2022-02-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Sovande västdemokratier som ägnat sig åt att utveckla samhällen mot en socialliberal smörja där genus och inkludering stått högst på agendan ser nu ett "riktigt" krig utspela sig, ve o fasa hur kunde det ske tänker EU-ledare.

Tränger man in en kränkt björn i en för liten bur och retar denne björn för sina brister och man gör det för dessa mobbare vet ju att björnen inte kan skada dom där den sitter där bakom gallren i sin bur.

Så dåligt av väst att inte fatta vad som höll på att hända, dessa de goda i världen trodde alla skulle spela efter deras regler, tji fick dom - liberalernas världsordning har fått en törn och marknaden reagerar med blodröda siffror.

Västs arrogans och oförmåga att lyssna in Putin innebär ett lidande för de oskyldiga ukrainska befolkningen, men detta krig är inte ensidigt det vet Biden o Co, dom ville testa hur förbannad björnen kunde bli, nu fick dom svaret!

Kriget som sådant där kommer ryssarna att inom en vecka slå ut det mesta av militär vikt, motståndsrörelse kommer att störa ryssarna - fördömanden kommer att stå i backen, men ingen makt i världen kommer att på riktigt hjälpa Ukraina som redan ses som förlorad spelare för väst.

Sverige men speciellt Finland fattar att ropet på NATO skall man snarare viska om, en annan makt med andra spelregler finns, "men så får väl man inte göra" säger de goda, och hota med kärnvapen,.. han måste vara tokig skallar ropen.

En påminnelse, kärnvapen har redan används tidigare - var Truman en dåre? vad vet jag?
Vilken enorm framgång för det ryska folket. Ännu mer isolering och fattigdom.
Citera
2022-02-24, 09:06
Medlem
Har svårt att se vad Putin tror han kan tjäna på detta beteende.
Citera
2022-02-24, 09:07
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Vi såg ju när Sovjet försökte ta Afghanistan många ryssar dog och dom torskade rejält det blir likadant nu med Ukraina.
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det var Azov som på eget bevåg tog tillbaka Mariupol under kriget 2014.
Så det lär kosta några mongoler livet att kämpa ned Azov.

Det vet jag, men nu har de inte den tappre Skillt med sig. Han hade stoppat ryssen på egen hand.
Skämt åsido, förringar inte det Azov uppnådde då. Men de har likväl vid många tillfällen fegat ur, och nu möter de reguljära ryska förband med allt eldunderstöd som det innefattar. Lönlöst med andra ord, och leder bara till onödigt lidande.

Många ukrainska förband har redan lagt ner sina vapen, det är uppenbarligen det mest humana och minst blodiga alternativet.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Gissar att Ryssland vill ha Ukraina som en ryssvänlig buffert mot Nato. Inte göra landet till del av Ryssland

Ryssvänlig lär bli svårt nu. Möjligen i form av en hatad ledare.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Ingen stödjer Ryssland. Inte ett enda land. Ingen tjänar på att stödja Putin.
Vad vi ser nu är Rysslands sista dagar.

Belarus men var står Kina? Taiwan ligger också pyrt till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Det är inte optimalt, men 100 ggr bättre än att inte få välja eller kritisera alls.
För mig personligen är inte lappen i lådan var 4e år viktigt. Jag ser istället på realiteten;

Vilken policy är egentligen bäst för de allra flesta människor, vilken är bäst för mig och mina?

Och lappen i lådan var 4e år är bara mer pride, hbtq och mångkulturellt elände.
Citera
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Flyttar du målstolparna? Det är ju uppenbart att du - av någon anledning - ivrigt sagt att Ryssland aldrig kommer attackera Ukraina. Var det Gotland du menade men skrev fel?
Jag får väl fortsätta i samma anda

Ryssland har inte anfallit Ukraina, de har befriat fria länder från ockupation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Alltså, hur länge ska du leva på ordet "Nazister"?

Rödingarna dock, de dödar människor nu. Just i detta nu. Fyfan för äckliga rödingar. Så långt efter i utvecklingen att det är absurt. Nazisterna du referarar till, gör inget hemskt. Så vilka är värst?

Hur länge vänstern leva på "Rasister".
Citera
Medlem
Dags att bunkra bränsle, mat och kaffe… detta kan bli långvarigt.
Citera
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Varför sänder Expressen videos från Amerika? Aftonskiten vägrar jag titta på men de tror jag kör bara svenskt.

Vart kan man följa detta bäst?

https://t.me/s/CIG_telegram

här har du lite i alla fall.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Som alltid i sådana här situationer är det förstås svårt att få oberoende uppgifter om militära förluster på respektive sida. Läste någon uppgift om att Ukraina hävdade att de skjutit ner fem ryska stridsplan och en helikopter, men det vet man ju inte om det stämmer. Man hoppas förstås på ett monumentalt ryskt fiasko i den här situationen och att det kommer att gå veckor utan några väsentliga ryska framgångar, även om kanske det känns mer troligt att Ukraina innan dess har kapitulerat.

En annan aspekt, och det kanske inte riktigt hör hemma i tråden: Man kan faktiskt tycka att ideologiskt sett så har det ryska samhället numera mer sunda värderingar jämfört med den dekadensen och det moraliska förfallet i västvärlden (är inte själv nog insatt i rysk kultur för att kunna slå fast att det förhåller sig på det sättet) och ändå tycka att Putin är en galen diktator som skulle göra både sitt eget folk och hela omvärlden en stor tjänst om han trampade på en landmina och fick städas bort från marken med en högtrycksslang.
Uppenbarligen har Ukrainas ledning missbedömt situationen fullständigt, att inte mobilisera för flera veckor sedan och förbereda försvar längs alla uppmarschvägar är ett monumentalt misstag.
Med rätt lite trupp så kan pansarkolonner fördröjas när de skall igenom skog eller bebyggelse.
Nu verkar man delvis vara oförberedd och Ryssland kan rulla in och skära av Kyiv och kusten.
Om två veckor är det här över och Ukraina har en ny ”ledning”.
Västvärlden står och tittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in