2022-02-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Tror ni putin tar till med kärnvapen mot Ukraina för att varna dom?

Typ smälla av en atombomb 50km utanför Kiev. Det kan få politikerna att tänka om.

Resten av världen kommer tänka om också. Antingen backa ur eller gör er beredda på total destruktion.

Nope. Allt utöver att befästa de östra delarna av Ukraina som de redan har är högst troligt totalt oacceptabelt för västvärlden. Inte ens Kina kommer kunna stödja Ryssland om något sådant du skriver sker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Nej, exakt. Alla ska marschera i raka led och sluta ifrågasätta makten. Du är exakt den stövelslickare som du tror dig vara emot.
Så du tycker det är bättre att vi har ryska armén i Sverige, istället för den svenska armén?
Senast redigerad av NurseRatched 2022-02-19 kl. 11:15.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Knappast! Putin är om man faktiskt lyssnar på vad han säger en av de minst galna ledarna. Biden är ju skogstokig i jämförelse och svårt dement dessutom.

Ja sant, om någon verkligen vill lyssna på HONOM och inte vriden MSM media som vinklar något oerhört så är han verkligen vettig och saklig. Han kan sina grejer. Biden en marionett som knappt vet vad han talar om. Svårt att hitta klipp med översättning, naturligt vis. Men här har vi ett bra och mycket intressant inlägg när Putin berättar vem som skapade ISIS
https://www.dailymotion.com/video/x497e3d
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Alla här föredrar Amerika, ett fritt land med en jälkva massa problem och en förskräcklig historia av krig och död. Men i denna situation där vi inte vill se ett krig så anser jag med många att Ryssland kan fa en del av Ukraina precis som de tagit Krimea. Självklart kan vi inte påverka läget eller vad som kommer att ske men jag föredrar att Ukraina gör avkall på en del av landet till Ryssland och Ryssland drar tillbaka sina trupper. Jag är inget rysstroll, jag tror inte Putin är en ängel, jag sitter inte i Moskva och skriver. Har bara sett det mesta av krig via media och fattar hur deta krig redan startat och hur det kan sluta.

Ingen har påstått att du sitter i Moskva och skriver. Det är St Petersburg som har nämnts.

Givetvis kan man inte ge en diktator "bara lite mer mark" så att han blir nöjd. Nästa år vill han ha lite till. Och sen ytterligare lite till. Vi har redan gått igenom detta med Hitler och vet hur fortsättningen ser ut. Bättre att stoppa diktatorn i tid och begränsa skadorna/ dödsfallen. Sen tar vi krigsbrottsrättegång i Haag för Putin (om han överlevt kriget) Sen skriver vi in honom i historieböckerna med Hitler och Stalin m fl.
2022-02-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Polen har det säkert för att ta tillbaka Galizien som de förlorade under WW II.

Detta skulle Polen behöva påminnas om för just nu har de kraftfullt råkat ta ställning för Ukraina MOT Ryssland genom att ingå en allians med Ukraina och UK. Vad pinsamt!

https://euromaidanpress.com/2022/02/17/now-its-official-ukraine-uk-poland-form-security-alliance/
2022-02-19, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så kan man såklart se det men i andra ”demokratiska” länder finns det regler för hur länge en president/statsminister ska sitta på sin position för att minska risken för maktmissbruk. Titta bara på vilka länder som har ledare som sitter på livstid. Vi snackar Kina. Vi snackar Nordkorea. Vi snackar Sudan. Vi snackar Zimbabwe.
Det finns nog mer nackdelar med en sådan regel än med att inte han den.

Du säger andra länder har sådana regler korrekt, men du vet väl att det finns fler än de länder du räknar upp som inte har sådana?

Känner du till ett land i norr som heter Sverige? Visa din kunskapsnivå genom att lista 10 st länder som har denna regel och 10 som inte har den!
2022-02-19, 11:14
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ingen har påstått att du sitter i Moskva och skriver. Det är St Petersburg som har nämnts.

Givetvis kan man inte ge en diktator "bara lite mer mark" så att han blir nöjd. Nästa år vill han ha lite till. Och sen ytterligare lite till. Vi har redan gått igenom detta med Hitler och vet hur fortsättningen ser ut. Bättre att stoppa diktatorn i tid och begränsa skadorna/ dödsfallen. Sen tar vi krigsbrottsrättegång i Haag för Putin (om han överlevt kriget) Sen skriver vi in honom i historieböckerna med Hitler och Stalin m fl.
"Knapra" kallas taktiken på förhandlingsspråk. Ta lite, manövrera, ta lite till, manövrera lite igen, ta lite till... Som sagt, Hitler försökte sig på den tekniken innan 2:a världskriget också; Sudet, Österrike etc.
Senast redigerad av Karman 2022-02-19 kl. 11:23.
2022-02-19, 11:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är inte Ryssland som pressar till krig just nu det är USA och Nato. Biden verkar tappat fattningen helt om inte annat genom att hetsa med att när som helst kommer det bli krig.

”Rysk aggression” används som en ursäkt för att placera ännu mer av Natos militärutrustning nära ryska gränser.

Har du ens lyssnat på Putin? Nej, just det. Då blir det svammel.
2022-02-19, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Så du tycker det är bättre att vi har ryska armén i Sverige, istället för den svenka armén?
Det beror på problembeskrivningen. Man behöver inte nödvändigtvis stå på någons sida. Om du identifierar dig med HBTQ-värdegrunden förstår jag varför svenska armén lockar mer än den ryska, men man behöver dock inte gilla Maggan för att man anser Putte vara en småsuspekt typ.
2022-02-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halibrand
Denis Pushilin, ledare för DPR gav igår order om massevakuering av kvinnor och barn efter att Ukraina (påstått) har öppnat eld, nu idag runt lunchtid börjar det rulla in gula bussar för att evakuera civilbefolkningen.

Det är jättebra att man nu evakuerar kvinnor och barn. Skall man kriga så skall det bara vara soldater på plats. Men frågan är vad man skall göra med alla dessa människor. De kanske kommer att köras till Ryssland där man nu måste bygga upp flyktingläger. I de rebellkontrollerade områdena bor det runt 6 miljoner människor. Skall alla som inte är stridsdugliga evakueras så behövs det flyktingförläggningar för flera miljoner.
2022-02-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Det beror på problembeskrivningen. Man behöver inte nödvändigtvis stå på någons sida. Om du identifierar dig med HBTQ-värdegrunden förstår jag varför svenska armén lockar mer än den ryska, men man behöver dock inte gilla Maggan för att man anser Putte vara en småsuspekt typ.
Jag har inget emot att man inte förföljer HBTQ-personer. HBTQ-inslaget i svensk FM är inte speciellt stort, annars.

Naturligtvis stöder jag Sveriges armé eftersom jag är svensk. Det kanske man inte kan begära från er invandrare?
2022-02-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Alla här föredrar Amerika, ett fritt land med en jälkva massa problem och en förskräcklig historia av krig och död. Men i denna situation där vi inte vill se ett krig så anser jag med många att Ryssland kan fa en del av Ukraina precis som de tagit Krimea. Självklart kan vi inte påverka läget eller vad som kommer att ske men jag föredrar att Ukraina gör avkall på en del av landet till Ryssland och Ryssland drar tillbaka sina trupper. Jag är inget rysstroll, jag tror inte Putin är en ängel, jag sitter inte i Moskva och skriver. Har bara sett det mesta av krig via media och fattar hur deta krig redan startat och hur det kan sluta.

Lååångt ifrån alla..

"ett fritt land" Jo tack,, fritt att profitera på andra individer och stater.
och låter dom sig inte profiteras på ja då är man fri att slå ihjäl dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in