2022-02-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
När jag växte upp kunde man på fyllan slåss med polaren tills blodet sprutade om det ville sig illa.

Dagen efter skakade man hand och sedan var man bättre vänner än någonsin tidigare, att polisanmäla sin "vän" för ett mindre allvarligt fylleflipp är riktigt fjantigt.

Försvarar inte Books handlingar men i min mening är den som anmäler i detta fallet den störra tölpen i sammanhanget.
Vad för white trash uppväxt hade du egentligen?
Själv uppvuxen på bruksort men inte fan slogs jag hej vilt med mina vänner för att de var just vänner.
Man gruffades kanske i skolan etc. Men då var det i högstadiet.

Men inte när man är vuxen
Låter som riktigt pundar white trash beteende.
2022-02-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad för white trash uppväxt hade du egentligen?
Själv uppvuxen på bruksort men inte fan slogs jag hej vilt med mina vänner för att de var just vänner.
Man gruffades kanske i skolan etc. Men då var det i högstadiet.

Men inte när man är vuxen
Låter som riktigt pundar white trash beteende.

Ni var väl upptagna med att talla på syrran och spela fia med knuff med farmor när helgen anlände.

En vuxen man som aldrig varit i slagsmål i ungdomen är i regel inget att räkna med.
2022-02-19, 15:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
När jag växte upp kunde man på fyllan slåss med polaren tills blodet sprutade om det ville sig illa.

Dagen efter skakade man hand och sedan var man bättre vänner än någonsin tidigare, att polisanmäla sin "vän" för ett mindre allvarligt fylleflipp är riktigt fjantigt.

Försvarar inte Books handlingar men i min mening är den som anmäler i detta fallet den störra tölpen i sammanhanget.

Betänk på att "Anton" är en kvinna. Då är det helt plötsligt betydligt mer skrämmande än två manliga vänner som bråkar på fyllan.
2022-02-19, 15:35
Medlem
Citat:
Ni var väl upptagna med att talla på syrran och spela fia med knuff med farmor när helgen anlände.

En vuxen man som aldrig varit i slagsmål i ungdomen är i regel inget att räkna med.
Nej vi åkte mycket mopped, fiskade och hängde med tjejerna i våran ålder.

Bara för jag inte slogs med mina vänner så betyder det inte att jag hamnade i bråk med andra som tonåring.

Men när man är 18 år har ju i princip alla vuxit ifrån detta, förutom adhd ungarna som gick i special klass
2022-02-19, 15:41
Medlem
Angående den påstådda våldtäkten, någon som kan posta FUP och/eller dom?
2022-02-19, 15:43
Medlem
Dopys avatar
Varför fortsätter folk säga att Antonio misshandlat Anton?
Har ni inte läst FUP:en som ligger på första sidan?

Anton påstår att Antonio misshandlade honom, han påstår även att de 2 tjejerna såg det, och att tjej A t.o.m gick emellan och sa åt Antonio att sluta.
Antonio erkänner att han slog sönder mobilen, men förnekar misshandlar.
Båda tjejerna säger att de såg vad som händer och att ingen misshandel skedde. Tjej A säger att hon inte gått emellan något bråk/misshandel eftersom de inte var något sånt.

Anton har inga bevis och inget vittnen till den påstådda misshandeln.
Antonio har 2 vittnen som säger att ingen misshandel skedde.

Det enda Antonio är skyldig och dömd för är köra bil påverkad och förstöra mobilen.
2022-02-19, 15:43
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Hur tycker du rättsväsendet borde göra i hans fall? Påföljd alltså.

Varför inte släppa tanken om straff & påföljd helt för att istället fokusera på att genom tålmodig kärlek & förståelse skapa en miljö där Antonio kan finna ngn form av försoning.

Man får inte glömma att det största offret här faktiskt är Antonio & med tanke på all den försummelse & hårda ord som han mött under åren så är det inte mer än rätt att frigöra honom från skuld. Tänk själv. Uppväxten har, enligt uppgift, varit hård & kall, helt utan kärlek & intimitet från den självupptagna mor som skulle ha funnits där. Uppväxt i skuggan av sin mors framgångar. Försummad & bortglömd. Ensam kvar liksom.

Jag finner Anna Book som en sympatisk & trevlig kvinna men som moder upplever jag en kyla som är svår att förklara. Sann connection mellan mor & son har liksom uteblivit. Hennes egen skönhet & framgång har alltid prioriterats. Antonios lycka & välbefinnande har alltid kommit i andra hand. Den intimitet som en moder förväntas ge sin son har väl egentligen aldrig funnits?

Inte konstigt att en fragil & funktionsnedsatt pojke finner andra vägar att få utlopp för sin inneboende ilska. Det (ibland) sexualiserade våldet & de plötsliga utbrotten av fysisk aggression & frustration som Antonio visat är en konsekvens av just denna försummelse & till detta kan.man oxå lägga en bokstavsdiagnos som gör det hela ännu värre. Det kaos Antonio måste uppleva i sitt inre förklarar en hel del & därför kan man dra slutsatsen att påföljden istället för straff bör vara omtanke, närvaro & kärlek.
Senast redigerad av Adonis. 2022-02-19 kl. 15:50.
2022-02-19, 15:47
Medlem
Kockobellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulyser
Angående den påstådda våldtäkten, någon som kan posta FUP och/eller dom?
(FB) Solna: 15-åring och 16-åring begick våldtäkt resp. våldtäkt mot barn - 2016-09-12
2022-02-19, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Varför fortsätter folk säga att Antonio misshandlat Anton?
Har ni inte läst FUP:en som ligger på första sidan?
Antonio har 2 vittnen som säger att ingen misshandel skedde.

Det enda Antonio är skyldig och dömd för är köra bil påverkad och förstöra mobilen.
Med tanke på hur liten Antonio är så har jag svårt att se hur han kunnat misshandla en fullvuxen man.
2022-02-19, 15:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Med tanke på hur liten Antonio är så har jag svårt att se hur han kunnat misshandla en fullvuxen man.
Anton som påstår att han blivit misshandlad av Antonio är en transa = Anton är egentligen en tjej, som håller på att bli en kille.
2022-02-19, 15:54
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Det var en tjej, ingen fullvuxen man, som är lika lång som Antonio men utan en massa muskler.
2022-02-19, 16:07
Avslutad
Att klaga på den som anmäler och inte den som begår brottet är väl minst sagt tveksamt i sig, men hur som helst så är det inte så att misshandel går under allmänt åtal? Att den som utsatts för det inte behöver anmäla eller vara behjälplig men att åtal kan väckas ändå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in