2022-02-23, 15:35
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Putin kanske inte kan bidra med mycket 2022 när det gäller demokrati och ekonomi för ryssarna och jag tycker han borde ta pension. Men man får för den delen inte glömma att han räddade Ryssland fån total kollaps. Du kanske är för ung för att minnas hur det var på 90-talet där. När gangsters tog över stora fabriker med vapen, där tåg blev rånade osv osv

Jag har inte sagt han har varit alltigenom fel ute-till en början.

Nej jag är inte för ung och dessutom har jag träffat många ryssar genom åren, boendes både där men också här. Olika generationer.

Likaså folk från forna sovjetstater, boendes där.

Och jag gillar att lyssna och ställa frågor och diskutera och därför vet jag vad jag vet.
Att alla är olika och det är blandade tankar/åsikter men att i grunden vill de vara fria som individer.

Och de vill inte tillbaka i tiden-det gäller nog de flesta jag träffat oavsett ursprung/ålder.
Citera
2022-02-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Och Sverige, 10 minuter?

Om det vore så lätt skulle de bara rulla in, direkt.

Det tog en vecka nere i sandlådan när man nyrligan mosade Kalifatet, att inta sista staden. Och då hade milis styrkorna precis allting - mot ett gäng skäggiga härrar som bedrev Jihad.

Det kommer bli enkelt. Ryssland har tre stora fronter att utgå ifrån. Norr, öst och syd. Sannolikt börjar det i öst vilket leder till att Ukrainas ledning skickar förstärkningar dit. Ryssland besvarar detta med angrepp från norr mot huvudstaden Kiev. Därefter understöd till öst från syd, krimhalvön.
Citera
2022-02-23, 15:40
Medlem
Tuors avatar
Det går inte att utesluta att detta skramlande av Ryssland helt enkelt bara handlar om att de vill säkra de nya områdena. De vill vara säkra på att Ukraina inte försöker sig på någonting efter Putins erkännande.
Citera
2022-02-23, 15:44
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
För hemskt när ett land vill bestämma själva vad de skall göra....

Skulle vilja veta hur USA hade reagerat om Kina och Ryssland hade skapat en allians och militärbaser baser i USA:s närområde, säg Mexico eller Kuba, fast det vet vi ju iofs redan från historielektionerna.
Citera
2022-02-23, 15:45
Medlem
arbetets avatar
Nu händer det! Ikväll ser vi ryska tanks på Kievs gator!

Svensk polis startar nationell insats efter Ukrainakrisen: ”Minska sårbarheten”
Ordern: Tanka alla polisbilar

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GJJnM/svensk-polis-startar-insats-efter-ukrainakrisen
Citera
2022-02-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Och Sverige, 10 minuter?

Om det vore så lätt skulle de bara rulla in, direkt.

Det tog en vecka nere i sandlådan när man nyrligan mosade Kalifatet, att inta sista staden. Och då hade milis styrkorna precis allting - mot ett gäng skäggiga härrar som bedrev Jihad.
Dom riskerar en del med att göra det så därför rusar dom inte in i andra länder hur som helst. Nato med USA skulle inte acceptera vad som helst.
Citera
2022-02-23, 15:51
Medlem
Det enda spännade blir att se om den kriminelle tjuven och mördaren i Kreml fullständigt tappat det.
Går lille loje Prutte in och invaderar övriga Ukraina så väntar ryssarna ett veritabelt blodbad utan slut.
Ukraina kommer självfallet inte att lägga sig platt för vattenskallen Putin.
Ryssarna åkte på veritabelt storstryk i Afghanistan och deras vanvettiga imperium föll ihop som ett veritabelt korthus redan på åttiotalet.
Jag hoppas att Putin fått ihop många liksäckar.
En invaderande död ryss i Ukraina är en bra ryss.

Vi ser ju alla hur den lille vanvettige despoten fortfarande tvekar..
Citera
2022-02-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Mycket mer som står på spel ifall man backar. Gäller och passa på när man har ett starkt övertag.

“…German Chancellor Otto von Bismarck: “The power of Russia could be undermined only by separating Ukraine from it… Ukraine should not only be torn away from Russia but also set against it. We should play off one part of the single nation against the other and watch one brother killing the other. In order to accomplish this we need to find and cultivate traitors among the national élite and using them we have to change self-consciousness of one part of the great nation to such an extent that they would hate everything connected with Russia, they would hate their origin not even realizing this. All the rest is about timing” (G. Kriuchkov, Ukraine before crucial choice, 2010).

Putin vet vad han måste göra.
Citera
2022-02-23, 15:54
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Trump made his remark while appearing on “The Clay Travis and Buck Sexton Show.”
When asked about Russia recognizing the two breakaway states, Trump had nothing but praise for Putin.

Citat:
“I went in yesterday and there was a television screen,” Trump noted, adding, “and I said, ‘This is genius.’”

https://www.youtube.com/watch?v=lTf-J1eOO7E
Citera
2022-02-23, 15:55
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
“…German Chancellor Otto von Bismarck: “The power of Russia could be undermined only by separating Ukraine from it… Ukraine should not only be torn away from Russia but also set against it. We should play off one part of the single nation against the other and watch one brother killing the other. In order to accomplish this we need to find and cultivate traitors among the national élite and using them we have to change self-consciousness of one part of the great nation to such an extent that they would hate everything connected with Russia, they would hate their origin not even realizing this. All the rest is about timing” (G. Kriuchkov, Ukraine before crucial choice, 2010).

Putin vet vad han måste göra.

När sa han detta, Bismark? Nyligen?

Eller refererar du till något som är ungefär lika relevant som Karl XII och Poltava?
Citera
2022-02-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
När sa han detta, Bismark? Nyligen?

Eller refererar du till något som är ungefär lika relevant som Karl XII och Poltava?

Världen och dess politik skapades inte igår. Anglo-Saxoner och Tyskar har genom historien varit Anti-Slaviska, tror du det har ändrats nu eller?
Citera
2022-02-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Sedan dess har Ryssland haft 31 år på sig att bli bästa kompisar med USA och väst, och kunde haft en blomstrande tigerekonomi.

Se på Japan 1944 versus Japan 1975. Relationen till USA och väst vid dessa två årtal. Också 31 år emellan.

Istället har man rustat och muckat, och attackerat ett antal länder i området.

USA tjänar pengar på att utvidga NATO för nya länder måste köpa amerikansk krigsmatriel.
Det är USA som har intresse av att mucka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in