2022-02-22, 15:57
Medlem
14ccKemiskts avatar
Norska gänget i Lahti:

Sprint, damer:
Martine Engebretsen
Mathilde Skjærdalen Myhrvold
Kristine Stavås Skistad
Ane Appelkvist Stenseth
Heidi Weng
Lotta Udnes Weng

10 km damer:
Hedda Østberg Amundsen
Margrete Bergane
Therese Johaug
Anne Kjersti Kalvå
Marte Skaanes
Silje Theodorsen
Heidi Weng

Sprint herrar:
Pål Golberg
Johannes Høsflot Klæbo
Thomas Helland Larsen
Even Northug
Sindre Bjørnestad Skar
Mattis Stenshagen
Håvard Solås Taugbøl
Erik Valnes

15 km herrar:
Pål Golberg
Hans Christer Holund
Emil Iversen
Johannes Høsflot Klæbo
Martin Løwstrøm Nyenget
Mattis Stenshagen
Didrik Tønseth
Erik Valnes

Edit: Notera att Norge har sju åkare i tre av tävlingarna tack vare förstaplatser i Scandinavian Cup.
Senast redigerad av 14ccKemiskt 2022-02-22 kl. 16:21.
Citera
2022-02-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Det går ju inte att veta om Fridas OS blev misslyckat pga de skäl som läggs fram i tråden (felaktig träning, för mycket tävling, undernäring etc) eller om det handlade om något mer slumpartat strax innan OS.

Klart att det går eftersom det är en otvetydig trend.
Frida var bättre som 19 åring än vad hon är som 22 åring.
Hennes kollapser i TdS är ett återkommande årligt lytestema.
Under tiden så har hon stoppats på grund av ätstörningar,kollapsat efter varje OS race samtidigt som fiaskoresultat efter fiaskoresultat producerats.
Hon är aldrig i vettig form mer än en eller två gånger per säsong,lipar i media och är citat helt "tom" i intervjuer.
Klart att vissa kanske är nöjda med dylik skit..att andra inte är det kan inte vara breaking news direkt.
Citera
2022-02-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det här blir ju bara larvigt. Skinstad hävdade inför säsongen att man i det svenska landslaget inte hade kontroll utifrån att Frida typ inte åkte med på ett höghöjdsläger. Sedan drog världscupsäsongen igång och Frida slog Johaug. Så nog var det inte brist på kontroll. Och hur mycket kontroll har man i Norge kan man fråga sig.

Men nu används alltså detta av folk här inne som har en egen agenda.

Så..vem är det som har annan agenda?
Tala nu ur det grånade Wassbergskägget så skall du få svar på tal.
Jag väntar..otåligt.
Citera
2022-02-22, 16:07
Medlem
Det är väl för övrigt en indikator på den ynklighet som det samlade forumet här så ofta uppvisar att Frida Karlssons ickeprestationer uppfattas som fullgoda.
Nåväl,en spade är en spade och ett OS fiasko är ett OS fiasko.
Risken för detta påtalades redan i Oktober,dock inte av någon besserwisser här noterar vän av ordning.
Nu skall tandkrämen försökas trycka tillbaka i tuben och historierevisionismen är fullt pågående underblåst av flera tvivelaktiga individer här.
No dice.

Att stå med brallorna nere vid anklarna blir kallt under vintersäsong.
Någon måste vara motvikt till alla dumheter som uttrycks här.
Jag påtar mig den rollen och ser fram emot det..:-)
Senast redigerad av Lookalike 2022-02-22 kl. 16:15.
Citera
2022-02-22, 16:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är väl för övrigt en indikator på den ynklighet som det samlade forumet här så ofta uppvisar att Frida Karlssons ickeprestationer uppfattas som fullgoda.

Det var en åkare från Sverige (Jonna Sundling) som nådde en bättre placering i distansloppen än Frida Karlsson gjorde under OS. Vad en fullgod prestation är kan diskuteras, men resultatet var alltså bättre än de flesta i den svenska truppen.

Det blir intressant att se hur hon lyckas om hon startar i helgens VC-lopp.
Citera
2022-02-22, 16:43
Moderator
Hjv9s avatar
H. Weng i sprint? Norska ledningen har verkligen inte imponerat denna säsongen. Lär nog ryka en och annan gubbe där efter säsongen.

Trodde Smedås skulle få chansen efter pallplatsen i Otepää men hon kanske är upptagen med Tjejvasan eller ngt annat.
Citera
2022-02-22, 16:50
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
H. Weng i sprint? Norska ledningen har verkligen inte imponerat denna säsongen. Lär nog ryka en och annan gubbe där efter säsongen.

Trodde Smedås skulle få chansen efter pallplatsen i Otepää men hon kanske är upptagen med Tjejvasan eller ngt annat.

Heidi Weng har ju faktiskt god chans till en pallplats i totala världscupen i år så det är inte helt tokigt i mitt tycke. Ska bli kul att se Heidi i Lahti!
Citera
2022-02-22, 16:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Ingen sprint för Skistad i U23-VM på hemmaplan heller.
Citera
2022-02-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var en åkare från Sverige (Jonna Sundling) som nådde en bättre placering i distansloppen än Frida Karlsson gjorde under OS. Vad en fullgod prestation är kan diskuteras, men resultatet var alltså bättre än de flesta i den svenska truppen.

Det blir intressant att se hur hon lyckas om hon startar i helgens VC-lopp.

För det första så borde Frida knappt starta ett lopp till hela denna säsong.
Vad är uppsidan någonstans?
De fåtal förvirrade som ens bryr sig om vem som vinner VC distanscup kanske tycker att hon måste starta..men sådant strunt kan ju lämnas helt därhän om man tycker att det är viktigare att måna om Fridas framtid som skidåkare.
Jag påstår att hon är högrisk att gå in i den vägg som andra gått in i.
Frida tränar 900 timmar plus per säsong som 22 åring.Det i sig ter sig en aning tvivelaktigt,men låt gå om träningen utförs i de rätta proportionerna..vilket det uppenbarligen icke gör då hennes fåtaliga formtoppar,hennes undermåliga resultat och hennes allt för frekvent förekommande kollapser entydigt indikerar detta.
Det är naturligtvis svårt att tro att Frida är i form även om hon av svårtydd anledning väljer att ställa startlinje i Lahtis.
Risken för utbrändhet är ständigt närvarande och så sliten hennes tunna kropp var i Peking tyder på att vidare onaturligt svaga resultat kan förväntas.

Men det är klart..finns ju inget att kritisera för det.Huvudsaken är ju att Frida kör tills hon kollapsar och random sportkonsument här får se spektaklet via TV rutan med egna ögon.

Helgen äro därmed räddad..
Citera
2022-02-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ingen sprint för Skistad i U23-VM på hemmaplan heller.

Gällande egen agenda så får man nog understryka att sådan kan finnas för person som alltid skyddar de ansvariga och som alltid kritiserar de som tycker motsatsen.
Jag skulle vilja påstå att det snarast kan vara en ren definition av begreppet ifråga i en vidare mening.
Detta påstår jag,men är naturligtvis alltid öppen för en utökad diskussion som dock har den oturliga tendensen att den aldrig verkar bli av.
Tillbaka till resultatrapportering och startlisterabbel..
Citera
2022-02-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
För det första så borde Frida knappt starta ett lopp till hela denna säsong.
Vad är uppsidan någonstans?
De fåtal förvirrade som ens bryr sig om vem som vinner VC distanscup kanske tycker att hon måste starta..men sådant strunt kan ju lämnas helt därhän om man tycker att det är viktigare att måna om Fridas framtid som skidåkare.
Jag påstår att hon är högrisk att gå in i den vägg som andra gått in i.
Frida tränar 900 timmar plus per säsong som 22 åring.Det i sig ter sig en aning tvivelaktigt,men låt gå om träningen utförs i de rätta proportionerna..vilket det uppenbarligen icke gör då hennes fåtaliga formtoppar,hennes undermåliga resultat och hennes allt för frekvent förekommande kollapser entydigt indikerar detta.
Det är naturligtvis svårt att tro att Frida är i form även om hon av svårtydd anledning väljer att ställa startlinje i Lahtis.
Risken för utbrändhet är ständigt närvarande och så sliten hennes tunna kropp var i Peking tyder på att vidare onaturligt svaga resultat kan förväntas.

Men det är klart..finns ju inget att kritisera för det.Huvudsaken är ju att Frida kör tills hon kollapsar och random sportkonsument här får se spektaklet via TV rutan med egna ögon.

Helgen äro därmed räddad..

Jag tror läkarna som är proffs och väldigt insatta i just hennes fall och som har koll på alla hennes värden etc har koll på om huruvida hon kan starta eller inte eller huruvida hon tränar för mycket osv.
Om inte annat har de mycket bättre koll än dig iallafall och mig också för den delen.
Det blir löjligt om du ska sitta på ett forum och raljera och leka proffs och tala om exakt vad som är rätt och fel när du inte har någon kolla alls på hennes fysiska värden eller mentala hälsa mer en det som kommuniceras ut i media.
Citera
2022-02-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Jag tror läkarna som är proffs och väldigt insatta i just hennes fall och som har koll på alla hennes värden etc har koll på om huruvida hon kan starta eller inte eller huruvida hon tränar för mycket osv.
Om inte annat har de mycket bättre koll än dig iallafall och mig också för den delen.
Det blir löjligt om du ska sitta på ett forum och raljera och leka proffs och tala om exakt vad som är rätt och fel när du inte har någon kolla alls på hennes fysiska värden eller mentala hälsa mer en det som kommuniceras ut i media.

Jag håller inte alls med..och vad gäller den så kallade medicinska expertisen så vet vi redan vad den är värd.
Det är bara att kolla Fridas vidare kollapser i OS efter inledande Skiathlon eller för den delen slå en pingla till Linn Svahn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in