Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
I inget inlägg har jag skrivit det. Jag för att du titulerar mig så fint!

Vad jag har skrivit är att man kommer inifrån Ryssland att oskadliggöra Putin. Om inte den första kuppen lyckas så kommer den andra eller tredje att göra det.

Komer inte bli nån kupp p.g.a. Ukraina.
Citera
Medlem
Är inte det hör ett test att påvisa hur svaga NATO och EU är och att de består av enbart byråkrater?
Citera
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Hatade av hela västvärlden.
Ja, förutom möjligtvis feta incels som hänger för mycket på internet och gått på ryssens propaganda… Fan ta Putin, Wagner Group och hela jävla Ryssland. Sverige och Finland med NATO
Citera
2022-02-24, 09:02
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Så allt västvärlden skall göra är att fördöma Putin och rikta sanktioner? Och detta tror man Putin bryr sig om? Varken USA eller NATO skall gå in med militär hjälp. Skall man alltså fördöma Putin till att ge upp?

Fy fan....lika dumt som att tala en mobbare till rätta med värdeord och visa värdegrunder. Ger ju absolut noll.

Tänker mig att det kan ha varit en strategi från NATO från början: man ville hetsa för krig så man får kränga vapen som vanligt, men man vill med det uteblivna stödet som du beskriver pressa Finland och Sverige att gå med i NATO
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Försöker dom inte ens försvara Kharkiv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Låt bli och uttala dig i så fall!

Men vafan, nu blev du sådär igen.. jag ljög, vet allt om Ryssland historia.
Citera
Medlem
Horrorgrams avatar
Då var det igång då.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4pBy2/ryssland-ukraina-bombningar-i-kiev
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Rysslands tar tillbaka vad som är deras. NATO ska ge fan i Rysslands tillhörigheter!
Ja och för att göra det bombar man städer på andra sidan landet
Citera
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det har han aldrig sagt.

Underförstått så har han hotat med kärnvapen.
Citera
Medlem
Sovande västdemokratier som ägnat sig åt att utveckla samhällen mot en socialliberal smörja där genus och inkludering stått högst på agendan ser nu ett "riktigt" krig utspela sig, ve o fasa hur kunde det ske tänker EU-ledare.

Tränger man in en kränkt björn i en för liten bur och retar denne björn för sina brister och man gör det för dessa mobbare vet ju att björnen inte kan skada dom där den sitter där bakom gallren i sin bur.

Så dåligt av väst att inte fatta vad som höll på att hända, dessa de goda i världen trodde alla skulle spela efter deras regler, tji fick dom - liberalernas världsordning har fått en törn och marknaden reagerar med blodröda siffror.

Västs arrogans och oförmåga att lyssna in Putin innebär ett lidande för de oskyldiga ukrainska befolkningen, men detta krig är inte ensidigt det vet Biden o Co, dom ville testa hur förbannad björnen kunde bli, nu fick dom svaret!

Kriget som sådant där kommer ryssarna att inom en vecka slå ut det mesta av militär vikt, motståndsrörelse kommer att störa ryssarna - fördömanden kommer att stå i backen, men ingen makt i världen kommer att på riktigt hjälpa Ukraina som redan ses som förlorad spelare för väst.

Sverige men speciellt Finland fattar att ropet på NATO skall man snarare viska om, en annan makt med andra spelregler finns, "men så får väl man inte göra" säger de goda, och hota med kärnvapen,.. han måste vara tokig skallar ropen.

En påminnelse, kärnvapen har redan används tidigare - var Truman en dåre? vad vet jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Är inte det hör ett test att påvisa hur svaga NATO och EU är och att de består av enbart byråkrater?
Ukraina är inte medlem i Nato.
Citera
2022-02-24, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Fullständigt! Minst en blodpropp ... mentalsjukdom kan inte ligga långt bort, om den inte redan är ett faktum.

Putler liknar mer och mer Hitler, samt Stalin, och deras vanföreställda världsbilder.

Han har storhetsvansinne. Men det är kanske inte så konstigt. Han har lyckats med väldigt mycket av det han har velat. Från vanlig tjänsteman till president på ett par år. Han har vunnit flera segrar militärt, som Tjetjenien och Krim.
Han tycker att han är smartare än alla andra. Han älskar militär och vapen. Ryssland har under hans tid gått från att ha varit en svag militärmakt till kanske den starkaste i världen. Dessutom har han fortfarande starkt stöd i opinionen. Han tycker att han är ostoppbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in