Polen, Ungern och så vidare.
Du har hjärntvättats och det är säkert svårt att inse, men det som är enkelt att se är att:
Domstolarna är politiskt styrda i Sverige, du har tjänstemän som är aktivistiska i sin yrkesroll. Sedan har du också nämndemännen som alla är politiskt tillsatta. Sedan så utses de högsta tjänsterna bland chefer, domare och direktörer av politiska krafter.
Och nu är Polen och Ungern likadana, men det är något som du kritiserar just för att du svalt bettet från SVT.
Jag fattar att det är svårt att förstå att SVT inte är 100% sanning och att det finns krafter som vill att regimen i Sverige ska gagnas av rapporteringen, men om du ser ärligt på ovanstående om politiska domstolar; ärlig mot dig själv.
Ser du propagandan som du blivit påverkad av? Självrannsakan är tufft och svårt att klara av för alla.