2022-02-18, 18:01
Medlem
Separatistens avatar
"Använd bara kopieringsmaskinen när den är påsatt"
Citera
2022-02-18, 18:03
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Eller så "tappar" du en lapp på golvet för någon att hitta med nån kul text typ:
Tack förs sist snygging, tänk om kollegorna här visste att jag suger din kuk innan du tar mig i stjärten
Citera
2022-02-18, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Står inget i länkad artikel som tyder på att någon blivit avskedad i ärendet

Nej det gör det inte..
Citera
2022-02-18, 18:37
Medlem
DrVonAnkas avatar
Din mamma jobbar inte här osv, sådana klassiska lappar. Då blir folk oense om vilken metanivå det är på och blir fundersamma. Riktigt roligt.
Citera
2022-02-18, 19:04
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Ja varje kontor har en jävla Lapp-Lisa.
Neonfärgade post-it lappar överallt. Psykiskt tvångsbeteende.
Aldrig varit med om faktiskt. Kanske är branchbundet men på mina 20 + år på kontor är nog "Diskad" och "Odiskad" på de båda diskmaskinerna i lunchrummet de grövsta lapparna jag sett.
Citera
2022-02-18, 19:06
Medlem
"Alla som vill mysa träffas i kuddrummet kl 15.30"
Citera
2022-02-18, 19:30
Medlem
dwgs avatar
"Ni som hade sex på wc ta med er kondomen alt gömmer den i papperskorgen"
Kan dra igång mycket skvaller
Citera
2022-02-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cipip
Jag jobbar på en kommunal myndighet med väldigt många tråkisar. Vi har en lapp-kultur gällande ALLT. Nu har jag sagt upp mig och slutar där i slutet av april. Fram till dess skulle jag vilja sätta upp minst en lapp om dagen för att driva med dom.

Önskar tips på lappar att sätta upp och gärna andra "bus" också!

Tacksam för er kreativitet
Är ju bara mentalt instabila och psykiskt sköra som jobbar inom kommun och region. De använder lappar för att de inte var pratar med varandra. Förutom att de skulle räknas som kränkande på gränsen till mobbning att be någon sätta sin kopp i diskmaskinen, skulle det skapa en otrevligs stämning tills en av de berörda pensionerar sig...

"Håll rent och håll käft - det är här en matsal, inget dagis"
Citera
2022-02-18, 22:44
Medlem
SocialtKontrakts avatar
"Tänk på bolåneräntan"

Kuslig påminnelse för medelsvensson.
Citera
2022-02-18, 22:50
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Haha.
Alltid hatat lapp-kultur på jobb. Ofta kvinnor som känner sig kreativa, och aldrig drar jämnt på jobbet.
Gött att du sagt upp dig. Hoppas du har trevliga planer framåt.

Finns en scen från tv-serien Mia & Klara, som utspelar sig i någon klädesbutik, där det sitter en ganska aggressiv kylskåpslapp med texten "Din mamma är en hora och har aldrig varit något annat". Den hade man ju velat se någon sätta i verkligheten.

Testa göm bort allt kaffe, eller dra ut någon propp ur elskåpet, eller sabotera något annat som går att återställa. Låtsas som om du är oskyldig och lika arg som alla andra.
Citera
2022-02-18, 23:14
Medlem
Klarabella79s avatar
Pga aidsrisken är det numer förbjudet att slucka chefen i röven”

Annars var den med sex på wc kul!
Citera
2022-02-19, 13:33
Bannlyst
"Din mamma jobbar inte här, men den latinamerikanska städerskan diskarna gärna din mugg".

Eller sätt upp en lapp med Adolf Hitler på, sedan skriver man "Den här mannen hade stora planer men sköt sej själv i en bunker"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in