2022-02-24, 08:44
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag ser ärligt talat inte vad Europa har för val annat än en demilitarisering. Ingen vill riskera ett kärnvapenkrig.

Europa och USA MÅSTE vara villiga att använda kärnvapen. Det går inte att tillåta Putler härja som han gör och det enda som han förstår är ett direkt hot om totalförstörelse av Ryssland.
Citera
2022-02-24, 08:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Ja Ska se om jag kan hitta klippet, men är 99% säker på det. En annan intressant sak var på P1 i morse. Deras utrikeskorre hade tydligen varken hört explosioner eller sirener mitt i Kiev där han bor på hotell. Antingen måste informationen vara väldigt skev eller så är hans hotellrum väldigt bra isolerat. Trafiken verkar flyta på precis som vanligt. De kommer nog komma rätt mycket falsk information nu i dagarna.
Väntar bara på det första sjukhuset som bombas. Eller skola. Eller bageri...
Citera
2022-02-24, 08:45
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag ser ärligt talat inte vad Europa har för val annat än en demilitarisering. Ingen vill riskera ett kärnvapenkrig.
Det är ju ett sett att se på det men hur långt kan man gå utan att agera? Är det bara Ryssen som ska bestämma dagordningen menar du och att alla andra ska spela efter deras pipa? Fan vad jag hatar att Svensken lät sig skrota kärnvapenprogram mer.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Kriget är i princip över. Kiev kommer att ge upp under dagen.

Putin borde storma Kiev och ta huvudstaden direkt och tillfångata Zelensky och visa upp honom, då är all moral för Ukraina borta.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Putin gör detta för han vet att västländerna inte bryr sig om Ukraina. Det blir inget tredje världskrig.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Inte minst kommer ALLT bli hur dyrt som helst, suck...

Lägg därtill oro och osäkerhet på alla möjliga områden: börsen, politiken, arbetslivet, resandet/turismen, flyktingkris etc.

Ytterligare en anledning att så snabbt som möjligt jämna Moskva med marken.
Nu kommer vi gå i ett långdraget ekonomiskt haveri redan som det är faktiskt.

Bättre att eliminera skiten och snabbt börja återställa samhällen.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Hatade av människor med lilafärgat hår som är i behov av safe spaces.
Ingen stödjer Ryssland. Inte ett enda land. Ingen tjänar på att stödja Putin.
Vad vi ser nu är Rysslands sista dagar.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Paradoxalt nog så får Ryssland gräns mot två nya NATO-länder när man tar över Ukraina i form av Rumänien och Polen.

Jag kan ha fel, men jag tror inte att Putin har för avsikt att ta över hela Ukraina. Detta kommer att bli mycket kostsamt för Ryssland och skulle öka risken för Putin att bli störtad från makten om konflikten blir långvarig och kostsam i liv och ekonomi. Han riktar nog in sig på områden i östra Ukraina som bebos av huvudsakligen ryskspråkiga. Möjligen att han vill insätta en marionett regim, men en sådan skulle riskera att utsätta för ett långdraget gerillakrig.
Citera
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Hatade av människor med lilafärgat hår som är i behov av safe spaces.
Hatade av hela västvärlden.
Citera
2022-02-24, 08:46
Medlem
WheelofFortunes avatar
Fyfan, jag tar tillbaka allt jag skrivit tidigare. Fyfan vilket äckligt beteende. Ett nytt krig i Europa. Stackars, stackars Europa. Vi måste fan få ett slut på detta... Man mår illa...
Citera
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Vem skulle våga riskera det med tanke på Putins uttalande? En av världens största militära makter, med en envåldshärskare vid makten och en massa kärnvapen hotar med konsekvenser världen inte skådat tidigare...
Vågar man chansa på att han inte är kapabel att göra allvar av sina hot?

Om man skiter på sig pga. det så kan USA och andra länder bara lägga ner sin militär, sina kärnvapen osv och hissa upp den ryska flaggan överallt.. Skulle inte tro det. Det finns en gräns, men tyvärr verkar det inte som att Ukraina är den gränsen så de lär bli dominerade av ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Väntar bara på det första sjukhuset som bombas. Eller skola. Eller bageri...

Kommer förmodligen hända på båda sidorna, men de kommer bara visas det som är "intressant" för väst eller öst Som i vanlig ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in