2022-02-19, 10:39
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Svensk militär ska stödjas. Svenska soldater och sjömän i försvars makten behöver inte sådan destabiliserande smörja som i den post jag citerade.

100%, tack.
2022-02-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
När är du född ? 2012 kanske.. är det inga andra länder som har "anfallsplaner" ?,,,
Jag kan "avslöja" att såväl Frankrike som Italien och tro det eller ej,, USA har "anfallsplaner". Ja för att inte tala om Israel (lydstat till USA).

Oj då, Ukraina är mer illa ute än vad jag trodde. Har USA, Frankrike och Italien också anfallsplaner mot Ukarina? Vi i Ukraina-tråden är nu nyfikna. Pray tell us more!
2022-02-19, 10:43
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Han bygger på utav helvete. 100k var det när han "övade". Sedan "avslutade" de övningen och "drog tillbaka" enligt RT. Nu är de 170k senast bekräftat när jag tittade, men 190k skrev någon i tråden nyligen.

Upprustning med material och sådant de hållit på med hela tiden.

Så du menar att 90K man har transporterats dit på fyra dagar?
2022-02-19, 10:44
Medlem
Citat:

NATO är i första hand till för Europa och att bevara Europa, som du kanske vet så är det Europa som
själva har ställt till det historiskt.

Nato ar i forsta hand till for USA som befaller sina lakejer att gora som Pentagon vill. Sverige mordade afganska kvinnor, barn i 20 ar for att USA ville det. Sverige ff i Mali o morda , for USA vill det.
2022-02-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är väl många som inte velat ha krig i historien, men likt förbannat blev det krig. Hur många ville ha krig 1914 t.ex.? Givetvis får vi hoppas på att Ryssland inte vill ha krig och att det inte blir några krigshandlingar, men utrymningen av ryskkontrollerat områden inne i Ukraina nu är minst sagt oroande.

Det är inte Ryssland som pressar till krig just nu det är USA och Nato. Biden verkar tappat fattningen helt om inte annat genom att hetsa med att när som helst kommer det bli krig.

”Rysk aggression” används som en ursäkt för att placera ännu mer av Natos militärutrustning nära ryska gränser.
2022-02-19, 10:48
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
En av de sämre analyserna man sett och då har man sett många riktigt dåliga sådana! Putin är för det första inte envåldshärskare, han har inget intresse att bli Tsar över hela f.d. Sovjet. Att NATO gåttt bärsärk och brutit överenskommelser är såklart något han som ledare för Ryssland ska och bör agera mot.

Envåldshärskare = despot = diktator = Putin. Ingen analys utan endast enkla fakta.
Han uppträder numera som en tsar men lite mer åt Nordkoreahållet så han håller inte alls samma klass som en gammal tsar. Hans ovana att diktera över de f d sattelitstaterna tyder på att han lever kvar i Sovjettiden.
2022-02-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Japp, Sverige vågar inte sätta emot USA, sjukt att CIA kan/kunde komma in i vårt land och extrahera vilka de vill. Men så vitt jag vet mördas inte journalister och meningsmotståndare av svenska staten.

Nej,, man låter andra göra det.
Ungefär som att jag "låter" grannen genom att ge honom ett bollträ, misshandla sin fru och sina barn.
Jag är helt oskyldig, eller hur ?

Sverige och vi Svenskar är ett tillmötesgående och undfallande folk,,
vi följer maten oavsett hur mycket det kostar i heder, samvete och nationell identitet.

Vi gillade att prata Franska,, Sedan Tyska vid andra världskriget, Nu älskar vi att prata Engelska..
Såklart att vi blir betraktade som en "lättfotad dam".
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Svensk militär ska stödjas. Svenska soldater och sjömän i försvars makten behöver inte sådan destabiliserande smörja som i den post jag citerade.
Nej, exakt. Alla ska marschera i raka led och sluta ifrågasätta makten. Du är exakt den stövelslickare som du tror dig vara emot.
Medlem
Vågar man tro att allt detta skådespel är för att visa eventuella interna motparter i kampen om maken i Ryssland, att han har järnkontroll på alla delar av militären? Utan stöd av militären kan Putin bara lönnmörda personer han misstänker planerar något motstånd.

Jag tvivlar starkt på att andra politiker samt industriledare i Ryssland gillar konsekvensen av upptrappning i Ukraina, där borde en komplott kunna uppstå kan man tycka.

Många diskussioner runtom på nätet verkar mest handla om militära prylar vägda mot varandra, men ett större anfall och ett försök att ta över eller belägra Kiev resulterar i sanktioner från nästan hela världen.

Att tänka visst, de kan säkert rulla över Ukrainsk militär, men sen då? Ska Kiev bli ett nytt Sarajevo och ett helvete för alla inblandade? Kommer Putin överleva effekterna av en konflikt pga intern maktkamp? Kommer sanktioner kvarstå om Putins efterföljare drar sig tillbaka? Kommer offentlig ursäkt och skadestånd betalas ut? Vad händer med stoltheten då?

Hela konflikten känns så otidsenlig. Som taget ur en dålig actionfilm.
2022-02-19, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är inte Ryssland som pressar till krig just nu det är USA och Nato. Biden verkar tappat fattningen helt om inte annat genom att hetsa med att när som helst kommer det bli krig.

”Rysk aggression” används som en ursäkt för att placera ännu mer av Natos militärutrustning nära ryska gränser.

Vilken militär utrustning är det man placerar nära ryska gränser?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Envåldshärskare = despot = diktator = Putin. Ingen analys utan endast enkla fakta.
Han uppträder numera som en tsar men lite mer åt Nordkoreahållet så han håller inte alls samma klass som en gammal tsar. Hans ovana att diktera över de f d sattelitstaterna tyder på att han lever kvar i Sovjettiden.

Menar du som Volvo´s VD ungefär ??
Medlem
Citat:
Nej,, man låter andra göra det.
Ungefär som att jag "låter" grannen genom att ge honom ett bollträ, misshandla sin fru och sina barn.
Jag är helt oskyldig, eller hur ?

Sverige och vi Svenskar är ett tillmötesgående och undfallande folk,,
vi följer maten oavsett hur mycket det kostar i heder, samvete och nationell identitet.

Vi gillade att prata Franska,, Sedan Tyska vid andra världskriget, Nu älskar vi att prata Engelska..
Såklart att vi blir betraktade som en "lättfotad dam".

Exakt, hoppas Sverige och svenskarna dör ut, invaderas och ersätts. Bor ej i Sverige ändå. Men jag är inte orolig, om 20 år är majoriteten afghaner,mellanöstern och annat mena folk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in