Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-24, 06:34
Medlem
GoranPongs avatar
Nästa krig kommer antagligen bli Kina som går in i Taiwan. USA och Nato kan inte göra något åt det heller. Bättre dom fokuserar på Mellanöstern och Afghanistan istället.
Citera
2022-02-24, 06:35
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Detta påminner väldigt mycket om situationen i Europa 1939. Tyskland försökte få omvärlden att tro att Polen hade iscensatt ett anfall på Tyskland (Gleiwitz-incidenten 1939). Nu försöker Putin inbilla omvärlden att Ukraina har "provocerat fram" det ryska anfallet, och att Ryssland "försvarar sig".

Detta är en historisk dag (inte på ett positivt sätt). För första gången sedan Andra världskriget har ett europeiskt land gått till anfall mot ett annat europeiskt land (räknar inte Prag 1968 som en riktig invasion). Kriget i Jugoslavien var ett inbördeskrig, ingen invasion utifrån.

Det är trots allt mycket spännande att leva i dessa tider, även om det också känns skrämmande. Vad kommer att hända härnäst? Det återstår att se.

Men sluta jämföra honom med Hitler nu. Det rinner av honom som vatten.

Han själv anser att han "befriar" Ukraina från "nazister" medans ni uddlöst kallar honom för "Putler".

Väst och öst brunsmetar varandra. Det är vad geopolitik devolverats till. Så jävla infantilt.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Putin är hemsk etc men du svarade inte på min fråga varför ska väst stödja Ukraina?

Det är en sådan dum fråga.

Du kanske får svaret när Putin attackerar nästa land?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Putin är hemsk etc men du svarade inte på min fråga varför ska väst stödja Ukraina?

För att vara humana! Om NATO och USA skiter i att hjälpa militärt så visar man att man inte bryr sig om andra länder. För mig spelar det ingen roll om det inte är NATO länder, man bör hjälpa i sådana här situationer, men man är för rädd för att blanda sig i krig med Ryssland för att Ryssland har en enormt stor armé.
Citera
2022-02-24, 06:36
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Du ser inte problemet? Försök en gång till Boris.

Ser inget problem med att vilja rensa ut 7-800 år gamla fiender som bokstavligen vill utrota det ryska folket.

Oroa dig inte det är inte ditt fel att du inte fått lära dig ”förbjuden historia”
Citera
Bannlyst
Ryssland har just nu orförandeposten i FN.
FN är ett stort skämt, lägg ner skiten.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
CNN rapporterar att belarusiska trupper deltar i invasionen.

Ännu en eskalering. Undrar vad belarusare tycker om att deras land anfaller Ukraina? De har aldrig varit fiender.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag hejar inte på någon.

Gör du?

Hejar inte på någon?
Det finns en förövare och ett offer. Heja på? Vad menar du?
En Våldtäktsman, och en våldtagen, och du undrar vem man hejar på? Öhhh....
Senast redigerad av Goran-Ekbrandt 2022-02-24 kl. 06:40.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har passerat gränsen från Vitryssland norrifrån, så ja de är antagligen på väg mot Kiev. https://www.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-23-22/index.html
Jag tycker en sak är märklig. Jag tror jag vet var du står i övriga frågar men att se att du refererar till CNN som en trovärdig källa i det här läget är rent av komiskt.

Vi lever verkligen i en bizarro world these days!
Citera
Citat:
Jag hejar inte på någon.

Gör du?

Nej. Men det här var undvikligt. Det här ska inte behöva hända. Tycker du om det här? Ingen frisk människa gör det i alla fall.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
CNN har video på när ryska pansarvagnar rullar över gränsen in i Ukraina från Belarus.
VIDEO: @CNN
shows CCTV footage of tanks crossing the border from Belarus into Ukraine.
https://twitter.com/Conflicts/status/1496720059263172610
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Säg det till de ukrainska styrkorna som intensifierat det den senaste tiden:

https://www.osce.org/special-monitoring-mission-to-ukraine/512842

Du vill ha WWIII?

NATO kommer inte att lyfta ett finger.

Putin kommer inte nöja sig. Kommer han undan med detta, ja då kommer det komma mer. Bättre att NATO tar taktpinnen än att bara dansa efter ryssens pipa.

Spelar det någon roll om WWIII kommer nu eller om några år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in