2022-02-17, 22:33
Medlem
Detta var riktigt pinsamt av Jimmie och han sjönk ännu lägre när han började prata om 'kontext'. Vadå kontext? Det är ju en konkret fråga om vem man föredrar som politiker. Tror han frågan handlar om vem som är snyggast av Putin eller Biden? Det finns bara ett rätt val om man är partiledare för ett parti som säger sig stå upp för demokratiska värden. Jag tippar att Sverigedemokraterna sjunker någon procentenhet till nästa opinionsmätning.
Citera
2022-02-17, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
TS verkar en smula eljest. Åkesson svarar fullständigt rimligt, att USA's styrelseskick är att föredra. Att ställas inför en sån otroligt korkad frågeställning, där den ena styr sitt land med järnhand och den andre är satt president av förståndshandikappade för förståndshandikappade är inget val.

Precis. Men mongon som DN och TS gillar att klippa och klistra lite med sanningen. Mongon. Mongoloider. Får man säga så? Mongos.
Citera
2022-02-17, 22:34
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Du har fördomar. Att inte svara någon kan lika bra betyda att Jimmie inte gillar Biden för att han är 78 år.
Vilka fördomar?
Menar du att det är lögn att SD röstade emot att ge stöd åt Ukraina?
Menar du att det är lögn att SD ändrade sitt pressuttalande om krisen i Ukraina?
Menar du att det är lögn att Jimmie Åkesson inte kunde välja mellan en despot än en demokratiskt vald president?

Vari ligger fördomarna?
Fördomar är när man har en förutfattad mening om en annan individ.
Detta är inga förutfattade meningar utan ren fakta.
Senast redigerad av kato85 2022-02-17 kl. 22:40.
Citera
2022-02-17, 22:35
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Intervjun länkades ju precis här. Han velade uppenbarligen, han valde aldrig Biden. Han sa att han absolut föredrog USA som demokrati gentemot Ryssland som inte det, men valde medvetet att inte stöta sig med Putinfansen. Han snackade om "vad är kontexten?" och fick svaret "att vi sitter här och jag ställer frågan till dig om vilken ledare du föredrar". Anses inte det vara vekt tycker du?
Han valde USA, och senast jag kollade så var Biden president där. Kanske valde han att inte stöta sig med putinfansen men vem fan bryr sig. Nej, jag tycker inte att det är vekt. Det är fortfarande en inkomplett fråga. Det är dessutom så jävla låg nivå, vad har det med SDs politik att göra egentligen? Varför är det relevant?

Biden är en riktigt dålig president. Ett osedvanligt dåligt val. Det får man väl till viss del belasta Trump för, eftersom att den snubben verkar ha gett hela USA någon slags trauma som i sin tur gav dem Biden. Att det tar emot att säga att välja Biden är fullt naturligt, Putin må vara korrupt semidiktator men han är åtminstone med i matchen och långt ifrån senildement. Jag skulle tillochmed beskriva honom som ultrakompetent, även om jag inte vill att han ska bestämma här och att hela ukrainagrejen låter rätt läskig. Hade jag fått frågan så hade jag idiotförklarat Holmberg och vägrat svara, vilket du Syron senare hade kommenterat här på flashback i termer om att jag är putinvän och andra hade sagt att jag var köpt av ryssland.

Helt jävla efterblivet. Clownsverige.
Citera
2022-02-17, 22:36
Medlem
DikTs avatar
Så skämmigt att detta blir den största nyheten i Sverige (framdrivet av SVT).
Åter en metadebatt isf att prata politiska sakfrågor.
Något är allvarligt fel på detta land.
Citera
2022-02-17, 22:37
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta baserar du på att Åkesson avfärdar Rysslands politiska system som dåligt.
Din dumma, jävla fitta.
Åkesson kunde inte välja mellan en demokratiskt vald ledare och en diktator, hur svårt ska det vara att tolka detta uttal?
Landsförrädare och quisling, gå och studera ryska dina glosor innan du lägger dig, så att du kan välkomna Putins pojkar och låta dem spräcka din anal när de är färdiga med Ukraina.
Senast redigerad av kato85 2022-02-17 kl. 22:40.
Citera
2022-02-17, 22:37
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vilka fördomar?
Menar du att det är lögn att SD röstade emot att ge stöd åt Ukraina?
Menar du att det är lögn att SD ändrade sitt pressuttalande om krisen i Ukraina?
Menar du att det är lögn att Jimmie Åkesson hellre väljer en despot än en demokratiskt vald president?

Vari ligger fördomarna?
Fördomar är när man har en förutfattad mening om en annan individ.
Detta är inga förutfattade meningar utan ren fakta.
Han svarade ju inte Putin och på något sätt verkar du tycka att han gjorde det? Det är en fullständigt rimlig 50/50-gissning att Jimmie inte svarade Biden för att han tycker han är en för gammal president. Inte något konstigt alls. Du gör en höna av en fjäder. För att du har fördomar om SD eller Jimmie.

Intervjun är faktiskt en bra lackmus-test om man är neutral till SD och kan tolka vad de säger, eller om man drivs av hat som ger dövhet eller dumhet.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-17 kl. 22:41.
Citera
2022-02-17, 22:38
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
'
Åkesson valde Putin före Biden, hur svårt ska det vara att tolka det?
Landsförrädare och quisling, gå och studera ryska dina glosor innan du lägger dig, så att du kan välkomna Putins pojkar och låta dem spräcka din anal.
Du "hörde" också att Jimmie valde Putin? Fantastiskt vad man kan inbilla sig om man har öronproppar i vänsterörat.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-17 kl. 22:42.
Citera
2022-02-17, 22:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du nämnde inte honom vid namn, men du sa att Putin förgiftar oppositionspolitiker och kritiker.

Samt åtalar med påhittade brott. Bara för att eventuella presidentkandidater "mot Putin" inte ska få ställa upp i presidentval "mot Putin". Enbart kandidater som har "chans att vinna över Putin" råkar ut för Putins "KGB-fasoner".

Nåja, tråden handlar fortfarande om Jimmies svar att han varken vill ha Putin eller Bidén.
Förstår inte varför statskontrollerad och "ljude-media" påstår att Jimmie undgår frågan?
Då han svarar den helt korrekt.

Citera
2022-02-17, 22:39
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Detta var riktigt pinsamt av Jimmie och han sjönk ännu lägre när han började prata om 'kontext'. Vadå kontext? Det är ju en konkret fråga om vem man föredrar som politiker.

Varför svara någon av dem, om båda är idioter?

Spelar ingen roll om den ene är lite bättre, om båda är sopdåliga som politiker.
Citera
2022-02-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden

När du ska ha sex sex med en gris eller ett får vad väljer du.

Är du ett Ärkopucko som inte kan välja.
Citera
2022-02-17, 22:40
Medlem
Citat:
Bra, fortsätt dricka din kool-aid. Allt som rapporteras i media verkar du tolka helt tvärtom. Du är pantad.

Fortsätt att leka amatördetektiv i Palmemordet för politik fattar du inget av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in