2022-02-24, 07:16
Medlem
Finns bara en sak att göra, att NATO och alla andra attackerar hårt!
Det har slagit runt totalt för gubben!
Citera
2022-02-24, 07:17
Medlem
Är det redan över? Sveriges Radio AB har denna krigsrubrik på hemsidan.

Ryssland har invaderat Ukraina
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Haha SR för nyktra analyser. Den var bra, dagens..

Jepp, vi Putlers stjärtgossar insuper sanningen ur Farty-RT, Dass-Tass och Spoofnik Blues. Fler tips?
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det var precis det jag skrev.

Den som ursprungligen tog upp det historiska var du, då du skrev i utbytet med brigade att de östra delarna av Ukraina historiskt sett var ryska.

Ja, de var ryska fram till bolsjevikrevolutionen och går vi mycket längre tillbaka i tiden så är ryssar och ukrainare samma folk.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
På SVT sa dom att rykten säger att fem ryska plan blivit nedskjutna.
Skulle inte förvåna mig om det är sant. Den ryska krigskapaciteten är grovt överdriven från ryskt håll. Deras militärmakt är ett skitställe där få människor frivilligt vill vara.

Ukrainska trupper påstår det. Det kan nog vara sant. Men jag tror det inkluderar helikoptrar.
Citera
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Världens största land invanderar Europas största land.
Fy fan vad detta är illa skött av EU.

Vad skulle EU ha gjort menar du?
Citera
2022-02-24, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Viktigt för Biden och EU att sätta press på kina och sanktionera sönder Ryssland bit för bit. Kina är nog inte jättepepp på kärnvapenkrig som Putin hintar om. Ett land som hotar planeten och hela mänsklighetens existens måste slås ner omedelbart med alla medel (utom kärnvapen).

Om Ryssland kommer undan med detta så ryker snart hela Baltikum.
Ryssland har allt dom behöver inom landet för att klara sig.
EU däremot har inte det.
Citera
2022-02-24, 07:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tänker på alla i forumet som så tydligt förklarat att alla som trodde Putin skulle göra det var idioter, när det var så uppenbart att det var precis det här som var att vänta.

Nu vet man vilka man absolut inte ska lyssna på längre i diskussionerna. Framtiden blir väldigt intressant att följa.
Jag är en av idioterna tror jag.

Nu gör Putin det jag antog han skulle. Ingen invasion men han kommer att slå ut militära installationer med stand-off vapen.

Jag trodde dock han skulle gå lite lugnare tillväga. Nu verkar han vilja så ut hela militären redan första dagen. Kanske en sund strategi. Vad vet jag?
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jepp, vi Putlers stjärtgossar insuper sanningen ur Farty-RT, Dass-Tass och Spoofnik Blues. Fler tips?
Du som verkar ha koll på RT. Vad säger de?
Senast redigerad av arbetet 2022-02-24 kl. 07:20.
Citera
2022-02-24, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Putin är briljant och på rätt sida av det mesta. Är alla Putlerknackare en samling fikusar som är rädda för att deras bajspackardagar snart är över? Ryssland satte tydligt ned foten redan förra året och accepterar inte ett Ukraina som används som murbräcka mot Ryssland.
Du försvarar en psyksjuk gammal idiot. Detta är inte den ryska björnen som vaknat, det är björnens senila bror som vaknat på fel sida och endå finns det idioter som du som på något sätt lyckas försvara. Man får hoppas att om allt brakar åt helvete så är det du som får första artilleribomben i skallen först, då slipper man åtminstone läsa sånt här trams innan man själv stryker med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, de var ryska fram till bolsjevikrevolutionen och går vi mycket längre tillbaka i tiden så är ryssar och ukrainare samma folk.

Det var majoritet ukrainare redan på 1800 men om man invandrar så kanske man får landet?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Oklart ännu om Vitryssland deltar aktivt i attacken. Nån som vet?

Det påstås att de invaderat med Ryssland och att Ukrainska trupper slagits mot både ryssar och vitryssar.
Citera
Medlem
Pansartrupper passerar ukrainska gränsen från Belarus, rapporterar CNN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in