Citat:
Ursprungligen postat av
Jamolos
Lite historia bör du läsa. Sen när hetsar Ryssland NATO genom att flytta gränser viket NATO har gjort så nu sätter Ryssland ned foten inget konstigt där
Jo Ryssland flyttar gränser därmed hetsar dom. Ukraina gav inte bort Krim det bestämde Ryssland att de ville ha.
Sen har det diskuterats en massa gånger redan vem vad hur Krim tillhör så ingen idé att diskutera det igen.
Det du skrev var att Nato hetsade till krig medans Ryssland i princip inte gjorde nåt.
Men självklart hetsar även Ryssland och fortsätter att förvärra läget, känns som många inte riktigt vill se hela bilden.
Jag tycker väl inget vidare om varken Nato eller Ryssland men hetsar det gör båda sidorna.
Den som förvärrar läget mest är enligt mig Ryssland men det håller självklart inte alla med om men man måste vara blind om man inte ser att alla hetsar alla just nu.
Däremot tycker jag att det är märkligt att ställa upp +150 k militärer vid ett annat lands gräns och börja klaga på att andra länder hetsar.
Som sagt gäller att se vad bägge sidor gör, Nato gör många många fel men Ryssland agerar just nu lite som den där skumma grannen som aldrig pratar med nån som man får en känsla av inte är helt stabil och kan få för sig att göra lite vadsomhelst.