2022-02-19, 08:47
Medlem
Varför ta stora onödiga risker när man är rik??
Citera
2022-02-19, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Det är då man kan ta de "onödiga" riskerna...
Citera
2022-02-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Eller så finns det ett underliggande värde? Det måste det ju nästan göra med tanke på att det har en marketcap på $759,746,996,820?

Innan du svarar på detta, kan inte du redogöra för din expertis inom finans och ekonomi, så man vet hur mycket vikt man kan lägga till dina påståenden? Hur menar du att Bitcoin inte löser Byzantinska Generalernas dilemma? Eller menar du att detta dilemma är överskattat och trivialt för handel och transaktioner?

Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Och varför investerar du i aktier då? För att sälja med förölust eller? Idiot

Ni verkar befinna er i börjar av Dunning Kruger kurvan och det är inte helt konstigt eftersom intresset för börs och att bli rik snabbt eskalerat under pandemin. En annan grej som är intressant med kryptoinvesterare och aktieraketsinvesterare är deras konstanta försök att sälja in hur bra allting är och går till motattack när fakta går emot deras magkänsla, också en anledning till att jag håller mig borta men jag önskar er all lycka med era investeringar

Lite klipp ni kan kika på om ni har lust gällande ämnet
https://www.youtube.com/watch?v=JDJ-a_hPFEI&ab_channel=WeirdHistory
https://www.youtube.com/watch?v=PxA7sH5ZqLA&ab_channel=InvestorCenter
Citera
2022-02-19, 10:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qft123
Ni verkar befinna er i börjar av Dunning Kruger kurvan och det är inte helt konstigt eftersom intresset för börs och att bli rik snabbt eskalerat under pandemin.
Detta hade möjligtvis varit ett argument ifall Bitcoin bara existerat och vuxit under pandemin, men nu är det ju inte riktigt så, eller ur?

Citat:
En annan grej som är intressant med kryptoinvesterare och aktieraketsinvesterare är deras konstanta försök att sälja in hur bra allting är och går till motattack när fakta går emot deras magkänsla, också en anledning till att jag håller mig borta men jag önskar er all lycka med era investeringar
Detsamma gäller de som försöker sälja in hur dåligt allting är med Bitcoin. Skillnaden är att det sällan är några vidare underbyggda argument, utan mest oinsatta åsikter av folk som står utanför och/eller är hårt investerade i guld.
Tycker du själv att du bidragit med några intressanta motargument mot Bitcoin som går att filosofera kring?

Kan tänka mig att aktierraket-investerare resonerar likadant som de som går på senaste memcoin-hypen och är helt blind för argument som kanske talar för något annat än 10x uppgång. Men blanda inte ihop dessa med de som investerat i vettigare projekt baserat på vettigare analyser.
De som investerat i Shiba, Cumrocket, Dogelon, XRP, HEX med mera får stå för sina egna argument varför dessa coins skulle vara guds gåva till mänskligheten.

Citat:
Lite klipp ni kan kika på om ni har lust gällande ämnet
https://www.youtube.com/watch?v=JDJ-a_hPFEI&ab_channel=WeirdHistory
https://www.youtube.com/watch?v=PxA7sH5ZqLA&ab_channel=InvestorCenter
Slutade kolla efter 3 sekunder när jag såg att det jämfördes mot tulpan hysterin. En hysteri som varade några månader.
Bitcoin är inne på sitt 14:e år. Finns det någon hysteri som varat så länge som det går att jämföra med så återkom med den istället.
Senast redigerad av Leaston 2022-02-19 kl. 10:37.
Citera
2022-02-19, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Detta hade möjligtvis varit ett argument ifall Bitcoin bara existerat och vuxit under pandemin, men nu är det ju inte riktigt så, eller ur?

Detsamma gäller de som försöker sälja in hur dåligt allting är med Bitcoin. Skillnaden är att det sällan är några vidare underbyggda argument, utan mest oinsatta åsikter av folk som står utanför och/eller är hårt investerade i guld.

Slutade kolla efter 3 sekunder när jag såg att det jämfördes mot tulpan hysterin. En hysteri som varade några månader.
Bitcoin är inne på sitt 14:e år. Finns det någon hysteri som varat så länge som det går att jämföra med så återkom med den istället.

Införsäljningen fortsätter, folk på internetforum kommer alltid veta mer än världens bästa investerare, synd att de inte satt på samma kunskap!
Citera
2022-02-19, 11:14
Medlem
Uncorruptables avatar
Att bli rik är inte jättelätt i synnerhet i dagsläget. Det gäller att vara smart. Köpa inget och betala pengar för inget gör bara riktiga dumhuvuden.
Citera
2022-02-19, 11:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Införsäljningen fortsätter, folk på internetforum kommer alltid veta mer än världens bästa investerare, synd att de inte satt på samma kunskap!
Din kunskap lyser med sin frånvaro med tanke på att flera av världens bästa investerare investerat i Bitcoin. Om du inte håller med om detta, så får du gärna backa upp det.

Ray Dalio, Winkelwoss bröderna, Raoul Pal, Anthony Scaramuchi, Chamath Palihapitiya, Mike Novogratz, Kevin O'Leary och massa andra miljardärer äger krypto för flera hundratals miljoner.

Bara Grayscale Bitcoin trust har Bitcoin för 21 miljarder dollar och är bara inriktad till professionella investerare, inte några småfiskar med några futtiga miljoner som rulle.
Gorge Soros Fund Management är en annan.

Världens största Asset Manager, Blackrock, skall börja erbjuda Bitcoin som produkt. Det är liksom inte Kalsong-Kalle i källaren som är deras typiska kund...

Kom med argument istället för ogrundade påståenden som är lätta att motbevisa med enkla googlingar. Bevisa att alla världens bästa investerare inte investerat i Bitcoin istället för att bara påstå det.
Senast redigerad av Leaston 2022-02-19 kl. 11:27.
Citera
2022-02-19, 11:26
Medlem
Om man vill se crypto el bitcoin som ett guldalternativ, bör man ha i minnet att om du investerat i guld från jesufödelse; har du en snittavkastning på under 1% per år.

Det är helt enkelt inte så lukrativt att investera i passiva tillgångar.
Citera
2022-02-19, 11:30
Medlem
Megalogics avatar
Jag är övertygad om att många förmögna personer har köpt både bitcoin och ethereum.

Men säkerligen en mycket liten del av deras totala investerings portfölj då risken är extremt hög jämförelsevis med andra investeringar.

Jag tror på att krypto och blockkedjeteknik är framtiden och kommer att användas i många områden framöver men vilket/ vilka coins som kommer att nå framgång är frågan.
Citera
2022-02-19, 11:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ja, det finns en del rika man läst om som investerat i krypto, men långt ifrån de stora.
Varför?

Tex som bill gates, buffet, zuckerberg osv.
Hade jag varit dom för 2 år sedan hade jag satt in typ hälften av alla mina besparingar i btc eller eth.
Det var nog många vanliga svenssons med inte särskillt stora tillgångar som investerade tungt då, precis som jag.

Vad är det vi ser som inte dom ser?

VIll dom inte förknippas med krypto för det är dåligt för imagen eller vad?

Hur vet du att de inte gör det?
Utgår du från att de skulle ha berättat om det?
Citera
2022-02-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Exakt ! Men däremot MÅSTE man ta risker för att bli rik.
Enkla regler för att bli rik och fortsätta vara rik.
Citera
2022-02-19, 11:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Det är då man kan ta de "onödiga" riskerna...

Diversifiering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in