2021-05-28, 12:38
Medlem
Guillounisms avatar
En mustig genomgång av Anatoly Karlin angående vår vitryske väns deltagande i Azov-bataljonen:

https://www.unz.com/akarlin/protasevich-served-in-azov/
Citera
2021-06-18, 20:13
Medlem
Jag satt och läste lite på RNE, den organisationen som sammarbetar med SMR (har själv varit på flera demonstrationer annordnande av SMR med 2 kamrater från RNE.

http://www.rusnation.org/

Och den organisationen stödjer inte Putins politik i Ukraina. Man ser det som broder krig.

Är det inte märkligt att sedan konflikten startade, anklagade media Putin och nationalister för sammarbete. Det här borde ändå vara ett stort ben i halsen på lögn media.
År efter år har jo den här lögnen upprepats. Och även av många nationalister på FB.
Citera
2021-06-18, 20:28
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zogkilla
Jag satt och läste lite på RNE, den organisationen som sammarbetar med SMR (har själv varit på flera demonstrationer annordnande av SMR med 2 kamrater från RNE.

http://www.rusnation.org/

Och den organisationen stödjer inte Putins politik i Ukraina. Man ser det som broder krig.

Är det inte märkligt att sedan konflikten startade, anklagade media Putin och nationalister för sammarbete. Det här borde ändå vara ett stort ben i halsen på lögn media.
År efter år har jo den här lögnen upprepats. Och även av många nationalister på FB.
Putin startade inte kriget i Ukraina, det gjorde ZOG. Vad tycker RNE om de rysshatande ZOG-nazisterna i Azov?
Citera
2021-06-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Putin startade inte kriget i Ukraina, det gjorde ZOG. Vad tycker RNE om de rysshatande ZOG-nazisterna i Azov?
Ingen aning du kan mejla där på hemsidan och fråga. Kände du dig träffad av det jag skrivit? Eller varför citerade du mig överhuvudtaget?
Citera
2021-06-18, 20:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ingen aning du kan mejla där på hemsidan och fråga. Kände du dig träffad av det jag skrivit? Eller varför citerade du mig överhuvudtaget?
Jag citerade dig för att det var dig jag ställde en fråga om det jag citerade. Du vet, sån där vanlig forumrutin. Du verkar veta mycket om vad RNE tycker om allt möjligt, men tydligen inte vad de tycker om Azov. Vad tycker du själv om Azov?
Citera
2021-06-18, 21:01
Medlem
Citat:
Jag citerade dig för att det var dig jag ställde en fråga om det jag citerade. Du vet, sån där vanlig forumrutin.

Nej jag vet inte förklara.
Citera
2021-06-18, 21:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Nej jag vet inte förklara.
Jag tror jag har fått tillräckligt med svar av dig. Tack.
Citera
2021-06-19, 13:53
Medlem
Citat:
Jag tror jag har fått tillräckligt med svar av dig. Tack.
Jag är inläst på ämnet afroamerikaner under amerikanska inbördes kriget under 1800 talet.
Så för mig är det icke relevant fråga att svara på. Typ vad tycker jag om din mamma?
-ingenting.
Citera
2021-09-22, 20:19
Medlem
Guillounisms avatar
Den judiska revolutionen i Ukraina medför sig nu en av sina logiska konsekvenser - det är snart förbjudet att kritisera judar i Ukraina:

Citat:
Ukraine's parliament has passed a law defining anti-Semitism and banning it in the country.

The Verkhovna Rada on September 22 approved a second reading of the bill by 283 votes with the required minimum of 226, sending it to President Volodymyr Zelenskiy for his signature to become law.

Zelenskiy, who is Jewish, has said he lost relatives in the Holocaust.

An estimated 0.2 percent of Ukraine's population of 41 million is Jewish.

The legislation defines anti-Semitism as hatred of Jews, calling for or justifying attacks on the minority, making false or hateful statements about Jews, and denying the mass extermination of Jews during the Holocaust.

https://www.rferl.org/a/ukraine-passes-antisemitism-law/31473362.html
Citera
2021-09-22, 20:55
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Den judiska revolutionen i Ukraina medför sig nu en av sina logiska konsekvenser - det är snart förbjudet att kritisera judar i Ukraina:

https://www.rferl.org/a/ukraine-passes-antisemitism-law/31473362.html

Zelentsky är ett riktigt äckel. Såhär i efterhand känns det som Poroshenko faktiskt var bättre för Ukraina. Undrar vad National Corps tänker kring detta..? NC hade en stor kampanj, troligtvis finasierad av Kolomoiskiy, för att inte få Chokladkungen återvald.

Sen att Ukraina har bestämt sig för att ta emot 5,000 Afgahner är en annan helt sinnesrubbad grej.
Citera
2022-02-23, 12:58
Medlem
baggebo1s avatar
Kommer nazisterna att kraftsamla igen, nu när det verkligen behövs och Putin står och knackar på dörren? Eller blir det som han som grät ut i DN för att han inte fick komma hem till stora trygga Magdalena?
Citera
2022-02-23, 13:04
Medlem
baggebo1s avatar
Sen har tydligen ingen lärt någonting. Antalet dåliga analyser är precis lika många bland "nationella" idag som det var efter den judiska färgrevolutionen 2014. Vissa har blivit värre. Ta Richard Spencer t.ex. som i sitt hat mot konservativa har märkt att många konservativa gillar Putin, alltså har han blivit antirysk antiputinist och vräker ur sig saker som skulle kunna komma från nån av de absolut värsta dårarna (vi snackar alltså nivå typ Oksanen eller Ioffe!). Dan Eriksson bara: "Ja, jag brukar inte hålla med Spencer, men här har han en poäng"! Efter att han sagt något av det dummaste han någonsin sagt! Patrik Forsén sitter och häver ur sig nån variant på den här urkorkade "man ska inte välja mellan ZOG och anti-ZOG för båda sidor är lika dåliga". Folk i de här kretsarna är helt dumma i huvudet. Svenska nationalister kan vara den mest tragiska folkgruppen som någonsin har beskådats. Kom ihåg att 90% av dem tror att de är bättre än vanliga svenskar också. Att de har förstått det dumsvensken inte förstått. Det finns ingen räddning för den svenska nationalism, tror jag. Det finns för många gamla avdankade dårar där, som aldrig kunnat nåt, och uppenbarligen aldrig kan lära nåt heller. Och de förstår ny generation efter ny generation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in