2022-02-14, 22:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Miljontals snygga tjejer i fertil ålder*. Jag tror inte att svenska kvinnor kommer att stå på järnvägsstationer & vifta med "Refugees Welcome"-banderoller direkt.

*Snygga tack vare att vikingarna delade med sig av sitt DNA i de trakterna en gång i tiden.

Det blir vi män som står där och välkomnar snyggingarna.
Citera
2022-02-14, 22:29
Medlem
De enda som inte gillar östslaver är väl nazister.

Men nej jag vill inte ha fler flyiktingar hit även om de är "vita". Vår arbetslöshet är sjukt hög och att tusentals personer som inte kan svenska språket kommer hit förvärrar bara situationen ytterligare.
Citera
2022-02-14, 22:40
Medlem
huricane4s avatar
Om det blir en ukrainsk flykting kris så kommer dom inte vara välkomna i sverige, Migrationsverket och styrande politiker har ett allt för stort förakt mot öst européer.. (möjligen krimtatarerna och en å annan Rom skulle få stanna)
Citera
2022-02-14, 22:47
Medlem
Problemet är inte ukrainarna. Problemetr att vi inte har bostäder vård och skolor för som.
Afghanerna slukade alla resurser. Kriminella hybridkineser.
Citera
2022-02-14, 22:49
Medlem
Anti-WOGs avatar
Nej, Sverige ska bara ta emot muslimer och inget annat jävla pack.
Detta har över 95% av svenska befolkningen röstat på.
Citera
2022-02-14, 23:00
Moderator
Ancistruss avatar
Ytterligare en tråd infogad.

/Mod
Citera
2022-02-15, 05:22
Medlem
Melmiums avatar
Jag må vara för öppna gränser, men här får man vara försiktig, finns tyvärr väldigt många folk i Ukraina med högerextrema åsikter, så här är jag för första gången extremt kluven till hur man ska göra.
Citera
2022-02-15, 05:49
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hur resonerar invandringskritiker om det blir krig i Ukraina och många flyr därifrån? Är de välkomna till Sverige i någon omfattning? Obs: De är vita och inte muslimer.
Jag är tämligen säker på att ukrainarna är välkomna i de flesta EU-länder och även USA. Detta är ett land EU är förhållandevis allierade med. Dessutom så har vi mer eller mindre lovat att stå på deras sida.

Dock tror jag inte det blir något stort krig om ens något. Ryssland har för mycket att förlora på det. Eller så startas tredje världskriget bara att det är ryssland mot alla andra. Lär sluta rätt fort.
Citera
2022-02-15, 05:55
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Självfallet. Spelar ingen roll om det är Ukraina, Portugal, Afghanistan eller Somalia. Asylrätten är universell och vi bör fortsätta med vår medmänsklighet som vi haft senaste årtionderna.
Asylrätten handlar om att man ska få sin asyl testat inte att man är garanterad asyl. Dessa människor skulle automatiskt få de avslagen då de passerat säkra länder och är således inga flyktingar. En del av asylrätten innebär också att skicka ut de som fått sin prövning testat samt avslagen/nekad. Hade vi inte haft denna vansinninga mena-invandring hade jag varit positiv till att ta in vissa ifall de kunde komma in i arbete. Går ej nu. Vi har redan 20% invandrare på soc och 5% svenskar.
Citera
2022-02-18, 18:05
Avslutad
Vita flyktingar från Ukraina/östeuropa nej tack ( från regeringen )

https://www.dn.se/varlden/magdalena-andersson-andra-lander-far-ta-ansvar-for-ukrainska-flyktingar/

2015 var det ”öppna era hjärtan ” ,nu är det ” det får inte plats ” . om det skulle bli en flykting kris från typ irak skulle det fortfarande bli stängt ?

Går Ryssland in i Ukraina antas det leda till att stora skaror med flyktingar söker sig från landet. Amnesty International varnar för en humanitär katastrof.

Men Sverige kommer inte att vara ett stort mottagarland, enligt statsminister Magdalena Andersson. Hon anser att ansvaret ligger på andra länder.

Läs senare
I Polen förbereder regeringen sig på en flyktingvåg om konflikten vid Ukrainas gränser trappas upp. Över 3 000 amerikanska soldater som nyligen anlänt till Polen ska bland annat assistera EU-landet med flyktingmottagande, rapporterade amerikanska försvarsdepartementet tidigare i veckan.

Ukraina har runt 44 miljoner invånare. Hur många som lämnar landet vid en eventuell rysk invasion är oklart. Men människorättsorganisationen Amnesty International varnar för en humanitär katastrof.

– Det är skrämmande att föreställa sig vilken omfattning flyktingkrisen kan nå i händelse av att fientligheterna i Ukraina eskalerar. Det kommer att bli en världsomfattande humanitär katastrof med miljontals flyktingar som söker skydd i angränsande europeiska länder, säger Amnestys generalsekreterare Agnès Callamard i ett pressmeddelande.

En flyktingvåg från Ukraina kommer åter att sätta solidariteten på prov inom EU.

Kommer Sverige att ta emot ukrainska flyktingar?

– Jag har varit väldigt tydlig när jag diskuterat detta med mina kollegor i EU att vi aldrig kan komma tillbaka till situationen vi hade 2015. Länderna måste ta ett gemensamt ansvar för flyktingar som kommer till EU. Från svensk sida tog vi 2015 större ansvar än något annat land. Här måste andra länder vara med och stötta, säger Magdalena Andersson.

Vad betyder det, är svaret nej alltså?

– Jag säger att vi måste ha en rimligare fördelning mellan länder än vi hade 2015.”
diskutera vad tycker ni om detta ?

är det fel att ta in flyktingar från Ukraina?

ska vi ta in dem ?
Senast redigerad av Captinhero 2022-02-18 kl. 18:26.
Citera
2022-02-18, 18:12
Medlem
Sesuss avatar
-
Hellre 1000000 kottar från Ukraina än 100 från Afghanistan.
Citera
2022-02-18, 18:12
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Det pumpas väl kontinuerligt in flyktingar in i landet från mestadels MENA-länder? När det helt plötsligt rör sig om vita & sannolikt kvinnliga flyktingar så är landet fullt?

Nej, detta är rasism & hyckleri på hög nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in