2022-02-20, 09:09
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Han kanske är pedofil.

Men för att sätta en sådan diagnos eller yttra påståenden likt det borde det krävas axiomatisk bevisning.

Givet att dom förstörde hans liv så hade det ju varit lite smakfullt med bra bevis.

Läste någon rättegångshandling där Sara förekom. Nog tyckte jag att hennes berättelse lät lite långsökt. Jag tror att hon ljög. Men hon blev bara dömd för det som åklagaren kunde bevisa. Inte något annat. Så ska det ju också vara.
Citera
2022-02-20, 09:10
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Han kanske är pedofil.

Men för att sätta en sådan diagnos eller yttra påståenden likt det borde det krävas axiomatisk bevisning.

Chattloggen är väl ganska tydlig.

Intressant hur ni vrider och vänder på allt. Påminner mig om alla kriminologer som vägrar medge sambandet mellan invandring och kriminalitet. Istället väver dom in sig i "svåra ord" och bortförklaringar.

Gällivaregubben med sina "tabulekar" är pedofil. Punkt slut. Och det var helt rätt att hänga ut honom. Ett plus i kanten är att videon var lång och hade högt underhållningsvärde. Gällivaregubben fick även god möjlighet att förklara att han inte är pedofil. Tycker ni han lyckades?
Citera
2022-02-20, 09:11
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmCounty
Husrannsakan och beslag. Anhållan. Förhör. Frisläppt. Skäligen misstänkt för brott.
Vem vad när hur och varför?
Citera
2022-02-20, 09:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tror vi kan släppa juridiken. Givet vad dom publicerar i övrigt så kan du nog räkna med att dom hade publicerat samtalet om dom haft det, om det visat på att dom har rätt.

Nu ska vi lita på deras ord.

Personligen tror jag dom ljuger. Dom hade press på sig att journalisten skulle få ett repotage och dom hade åkt långt. Dom tyckte säkert att han antagligen är en pedofil.

Japp. Det var litet säkert så. Nu hade vi fan en journalist med oss. Nu måste vi göra det bra! Sedan gick det som det gick. Borttappade chattar och ljudinspelningar. Men ingen fara tro på oss bara! Två fd pundare.
Citera
2022-02-20, 09:14
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n
Invandrare har en mer maskulin kultur där killar och män umgås i grupp. Då kan inte en sticka ut och grooma utan att detta uppmärksammas. Svenskar är mer socialt inbundna och har mer tid ensamma vid nätet.

Invandrare har nog generellt mer koll på varandra och även på sina barn.
Citera
2022-02-20, 09:16
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp. Det var litet säkert så. Nu hade vi fan en journalist med oss. Nu måste vi göra det bra! Sedan gick det som det gick. Borttappade chattar och ljudinspelningar. Men ingen fara tro på oss bara! Två fd pundare.

Du återvänder hela tiden till det påstådda missbruket hos P&S, hur påverkar det deras operationer anser du?
Citera
2022-02-20, 09:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Du återvänder hela tiden till det påstådda missbruket hos P&S, hur påverkar det deras operationer anser du?

Möjligen deras ambition. Det krävs ju rätt mycket arbetsvilja det här. Att fara land och rike runt. Sitta i en kanske 10 timmar bil tur och retur. Ingen polis skulle väl arbeta så mycket utan att kräva övertid till max? Det är plus. Men kan göra dom även fartblinda. Att de tror så mycket på det här att om de sätter dit en oskyldig kommer det kvitta. De tänker inte ens utifrån svaren de får. Du är skit punkt slut!
Citera
2022-02-20, 09:21
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Invandrare har nog generellt mer koll på varandra och även på sina barn.

Dagens ironi.
Citera
2022-02-20, 09:23
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Dagens ironi.

Nej det är allvar.

Invandrare har fastare familjestrukturer än svenskar och mer kontroll på sina barn.
Citera
2022-02-20, 09:26
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Rätt mycket...

Sara har en ganska ny dom mot sig när det gäller missbruk. Det är vanligt att missbrukare påstår att dom slutat.

Träffar du missbrukare så är det slående hur mycket dom ljuger och luras. När du väl lärt dig luras så är det svårt att sluta... Är man van vid missbrukare så tar man bara det dom säger med en nypa salt.

Men här är det ju som Gud fader kom ner från himlen och höll ett anförande inför sina anhängare.

Antydningsvis kan man indirekt utläsa att jag tycker att dessa anhängare är navia idioter. Jag vill förtydliga att jag verkligen tycker det också.
Citera
2022-02-20, 09:27
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Möjligen deras ambition. Det krävs ju rätt mycket arbetsvilja det här. Att fara land och rike runt. Sitta i en kanske 10 timmar bil tur och retur. Ingen polis skulle väl arbeta så mycket utan att kräva övertid till max? Det är plus. Men kan göra dom även fartblinda. Att de tror så mycket på det här att om de sätter dit en oskyldig kommer det kvitta. De tänker inte ens utifrån svaren de får. Du är skit punkt slut!

Lite brutalt att få domen trängd på ett hotellrum utan att ha möjlighet till försvar.

Skyldig tills man själv kan bevisa motsatsen är väl det som gäller nu.

Jag tror själv att Gällivaregubben är pedofil då, men det är ändå inte ok.
Citera
2022-02-20, 09:29
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Nej det är allvar.

Invandrare har fastare familjestrukturer än svenskar och mer kontroll på sina barn.

Ok ... så all denna problematik i de "utsatta områdena" med ungdomsgäng som ränner ute hela nätterna, med 12-åriga knarklangare ... etc etc.
Det talar väl knappast för att invandrare rent generellt har bättre koll på sina barn än svenskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in