2022-02-22, 10:55
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Kontra det du tror så finns det inget folkligt stöd för NATO i Sverige, ännu mindre nu efter den muslimska invasionen. Men i det demokratiska sverige så skiter man ju i vad folket tycker ändå. Ni är i princip NATO medlemmar utan att folket fick lägga sin röst.

Så demokratiska ni är.

Opinionen för att gå med i NATO har ökat på senare år, och det lär inte ha minskat nu med Vladolf Putler på krigsstigen i närområdet. Ca 50/50 är det just nu.

(aktivt troende muslimer i Sverige är så få så det har knappast någon påverkan alls. Dessutom skulle jag tro att de är ganska delade i frågan, liksom alla andra)
Citera
2022-02-22, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Ja, hälften försvinner väl till någon oligark på vägen dit medan andra hälften åker ner i fickorna på diverse kinesiska auktoriteter. Med andra ord kommer den här konflikten göra putlers skurkgäng och kinesiska officials snorrika.
Typ som Biden och hans BBB agenda som skulle kosta skattebetalarna 1.5 miljarder dollar?
Citera
2022-02-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Sverige och Finland skulle accepteras som medlemmar i Nato imorgon dag, om vi ansökte. Detta har Nato gjort klart. Vi är välordnade, säkra lämder med god försvarsförmåga.

Ukraina skulle dock inte släppas in som det ser ut nu, Nato släpper inte in länder som ligger i aktiv konflikt.

Klart vi skulle släppas in omgående!.vi måste ju i så fall hjälpa till att föra usas tala ... implementera deras demokrati ... men jag är rätt säker på att sverige står inte som piro 1 när det gäller att skyddas..
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Du kan väl åka ditt som volontär och hjälpa till blanda inte oss i det här.
Jag menar självklart inte att ni rysstroll ska gå emot puttelito. Det är ni alldeles för ynkliga för.
Jag menar självklart EU, USA och andra länder som inte håller sin befolkning som gisslan. Länder som tillåter sin befolkning att öka sin levnadsstandard. Länder som vill fortsätta på frihetsvägen.

Ryssland håller nu ukrainskt område under ockupation och håller ukrainsk befolkning kidnappad.
Total blockad mot putler krävs nu.
Vi behöver hjälpa till att befria de ockuperade områdena från putlers skräckvälde så de inte får samma tragiska öde som ryssarna har i Ryssland.

Mvh
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Opinionen för att gå med i NATO har ökat på senare år, och det lär inte ha minskat nu med Vladolf Putler på krigsstigen i närområdet. Ca 50/50 är det just nu.

(aktivt troende muslimer i Sverige är så få så det har knappast någon påverkan alls. Dessutom skulle jag tro att de är ganska delade i frågan, liksom alla andra)
Ni kanske har ökat någon % tack vare propagandan, men den är inte tillräcklig. Så ni sluter avtal med NATO ändå och går emot folkviljan.

Ni är ju så demokratiska som sagt.
Citera
2022-02-22, 10:57
Medlem
Citat:
Visst, dels vet jag att 2-3 personer sitter på över 50 konton helt ensamma (finns en självcensurerad tråd bland mina startade för den som är nyfiken.. mitt långa men ganska oläsliga inlägg i tråden om outning av troll). De går på kvantitet över kvalitet.

Men sen har vi också en grupp som inte har någonting med ryssland att göra överhuvudtaget. De har exakt samma attityd och svordomar som förortsblattar. De lider av komplex och hatar allt som har med demokrati, nato, EU, väst osv utan att ens riktigt veta vad de här orden betyder. Det grundar sig i att väst, yttrandefrihet och demokrati är synonym med ateism och ett hot mot deras religion.

Sen är det säkert en skara som bara svalt all kreml-skit som de öser över världen dygnet runt, vilket är sorgligt.

Bra sammanfattning! En del verkar också drivas av någon slags förvirrad nationalism och attraheras av Ryssland av den anledningen. Lite märklig avart faktiskt eftersom nationalister med flera i resten av Europa inte alls dras till Ryssland på samma sätt.
Citera
2022-02-22, 10:57
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Typ som Biden och hans BBB agenda som skulle kosta skattebetalarna 1.5 miljarder dollar?

Igen aning faktiskt och jag bryr mig inte heller. Men det jag vet är att hälften av den olja som nu måste säljas (till kina) lär försvinna till någon oligark på vägen dit medan andra hälften åker ner i fickorna på diverse kinesiska auktoriteter. Med andra ord kommer den här konflikten göra putlers skurkgäng och kinesiska officials snorrika.
Citera
2022-02-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och jag säger igen att det inte är min uppgift att leta upp dina argument åt dig. Det får du allt göra själv.

Var är domarna som visar att Ukraina ’präglas av korruption’?

Ditt stöd för påståendet att Viktor Janukovitj absolut inte var korrumperad var ju avsaknaden av domar.
Vart vill du komma?
Jag har ju klart och tydligt redogjort för bakgrunden. Det är ju bara att läsa fakta, ex.vis här:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ukraina&ved=2ahUKEwjQrKaEhpP2AhVsxIsKHcH6DfcQFnoEC GoQAQ&usg=AOvVaw3cP7FjhXJR0kb_KETpbNon
Citera
Medlem
Citat:
Knappast tyst, Sverige har visat de framfötter som finns ända sedan start. Du hittar flera veckor gamla uttalanden inte minst från ÖB själv i nationell TV.

Ja men vad gör man idag? Har man kallat upp ambassadören? Har man börjat utvisa diplomater? Jag menar man gör ingenting.

När stoppas snabbmaten till ambassaden? Burger King eller McDonalds?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Vad har du för källa om att omröstningen gick i rysslands favör 1991? Jag hittar en wikipediasida om att 92.26% röstade för självständighet.

Vad som hände 2014 är bara patetiskt, jag har full respekt för områden vill göra sig självsständiga men det där vara en ren fars.

Nä det "ryska lagets" president är ta mig fan en redig knäppgök som inte drar sig för något för att behålla makten. Han kom säkert en två tre gånger när han fick besök från Macron och Schulz. Då fick han visa att han visserligen också är en spelare att räkna med på den internationella scenen.

Vi talar om två olika folkomröstningar. Före och efter statskuppen i Sovjetunionen. Före statskuppen röstade Ukraina tydligt ja till fortsatt union.
Citera
2022-02-22, 11:00
Bannlyst
Citat:
Igen aning faktiskt och jag bryr mig inte heller. Men det jag vet är att hälften av den olja som nu måste säljas (till kina) lär försvinna till någon oligark på vägen dit medan andra hälften åker ner i fickorna på diverse kinesiska auktoriteter. Med andra ord kommer den här konflikten göra putlers skurkgäng och kinesiska officials snorrika.
Oljepriset ökar för att ni kastar sanktioner på elden. Ni häller bensin på elden genom ert pengatryckande. Men Putin tackar för sammarbetet, Ryssland tjänar ofantligt mycket på eran inkompetens.
Citera
2022-02-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ni kanske har ökat någon % tack vare propagandan, men den är inte tillräcklig. Så ni sluter avtal med NATO ändå och går emot folkviljan.

Ni är ju så demokratiska som sagt.

Håller Sverige på att gå med i NATO? Var kan jag läsa mer om detta?

Men tack vare Putlers agerande på sistone så tror jag stödet för NATO har ökat. Redan före den senaste tidens händelser så var det fler som var för ett NATO-medlemskap än emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in