2022-02-19, 05:38
Medlem
Usch hoppas det inte blir något krig.
2022-02-19, 05:49
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det här är rätt så kul

USAs tidigare försvarsminister Robert Gates skriver i sina memoarer från 2014 att Joe Biden har haft fel i varenda större utrikespolitisk fråga de senaste fyra decennierna.

Man får väl anta att han har fel om invasionen av Ukraina ockå.

"I think he has been wrong on nearly every major foreign policy and national security issue over the past four decades,” former Defense Secretary Robert Gates says of Vice President Joe Biden in his new book coming out later this month.
Ok, jag är inte Bidens största fan men hur kan Gates avgöra vem som hade rätt och vem som hade fel i krångliga politiska frågor? Är han någon typ av expert på kontrafaktisk historia? Biden lyckades bli president och om Gates trott sig vara hälften så smart hade han väl också ställt upp i presidentvalet
2022-02-19, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Är du så jävla dum att amerikanerna styr dig så enkelt, så får du skylla dig själv.

Typ
2022-02-19, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
16e är nog uppsnappat fel. Ettan bör vara en tvåa.

Ryssland inväntar lönehelg och attackerar den 26e.
30 eller 31 februari sker anfallet. Just de dagar jag ska äta veganskt och inte dricka kaffe.
2022-02-19, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Lite historia bör du läsa. Sen när hetsar Ryssland NATO genom att flytta gränser viket NATO har gjort så nu sätter Ryssland ned foten inget konstigt där

Jo Ryssland flyttar gränser därmed hetsar dom. Ukraina gav inte bort Krim det bestämde Ryssland att de ville ha.
Sen har det diskuterats en massa gånger redan vem vad hur Krim tillhör så ingen idé att diskutera det igen.

Det du skrev var att Nato hetsade till krig medans Ryssland i princip inte gjorde nåt.

Men självklart hetsar även Ryssland och fortsätter att förvärra läget, känns som många inte riktigt vill se hela bilden.

Jag tycker väl inget vidare om varken Nato eller Ryssland men hetsar det gör båda sidorna.
Den som förvärrar läget mest är enligt mig Ryssland men det håller självklart inte alla med om men man måste vara blind om man inte ser att alla hetsar alla just nu.

Däremot tycker jag att det är märkligt att ställa upp +150 k militärer vid ett annat lands gräns och börja klaga på att andra länder hetsar.

Som sagt gäller att se vad bägge sidor gör, Nato gör många många fel men Ryssland agerar just nu lite som den där skumma grannen som aldrig pratar med nån som man får en känsla av inte är helt stabil och kan få för sig att göra lite vadsomhelst.
Senast redigerad av kallejansson 2022-02-19 kl. 06:11.
2022-02-19, 06:09
Medlem
Giant Squids avatar
USA med 800 militära baser runt om på jorden. Typ 750 fler än all världens länder tillsammans.
Puerto Rico, Diego Garcia, Guantanamo, Phillipines, listan går långt vidare. Hur man skapat sjukdomar på vissa öar, så hela öbefolkningen var tvungna att åka till fastlandet för läkarvård för att sedan inse att det fick inte återvända hem igen. Ön hade övertagits och blivit en armebas med McDonalds . USA är fittor i invaderingsfrågor. Hela deras land är ju baserat på en invasion. Skit ska skit ha.
2022-02-19, 06:11
Medlem
Jaha, det blir krig säger Biden. För femte gången.

När blir kriget av denna gången då? Har börjat tappa räkningen på alla Bidens senila utspel.
2022-02-19, 06:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
30 eller 31 februari sker anfallet. Just de dagar jag ska äta veganskt och inte dricka kaffe.
Är det på för eller eftermiddan? Jag tänkte tvätta så därför jag undrar.
2022-02-19, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
USA med 800 militära baser runt om på jorden. Typ 750 fler än all världens länder tillsammans.
Puerto Rico, Diego Garcia, Guantanamo, Phillipines, listan går långt vidare. Hur man skapat sjukdomar på vissa öar, så hela öbefolkningen var tvungna att åka till fastlandet för läkarvård för att sedan inse att det fick inte återvända hem igen. Ön hade övertagits och blivit en armebas med McDonalds . USA är fittor i invaderingsfrågor. Hela deras land är ju baserat på en invasion. Skit ska skit ha.

Fast nu lär ju inte usa bli invaderat, snarare Ukraina som riskerar en invasion.

Så skit får ju inte skit, amerikanarna blir väl nöjda om de kan sälja lite fina vapen och få upp kassaflödet lite
2022-02-19, 06:15
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Usch hoppas det inte blir något krig.
Jag kan inte tänka mig att någon genuint vill det. Om inte kommer de snabbt ångra sig om det väl drar igång. Pratade med min gamle farmor som var med under vinterkriget och hon kan inte minnas att hon varit med om så pass oroligt världsläge sedan hon flydde från ryssen under WW2. Det är mycket som står på spel nu. Kan bara hoppas det hela är en bluff och vi snart kan pusta ut.
2022-02-19, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det finns inga avtal, det är en påhittad lögn av Putin.
Nej, det finns inget avtal. Inget skriftligt. Man USA/Nato garanterade Ryssland att man inte skulle utvidga Nato österut, jag kommer ihåg det.
2022-02-19, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Nej, det finns inget avtal. Inget skriftligt. Man USA/Nato garanterade Ryssland att man inte skulle utvidga Nato österut, jag kommer ihåg det.

Google transit översätter fel...ba så att du vet. Jag skrev att jag hatar själv Putin. Men låt idioten vara...varför behöver NATO Ukraina ? Vill. Biden starta nytt krig med EU och Ryssland ? Vad är problemet.....alltså...jag vet inte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in