2022-02-23, 19:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, och Putin accepterade detta, tills värdstaterna började med folkmord mot ryssarna som bodde där.

Var kan jag läsa om det här folkmordet eftersom det inte verkar finnas med i historieböckerna?
Citera
2022-02-23, 19:27
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Var kan jag läsa om det här folkmordet eftersom det inte verkar finnas med i historieböckerna?

Du diskuterar denna kris, men känner inte till vad som hände i Georgien, och vad kupp-regeringen i Ukraina gjort mot etniska ryssar? Kanske du borde ta reda på det, innan du diskuterar vidare.
Citera
2022-02-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ja, skillnaden är väl att medan Putin inte verkar bry sig ett dugg om konsekvenserna så verkar USA och Nato desto försiktigare. De vill väl inte provocera denna ryske galning i onödan då det skulle kunna sluta hur som helst. Men fortsätter Putin kommer de antagligen till slut tvingas till åtgärder. Jag sätter en liten slant på att Putins dagar är räknade.
Troligtvis så har Putin drömt om att återskapa Sovjet sedan han kom till makten. Och vill nu dra igång det, innan han blir för gammal och dement..
Citera
2022-02-23, 19:30
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Du diskuterar denna kris, men känner inte till vad som hände i Georgien, och vad kupp-regeringen i Ukraina gjort mot etniska ryssar? Kanske du borde ta reda på det, innan du diskuterar vidare.
Folkmord som fantasi är nästan värre än ett verkligt folkmord
då såna som du putin och hitler använder det som ett skäl för krig.
Citera
2022-02-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej men snälla nån. Finns det någon som förnekar att ryssarna gått över gränsen? Du?
Men har dem gått in i Ukraina ännu? Jag har inte sett det någonstans, är ingen förnekare men vill gärna få det bekräftat.
Citera
2022-02-23, 19:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Jag förstår inte riktigt varför du singlar ut vad Ukraina gjort mot etniska ryssar i sammanhanget. Men jag gissar att du inte tycker att Holodomor var ett folkmord heller.

Tycker du det är OK om Sverige invaderar Viborg för att befria det från den ryska ockupationen?
Citera
2022-02-23, 19:39
Bannlyst
Kollade alldeles nyss på Aftonhoran, och fick scrolla en halvmeter för att ens få nåt Ukraina relaterat.

Börserna (inkl Rysslands) står sig okay, med tanke på vilken fkn turmoil det vart senaste 10 dygnen.

Verkar vara inprisat att Ryssarna tar sina egna regioner.
Citera
2022-02-23, 19:40
Avslutad
SAMTLIGA länder som stödjer väst och demokrati borde skicka trupper OCH vapen till Ukraina. Dock så skulle det troligtvis bana vägen för ett världskrig.

Men världen måste stå enade mot den ryska tuppen som tror att dom kan komma och leka allan över våra europeiska bröder.

Ukraina är för mig ett brödrafolk.
Citera
2022-02-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
SAMTLIGA länder som stödjer väst och demokrati borde skicka trupper OCH vapen till Ukraina. Dock så skulle det troligtvis bana vägen för ett världskrig.

Men världen måste stå enade mot den ryska tuppen som tror att dom kan komma och leka allan över våra europeiska bröder.

Ukraina är för mig ett brödrafolk.

Medhåll.
Ryssland bör dessutom demilitariseras när det nu är på gång att rämna igen.
Vidare bör Sverige gå med i NATO.
Citera
2022-02-23, 19:43
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
A senior US defence official has said the Pentagon's assessment is that Putin is fully prepared for a large-scale invasion, which could happen at any moment.

"He is as ready as he can be. We've been saying any day now and it's certainly possible that today is that day," the official says, while declining to predict that it will take place today.

When asked about the Russian troops surrounding Ukraine, the official says they are "uncoiled and ready to go".

Approximately 80% of Russian forces are now in forward positions - meaning they are ready to invade if given orders, according to the latest US assessment.

On Monday, about 40 to 50% of troops were said to be in that position.
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60454795
Citera
2022-02-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag diskuterar inte USA utan den ukrainska stay behind-gerillan som CIA tränat och försett med vapen i flera år. Googla Operation Gladio så fattar du.

Dom kommer i alla fall bli ett lätt byte för ryssarna. bara dumt att göra motstånd.

Putin kan ta Kiev på en knapp vecka om han vill.
Citera
2022-02-23, 19:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom kommer i alla fall bli ett lätt byte för ryssarna. bara dumt att göra motstånd.

Putin kan ta Kiev på en knapp vecka om han vill.

Vi får väl se. Jag tror det kommer ta många långa månader med många bilder på döda ryssar som publiceras i västmedier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in