2022-02-23, 13:40
Medlem
Paret har genom åren haft sex olika äktenskapsförord registrerade hos Skatteverket.
Det senaste är från 2013.

https://www.expressen.se/noje/bjorn-ulvaeus-skiljer-sig-sa-delas-miljonerna/#:~:text=Paret%20har%20genom,ska%20vara%20giftor%C 3%A4ttsgods.%E2%80%9D
Citera
2022-02-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han måste ha någon kvinna i bakfickan, som han under en längre tid (många år, kanske decennier) haft en hemlig parallell relation med, och nu väljer att tillbringa de sista åren av livet med. Det är min gissning.

Definitivt.

Och han har en typ också, så jag gissar att det är en betydligt yngre, skandinaviskt blond och blåögd, tjej.
Citera
2022-02-23, 13:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är märkligt. Man brukar inte heller bli tokattraherad eller -förälskad längre, och offra allting för någon tillfällig whim, i den åldern. Samtidigt tror jag inte heller att man väljer att leva ensam, i den åldern. Det gör ålderdomen svårare, och även farligare (även om man som B har råd att anställa sköterskor som håller reda på honom). Han måste ha någon kvinna i bakfickan, som han under en längre tid (många år, kanske decennier) haft en hemlig parallell relation med, och nu väljer att tillbringa de sista åren av livet med. Det är min gissning.

Nu vet vi ju inte om det är han som vill skiljas eller hon. Var inte hon riktigt sjuk i en allvarlig sjukdom? Undrar om ryktet om kuddbitandet och hans olika PK-utspel bara är spel för gallerian för att attrahera nya grupper, för han staplar PK-floskel på PK-floskel. Har för mig att jag hört att Vexa Oxedssons son berättat att BU ofta hängde hemma hos dem, om det var på 60 eller 70-talet. Det tillsammans med hur han behandlade AF gjorde kanske att han kände sig tvingad att gå banans i PK-vansinnet för att inte avslöjas. Hade ju varit fint om det visar sig att han och AF försonats, funnit varandra och lever tillsammans samt att ingen av dem förirrat sig i PK-träsket. Som troget ABBA-fan hade mitt hjärta blivit genuint varmt av det.
Citera
2022-02-23, 13:53
Medlem
Alonens avatar
”Lång och varaktig söndring…”
Citera
2022-02-23, 13:55
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Visst är musiken fantastisk, men det tycker jag även att texterna är! Björn och Benny är mästare på varsitt område helt enkelt. Voyage är det första albumet av ABBA som har Benny som ensam kompositör, så musiken klarar han fint på egen hand.

Är det texten "Gimme, gimme, gimme a man after midnight" som du fattat särskilt tycke för?
Citera
2022-02-23, 14:47
Medlem
Blir han tvungen att lämna Vågaskär nu..?

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5gask%C3%A4r
Citera
2022-02-23, 14:52
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Han verkar ju inte ens känna sig hemma där.
Vad blir utropspriset? Gissar på 79 millar.
Citera
2022-02-23, 15:00
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Tror jag inte…

Utryckte i något sammanhang… ”härifrån får de bära ut mig…!”
Citera
2022-02-23, 15:18
Medlem
Drozds avatar
Troligen har Lena tröttnat på hans periodvisa alkoholmissbruk och många otrohetsaffärer. Att han försöker kompensera sina snedsteg genom högljutt godhetssignalerande och skryt i media om sitt "engagemang" för FI, ensamkommande, BLM och liknande är nog ganska påfrestande för hans hårt prövade hustru.

Trist att se en barndomsidol förfalla så djupt.
Citera
2022-02-23, 15:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Han verkar ju inte ens känna sig hemma där.
Vad blir utropspriset? Gissar på 79 millar.

Vad menar du med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tror jag inte…

Utryckte i något sammanhang… ”härifrån får de bära ut mig…!”

Jag förstår det. Verkar vara en fantastisk bostad. En god vän till mig körde alltid med, "allting är relativt utom döden och en fet kvinnas vrede". Nu är väl kanske inte frun fet men det finns ju talesätt om kvinnor och vrede, den här tex.

Citat:
"Himlen har ingen vrede likt kärlek vänd i hat, helvetet inget raseri likt en försmådd kvinna"
William Congreve
Citera
2022-02-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Troligen har Lena tröttnat på hans periodvisa alkoholmissbruk och många otrohetsaffärer. Att han försöker kompensera sina snedsteg genom högljutt godhetssignalerande och skryt i media om sitt "engagemang" för FI, ensamkommande, BLM och liknande är nog ganska påfrestande för hans hårt prövade hustru.

Trist att se en barndomsidol förfalla så djupt.

Det var Benny som engagerade sig i Fi. https://www.youtube.com/watch?v=ZSIin1fLfb8
Citera
2022-02-23, 15:35
Medlem
Ja, det lär bli en slant till henne. Tillräckligt för att tillbringa vinterhalvåret i Gambia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in