2022-02-22, 17:47
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Maria var jude, punkt…
Citera
2022-02-22, 17:51
Medlem
jararvs avatar
Judar och kristna tror i Gud och Kristus.
Citera
2022-02-22, 17:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Lögnens Mästare i farten.

Den Kristne;
”En stridsyxa, är du för mig, Krigsvapen; Därför skall jag slå ned med dig hedningar och förgöra riken med dig; …...” /GUD

Judar och muslimer som skall 'tillföra' sin otrogna syn på kristendom är icke önskvärt.
"Och jag såg himmelen öppen och fick där se en vit häst; och mannen som satt på den heter »Trofast och sannfärdig», och han dömer och strider i rättfärdighet. 12Hans ögon voro såsom eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor och hade ett namn där skrivet, som ingen känner utom han själv. 13Och han var klädd i en mantel som var doppad i blod; och det namn han har fått är »Guds Ord». 14Och honom följde, på vita hästar, de himmelska härskarorna, klädda i fint linne, vitt och rent. 15Och från hans mun utgick ett skarpt svärd, varmed han skulle slå folken. Och han skall styra dem med järnspira; och han trampar Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress. 16Och på sin mantel, över sin länd, har han detta namn skrivet: »Konungarnas konung och herrarnas herre."

https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/19.htm

"Vem är han som kommer från Edom, från Bosra i högröda kläder, så präktig i sin dräkt, så stolt i sin stora kraft? »Det är jag, som talar i rättfärdighet, jag, som är en mästare till att frälsa.»

2Varför är din dräkt så röd? Varför likna dina kläder en vintrampares?

3»Jo, en vinpress har jag trampat, jag själv allena, och ingen i folken bistod mig. Jag trampade dem i min vrede, trampade sönder dem i min förtörnelse. Då stänkte deras blod på mina kläder, och så fick jag hela min dräkt nedfläckad.

4Ty en hämndedag hade jag beslutit, och mitt förlossningsår hade kommit.

5Och jag skådade omkring mig, men ingen hjälpare fanns; jag stod där i förundran, men ingen fanns, som understödde mig. Då hjälpte mig min egen arm, och min förtörnelse understödde mig.

6Jag trampade ned folken i min vrede och gjorde dem druckna i min förtörnelse, och jag lät deras blod rinna ned på jorden.»"
https://sv.bibelsite.com/swe/isaiah/63.htm
Citera
2022-02-22, 18:05
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Icke-förvånande att du helst skulle riva ut hela Johannesevangeliet.

Det bästa vore kanske om du skrev ett eget dokument om din gud istället för att behöva kämpa med Guds klara Ord.
Varför angripa personen? AskAboutJesus hade gått bra och alltför få får frågor om Jesus.

Joh är ovärderligt och jämte bergspredikan de enda, som det tycks, professionellt traderade texterna.
Citera
2022-02-22, 18:10
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag har läst Bibeln och jag har som anti-Jude lagt ner tid och energi på att under alla omständigheter komma fram till att Kristendomen ÄR en Judisk skapelse och Jesus var Jude, men ack.. jag kunde inte och ingen annan kan bevisa det heller. Judar försöker kapa Kristendomen (Judeo-Kristendom) och det är dags att riktiga Kristna försvarar Herrens namn.

Viktigt här påminna om Uppenbarelseboken 2:9
där Jesus varnar för och fördömer FALSKA judar!
Citera
2022-02-22, 18:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
AH konfirmerade sig när han ett barn och använde en pro-kristen retorik i sin propaganda för att tilltala en kristen befolkning speciellt när han var yngre. Men han gick aldrig privat i kyrkan och var privat i sin filosofi helt emot kristendomen som koncept. Han sa också att tyskarna borde ha haft islam som religion istället för den mesiga kristendomen eftersom islam skulle fått tyskarna till att bli mer krigiska och kämpa hårdare.
En liten historielektion;

https://youtu.be/i9BupglHdtM

Problemet för AH var knappast att tyskarna var för kristna, utan att de inte var nog kristna.
Citera
2022-02-22, 19:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Viktigt här påminna om Uppenbarelseboken 2:9
där Jesus varnar för och fördömer FALSKA judar!
"They are best known as the people who lived “in a land flowing with milk and honey” until they were vanquished by the ancient Israelites and disappeared from history. But a scientific report published today reveals that the genetic heritage of the Canaanites survives in many modern-day Jews and Arabs"

https://www.google.com/amp/s/api.nationalgeographic.com/distribution/public/amp/history/article/dna-from-biblical-canaanites-lives-modern-arabs-jews

Som bekant var Israel förbjudna att beblanda sig med caananiterna. Till och med etnisk rensning beordrades. Vi vet även från Bibeln att somliga nephilim bebodde landet, och vissa var jättar.

"Äkta judar" kan man fråga sig vad det är. Är det alla från Judea? Menar Herren sådana oäkta judar som i att de inte har ursprung i Judea, eller avser Han sådana som inte är judeaner i hjärtat?
Citera
2022-02-22, 19:25
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Hur ska man kunna undvika att hamna på samma sida som Adolf Hitler?

"Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna. Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra."
Citera
2022-02-22, 19:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur ska man kunna undvika att hamna på samma sida som Adolf Hitler?

"Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna. Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra."
Betänk det jag fetade och vad du sagt om tex Paulus! För att inte tala om Jesu övriga lärjungar

Vad sa Herren om det släkte som sa "Hans blod komme över oss och våra barn" och "vi hava ingen annan konung än kejsaren"?
Citera
2022-02-22, 19:50
Medlem
Citat:
En liten historielektion;

https://youtu.be/i9BupglHdtM

Problemet för AH var knappast att tyskarna var för kristna, utan att de inte var nog kristna.

Jag tror inte Sabaton har någon historia att lära mig.

Vad hade hänt om Tyskland hade vunnit WW2? Hade det lett till en revitalisering av kristendomen eller en repression av kristendomen i Tyskland? Alla förståndiga och insatta människor vet att det hade lett till en repression av kristendomen. Styret i Tyskland försökte redan under kriget ta bort kristna kors i skolsalar t.ex.
Citera
2022-02-22, 19:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Betänk det jag fetade och vad du sagt om tex Paulus! För att inte tala om Jesu övriga lärjungar

Vad sa Herren om det släkte som sa "Hans blod komme över oss och våra barn" och "vi hava ingen annan konung än kejsaren"?
Du är alltid ad hominem, för alltid fram strawmen, hittar på mina åsikter...

Alltså, jag tror bara på människor när de för fram Guds tankar, inte när de för fram sina människotankar.

Men hur ska man vara för att försöka undvika att hamna i samma grupp som Hitler? Konkret!
Citera
2022-02-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Maria var jude, punkt…

Jesus var jude punkt. Det är dags att sluta ha den stolliga uppfattningen att en jude som levde i antiken är Gud själv.

Det har gått 2000 år nu. Det är dags att hitta sig en annan fungerande trosuppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in