2022-02-19, 06:45
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Så Anton är transa?
Det här blir fan bara värre och värre.
Antonio blev våldsam när Anton pussade på pannan på tjejen Antonio var intresserad av och då brann det i proppskåpet och fighten började.

Såg att han, förutom 800 till Brottsofferfonden, ska betala 3000. Dessutom ersätta Antons skadade mobil.
Dan efter fighten satt han och skröt i liven om sina fonder och aktier men det stod i domen

"Eftersom Antonio Toledano Book döms ska han som utgångspunkt ersätta staten för det som betalats av allmänna medel i ersättning till försvarare (i ett fall som detta avser ersättningsskyldigheten den kostnad som kan hänföras till brotten han döms för). Det belopp som Antonio Toledano Book skulle vara skyldig att ersätta, utifrån hans inkomster, understiger emellertid den gräns som regeringen fastställt – 250 kr – och han är därför inte ersättningsskyldig."

Är det ett skrivfel? Menar man att hans inkomster inte överstiger 250kkr?
2022-02-19, 06:46
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Mamma Book är låg medan sonen Book är hög.

Någon som vet vad för narkotika han brukar?
Cannabis.
2022-02-19, 06:51
Medlem
Citat:
Så Anton är transa?
Det här blir fan bara värre och värre.

Ja Antonio är en tuff cool kille som våldtar barn och misshandlar transor. Anna är jättestolt över sina barn.
2022-02-19, 08:06
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Ja Antonio är en tuff cool kille som våldtar barn och misshandlar transor. Anna är jättestolt över sina barn.

Fast detta handlar ju inte om att han skulle vara tuff eller så, utan att han har en slags skev sexualitet som sedan barndomen legat till grund för ett avvikande beteende.

Antonio är inte ngn förövare utan ett offer. Vad som bör granskas är vilken relation han har till sin far & hur (intim) mamma varit under uppväxt. När tex mamma slutade ge honom bröstet, när han försköts från den familjära värmen osv. Har Anna Book varit en sk kylskåpsmamma samtidigt som en frånvarande pappa vänt honom ryggen så är hans beteendemönster inte konstigt. Han har mao själv fått utveckla en sexuell identitet som sedan har format en redan bräcklig karaktär baserad på oklara manlighetsideal där han inte vet vilket ben han ska stå på. Detta kan resultera i ngn form av latent homosexualitet, sexualiserat våld, inneboende ilska, högriskbeteende & allmänt antisocialt levnadsmönster.
Senast redigerad av Adonis. 2022-02-19 kl. 08:08.
2022-02-19, 08:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Misshandel? Ser inget om det i domen
2022-02-19, 08:32
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Cannabis.

Om det är sant så är det långt från "crack" som någon tomte tidigare har påstått varandes Antonios drog.
2022-02-19, 08:43
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Om det är sant så är det långt från "crack" som någon tomte tidigare har påstått varandes Antonios drog.

Antonio är ingen crackpundare. Wtf liksom. Han rökar hasch där huvudsyftet är att varva ner & lindra sin neuropsykiatriska funktionsnedsättning, dvs sin svåra ADHD. Detta får man inte se som missbruk utan hans användning av droger är en slags självmedicinering för att återfå kontrollen över sitt liv, för att kunna fungera socialt liksom.

THC dämpar även hans impulsiva & sexualiserade aggressivitet, ett bra initiativ från honom då han pga sin uppväxt bör ses som ett traumatiserat offer istället för en kall & hänsynslös gärningsman. Den psykopati som kan uppfattas i de gärningar han gjort sig skyldig till är inget annat än ren frustration & ett rop efter hjälp.
2022-02-19, 08:59
Medlem
Majasmokers avatar
....sen ska vi komma ihåg att staten anser att man har kört "påtänd" om de hittar restprodukter i kroppen oavsett när du har intagit drogen eftersom den är olaglig. Alkohol ger också restprodukter i blodet men där är du godkänd att köra iaf. Om jag har rökt & krökat som fan på fredag så är det ur alkoholsynpunkt inga problem att köra på söndag men de kommer anse att jag har kört påverkad av cannabis fast jag är lika nykter från den som spriten. Är du tillräckligt nykter från alkohol för att köra så är du det från cannabis också om du slutade samma tid.

Jag accepterar att tobak & alkohol är de lagliga drogerna men jag störs som fan av det ohederliga resonemanget att jag är påverkad av cannabis ända tills alla rester är ute kroppen men att det inte gäller alkohol.

För att tala om denne Bookstollen då, jag förstår mig inte på den typen av människa. Ta stryptag på nån som inte ens har gjort nån våldshandling mot dig?!? Just stryptag är väldigt allvarligt & kan skada struphuvudet med ganska lite kraft. Förutom givetvis att ev. tappa medvetandet.

Vore jag tookbookförälder nu skulle jag vara rasande!
2022-02-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Antonio är ingen crackpundare. Wtf liksom. Han rökar hasch där huvudsyftet är att varva ner & lindra sin neuropsykiatriska funktionsnedsättning, dvs sin svåra ADHD. Detta får man inte se som missbruk utan hans användning av droger är en slags självmedicinering för att återfå kontrollen över sitt liv, för att kunna fungera socialt liksom.

THC dämpar även hans impulsiva & sexualiserade aggressivitet, ett bra initiativ från honom då han pga sin uppväxt bör ses som ett traumatiserat offer istället för en kall & hänsynslös gärningsman. Den psykopati som kan uppfattas i de gärningar han gjort sig skyldig till är inget annat än ren frustration & ett rop efter hjälp.

Så haschet dämpar hans impulsiva aggressivitet, det låter ju onekligen som ett ”bra initiativ”. Vad synd att han ändå tar strypgrepp på en annan människa och krossar dennas mobiltelefon när han är påverkad. Hade han kanske rökt på för lite? Fungerar han verkligen bättre socialt när han använder droger än annars?

Har han testat läkemedelsbehandling mot sin ADHD under överinseende av läkare? Har hans föräldrar kämpat med näbbar och klor för att han ska få adekvat hjälp? Det är kanske det viktigaste av allt.

*
Har det inte tidigare påståtts att han saknade körkort, btw?
2022-02-19, 10:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Så haschet dämpar hans impulsiva aggressivitet, det låter ju onekligen som ett ”bra initiativ”. Vad synd att han ändå tar strypgrepp på en annan människa och krossar dennas mobiltelefon när han är påverkad. Hade han kanske rökt på för lite? Fungerar han verkligen bättre socialt när han använder droger än annars?

Har han testat läkemedelsbehandling mot sin ADHD under överinseende av läkare? Har hans föräldrar kämpat med näbbar och klor för att han ska få adekvat hjälp? Det är kanske det viktigaste av allt.

*
Har det inte tidigare påståtts att han saknade körkort, btw?
Det stämmer och spärrtiden skulle fastställas efter domen
2022-02-19, 10:11
Medlem
TPLs avatar
Angående körkortet. I protokollet i samband med drograttfyllan står det vid hans personuppgifter:

ID-kontroll
Kontrollsätt
Svenskt körkort
2022-02-19, 10:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Angående körkortet. I protokollet i samband med drograttfyllan står det vid hans personuppgifter:

ID-kontroll
Kontrollsätt
Svenskt körkort
Återkallades 5 augusti; duger nog som ID ändå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in