2022-02-24, 05:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia

Just nu dör människor p.g.a. dig.
Citera
2022-02-24, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
De som försvarar Putins anfall är också sjuka i huvudet.

Jag varken försvarar eller är emot Rysslands agerande. Försöker bara förstå. Vad jag vet så styrs Världen av länders egenintressen. Inte av "galna" despoter som gör vad de vill. Putin har ett helt land bakom sig. Han agerar inte helt själv. Den som tror det är mer än naiv.
Citera
2022-02-24, 05:31
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Ja, verkligen!

Ukraina var inte ens nära att få gå med i NATO, speciellt pga av konflikterna i Donbas och Krimhalvön. Så det är ETT PÅHITTAT argument av ryssen.

Är du rysstroll?

Fast man förstår ändå Putin och Ryssland, USA har hetsat fram detta genom fortsatt försök till expandering öst.

Sen är en invasion helt fel väg att gå och jag hatar krig, men väst är mycket till skuld för detta.
Citera
Medlem
Huzzahs avatar
Min man försökte förklara hela händelseförloppet för mig igår men jag fattade verkligen ingenting.

Tror jag hållit det här lite ifrån mig. Efter två års pandemihysteri som vårdpersonal var det rätt gött att äntligen slappna av lite så har inte orkat fokusera på om det ska bli krig eller ej.

Den här tråden gör mig dock lite orolig ska jag erkänna.
Citera
Bannlyst
Inga nya filmer lr bilder på länge nu, Putin ville testa och se hur omvärlden skulle reagera.
Putin ligger och sover nu.👮🏽‍♀️
Citera
2022-02-24, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Just nu dör människor p.g.a. dig.

Pga mig? Har du helt tappat det? Detta är ett diskussionsforum. Om du inte klarar av andra åsikter än dina egna ska du inte vara här.
Citera
2022-02-24, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Inga nya filmer lr bilder på länge nu, Putin ville testa och se hur omvärlden skulle reagera.
Putin ligger och sover nu.👮🏽‍♀️

https://twitter.com/michaeldweiss/status/1496702863040565249
Smäller på.
Citera
2022-02-24, 05:33
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Min man försökte förklara hela händelseförloppet för mig igår men jag fattade verkligen ingenting.

Tror jag hållit det här lite ifrån mig. Efter två års pandemihysteri som vårdpersonal var det rätt gött att äntligen slappna av lite så har inte orkat fokusera på om det ska bli krig eller ej.

Den här tråden gör mig dock lite orolig ska jag erkänna.

Det borde Vi vara. Detta gäller INTE enbart Ukraina. Han har hotat Många. Vi i väst ligger inte bra till hos Putin. Fan ingen vacker tid för oss i Europa..
Citera
Medlem
Hur står sig Ukraina rent militärt?
Har de något att sätta emot Putin?
Ett land med 44 miljoner invånare borde kunna samla ihop en större armé och slå ut hotet om de är bra rustade.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Jag varken försvarar eller är emot Rysslands agerande. Försöker bara förstå. Vad jag vet så styrs Världen av länders egenintressen. Inte av "galna" despoter som gör vad de vill. Putin har ett helt land bakom sig. Han agerar inte helt själv. Den som tror det är mer än naiv.

Japp.

Finns alltid två sidor av ett krig, bara för att man bor i väst behöver det inte betyda att man alltid är de ”goda”.

Gäller att försöka se igenom propagandan från båda hållen.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fast man förstår ändå Putin och Ryssland, USA har hetsat fram detta genom fortsatt försök till expandering öst.

Sen är en invasion helt fel väg att gå och jag hatar krig, men väst är mycket till skuld för detta.

Nej. Putin har skulden helt och hållet. En diktator har aldrig rätt att känna sig trygg och säker. Han kan dra åt helvete.
Citera
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
https://www.expressen.se/nyheter/putin-inleder-militar-operation-i-ukraina/
Putin inleder ”militär operation i Ukraina”
Citat:
Vladimir Putin meddelade i natt att Ryssland inleder en ”speciell militär operation” i östra Ukraina, enligt Reuters.

– Ryssland kommer att agera omedelbart och kraftfullt om andra nationer lägger sig i, säger Putin.

Samtidigt inkommer rapporter om explosioner på flera håll i Ukraina. Såväl Nato som Ukrainas utrikesminister bekräftar att Ryssland har inlett invasionen av Ukraina, skriver CBS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in