2022-02-21, 08:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Men snälla, har du ingen koll på svenskt rättsystem?
Convicted sex offender = fälld sexualbrottsling.
Påföljden är inte det som avgör, utan rubriceringen på det man döms för.

Han är dömd för våldtäkt mot barn = convicted sex offender.
Så varför hade han då både facebook och instagram i så många år efter detta brott? Om han nu finns på någon form av lista över convicted sex offenders?
2022-02-21, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så varför hade han då både facebook och instagram i så många år efter detta brott? Om han nu finns på någon form av lista över convicted sex offenders?

Facebook/Meta/Instagram har givetvis ingen direktåtkomst till det svenska belastningsregistret.
På Facebook FAQ kan du läsa att - när man uppmärksammas på att någon är dömd för sexualbrott - inleder ett ärende om att stänga ner kontona.

Antar helt enkelt att ingen har uppmärksammat Facebook och Instagram om Antonios sexualbrottsdom.
2022-02-21, 08:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Facebook/Meta/Instagram har givetvis ingen direktåtkomst till det svenska belastningsregistret.
På Facebook FAQ kan du läsa att - när man uppmärksammas på att någon är dömd för sexualbrott - inleder ett ärende om att stänga ner kontona.

Antar helt enkelt att ingen har uppmärksammat Facebook och Instagram om Antonios sexualbrottsdom.
Tro det om du vill...
2022-02-21, 08:45
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Förundersökning för skadegörelse och misshandel

https://anonfiles.com/L634L9Iexc/Uppsala_TR_B_8193-21_Aktbil_5_pdf

Förundersökning för att kört bil påtänd

https://anonfiles.com/Rc2aL3I2x1/Uppsala_TR_B_8193-21_Aktbil_7_pdf

Dom avkunnad i Uppsala Tingsrätt 14 Februari 2022.

https://anonfiles.com/R737LaI4xc/Uppsala_TR_B_8193-21_Dom_2022-01-27_pdf

Varför står det konsekvent ”hon” och ”hennes” om Anton i ett av protokollen, medans i ett annat står det ”han” och ”hans”?
Är gossen lite förvirrad över sin könsidentitet eller är förhörsledaren inkompetent?
2022-02-21, 08:51
Medlem
Jag kollade lite på hans live från den femte sep. Han är ju på riktigt helt utan konsekventtänk. Någon frågar vad han gjort och kommit undan med, glad i hågen svarar han ”vapenbrott”. Sen säger han att han hållit sig i skinnet i fyra år, men att han snart får en dom till eftersom han blivit av med körkortet (den nu aktuella domen). Körsbäret på kräkset är när han säger att hans domar är ”småsaker i hans värld” men stora i andras ögon. Stabil idiot. (Jag noterade inte tid, men det är 40 min och framåt)
2022-02-21, 09:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Varför står det konsekvent ”hon” och ”hennes” om Anton i ett av protokollen, medans i ett annat står det ”han” och ”hans”?
Är gossen lite förvirrad över sin könsidentitet eller är förhörsledaren inkompetent?
I vissa fall vill vittnet kalla Anton för han/honom, eftersom det är vad Anton vill bli kallad.
I de fall vittnet inte har sagt att de önskar kalla Anton för något speciellt kallas h*n för sitt juridiska kön hon/henne.
2022-02-21, 09:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber

Det är en kvinna (Female-to-Male) det rör sig om. Det är mest i förhören med kompisarna där det refereras till ett manligt pronomen. Jag gissar att polisen använde sig av kvinnliga pronomen för att understryka att det handlar om en man som attackerat en kvinna.
2022-02-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det är en kvinna (Female-to-Male) det rör sig om. Det är mest i förhören med kompisarna där det refereras till ett manligt pronomen. Jag gissar att polisen använde sig av kvinnliga pronomen för att understryka att det handlar om en man som attackerat en kvinna.

Dåligt av polisen, eftersom det gör texten helt obegriplig för den som specifikt inte vet att det handlar om ett sådant fall. Man tror att polisen har skrivit fel och man tror att polisen har blandat ihop personerna.

Just i detta fall skulle "hen" har passat utmärkt.
2022-02-21, 10:06
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dåligt av polisen, eftersom det gör texten helt obegriplig för den som specifikt inte vet att det handlar om ett sådant fall. Man tror att polisen har skrivit fel och man tror att polisen har blandat ihop personerna.

Just i detta fall skulle "hen" har passat utmärkt.
Det står klart och tydligt i förhören att Anton vill att han ska användas. Jag hade inga som helst bekymmer med att veta kön på alla inblandade.
2022-02-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHjerpe
Jag kollade lite på hans live från den femte sep. Han är ju på riktigt helt utan konsekventtänk. Någon frågar vad han gjort och kommit undan med, glad i hågen svarar han ”vapenbrott”. Sen säger han att han hållit sig i skinnet i fyra år, men att han snart får en dom till eftersom han blivit av med körkortet (den nu aktuella domen). Körsbäret på kräkset är när han säger att hans domar är ”småsaker i hans värld” men stora i andras ögon. Stabil idiot. (Jag noterade inte tid, men det är 40 min och framåt)

Var kan man se detta?
2022-02-21, 10:36
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Var kan man se detta?
Del 1-3 från 5/9. Säkert inte i kronologisk ordning, glömde kolla tiderna men det ser du ju själv.

https://youtu.be/zh0eh2c9rrg

https://youtu.be/spIbl9mBPY4

https://youtu.be/cSZbGot1r2E
2022-02-21, 10:49
Medlem
K-Glitchens avatar
Har ABC stjärnan gråtit ut i TV ännu?
Ser väl chans till ännu 15 minuter i rampljuset

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto