Citat:
Ursprungligen postat av
punishersweden
NATO pressade in Putin och Ryssland i ett hörn. Det finns ingen anledning för NATO att öka sin militära närvaro kring Rysslands gränser. Ryssland gör helt rätt och är i sin fulla rätt att se till sin egen territorietella säkerhet. Hade det varit det omvända. Ryssland hade velat placera vapensystem utanför USA:as gräns i Mexico. Hade USA accepeterat det? Även om det var ett samarbete mellan Mexico och Ryssland?
Bara skräckpropaganda att Ryssland skulle vilja annektera Baltikum. NATO är agressorn.
Varför byter du ämne? Du sa precis att alla ukrainska soldater är nynazister och att det pågår ett folkmord i östra Ukraina. Det är två hörnstenar i den ryska propagandan som du har valt att köpa med hull och hår. Är det sant? Absolut inte.
Den situationen som du målar upp är helt hypotetisk då USA inte utgör ett hot mot Mexiko. Om USA skulle stött separatister som ockuperade mark i Mexiko och annekterat Cancun skulle situationen varit annorlunda. Men så är inte fallet.
Du är en nyttig idiot. Jag var precis likadan gällande Syrien tills jag satte mig ner och tog mig tid för att forska själv. Du borde göra detsamma.