Citat:
Ursprungligen postat av
qft123
Ni verkar befinna er i börjar av Dunning Kruger kurvan och det är inte helt konstigt eftersom intresset för börs och att bli rik snabbt eskalerat under pandemin.
Detta hade möjligtvis varit ett argument ifall Bitcoin bara existerat och vuxit under pandemin, men nu är det ju inte riktigt så, eller ur?
Citat:
Ursprungligen postat av
qft123
En annan grej som är intressant med kryptoinvesterare och aktieraketsinvesterare är deras konstanta försök att sälja in hur bra allting är och går till motattack när fakta går emot deras magkänsla, också en anledning till att jag håller mig borta men jag önskar er all lycka med era investeringar
Detsamma gäller de som försöker sälja in hur dåligt allting är med Bitcoin. Skillnaden är att det sällan är några vidare underbyggda argument, utan mest oinsatta åsikter av folk som står utanför och/eller är hårt investerade i guld.
Tycker du själv att du bidragit med några intressanta motargument mot Bitcoin som går att filosofera kring?
Kan tänka mig att aktierraket-investerare resonerar likadant som de som går på senaste memcoin-hypen och är helt blind för argument som kanske talar för något annat än 10x uppgång. Men blanda inte ihop dessa med de som investerat i vettigare projekt baserat på vettigare analyser.
De som investerat i Shiba, Cumrocket, Dogelon, XRP, HEX med mera får stå för sina egna argument varför dessa coins skulle vara guds gåva till mänskligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
qft123
Slutade kolla efter 3 sekunder när jag såg att det jämfördes mot tulpan hysterin. En hysteri som varade några månader.
Bitcoin är inne på sitt 14:e år. Finns det någon hysteri som varat så länge som det går att jämföra med så återkom med den istället.