2022-02-17, 21:53
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vill inte minnas att SVT någonsin ställt frågan till en vänsterliberal om man väljer Trump eller Putin. Är det bara högerpolitik som måste tvingas välja politiker som tillhör sina ideologiska motståndare för att inte bli guilt by association med Putin?
En vänsterliberal hade aldrig tvekat på svaret. Blir lite som att fråga en äldre vänsterpartist gentemot en moderat vad denne anser om Stalin.
Citera
2022-02-17, 21:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Frågan var ännu luddigare än så, det var liksom någon slags öppen frågeställning som ord för ord löd "Biden eller Putin, vem väljer du helst?", liksom vafan betyder det haha. Varpå han frågar "ja i vilken kontext?" och reportern bara fortsätter vara totalt jävla efterbliven med "ja i den här kontexten att vi sitter här". Hahaha man tar sig för pannan, fy fan vad dåliga SVT är.

-Och detta tvingas vi betala på skatten numera. Går inte "välja bort", lite eller snarare ganska mycket som Putin..
Citera
2022-02-17, 21:54
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Nej, det var så Jimmy valde att försöka formulera om det. Programledaren upprepade, simplifierat: Vilken politisk ledare föredrar du?
Men återigen, på vilket sätt? Haha är det som centerforward i ett korpenlag? Är det som medtävlande i På Spåret? Är det som energipolitisk handelspartner?

Den som ska ha kritik är Anders Holmberg och SVT, kanske till och med ska några få gå för det här. Det är min stilla åsikt. Det är valår och dessa jävla lågpannor är enligt egen utsaga den svenska demokratins garanter och då får man nog fan ta och skärpa sig lite och bli lite bättre. Vem fan bryr sig om vem Åkesson ogillar mest av dessa två? Det är helt ovidkommande och att som skatteavlönad journalist ställa såhär dåliga frågor bör leda till uppsägning.
Senast redigerad av ENTP 2022-02-17 kl. 22:07.
Citera
2022-02-17, 21:55
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Frågan Jimmie fick var analog med "Har du slutat att slå din fru, JA eller NEJ"!
Jimmie föredrar varken Putin eller Bidén. Jimmie "formulerade inte om frågan", han svarade på frågan.

Både Bidén och Putin är ju stora skitar och kriminella drägg (inte ens katten släpat in) båda två. Lösningen för detta hittade fransmännen på redan 1789..

"Föredrar du pest eller kolera?" -SVARA PÅ FRÅGAN JIMMIE! PEST ELLER KOLERA HAR DU ATT VÄLJA PÅ! " -Du får inte svara "varken eller"! DU MÅSTE VÄLJA mellan pest eller kolera!

Ok jag fattar ärligt inte vad du säger här. Du har en demokratiskt vald president som är ganska medelmåttig gentemot en auktoritär diktator som mördar sin opposition och tar enorma mutor. Vad är det svåra i det valet?
Citera
2022-02-17, 21:59
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Frågan var ännu luddigare än så, det var liksom någon slags öppen frågeställning som ord för ord löd "Biden eller Putin, vem väljer du helst?", liksom vafan betyder det haha. Varpå han frågar "ja i vilken kontext?" och reportern bara fortsätter vara totalt jävla efterbliven med "ja i den här kontexten att vi sitter här". Hahaha man tar sig för pannan, fy fan vad dåliga SVT är.
Ja, herregud. Jag råkade se just den biten av intervjun då tvn stog på. Jag hade hört att den där Anders Holmberg var tuff på politikerna i sitt program.
Ja, jösses. Om man tycker att han är bra eller tuff så fattar man att ribban är vansinnigt låg.

Åkesson hade ju precis innan förklarat varför dylika frågor var meningslösa att svara på. Vad gör intervjuaren sen? Ställer just en sån fråga med samma kontextlöshet och verkar sen nöjd med sig själv?
Vilken besvikelse..

Ansvarkrav, journalism, meningsfull debatt saknas i Sverige.
Det är så illa ställt med just dom demokratiska fundamentala delarna. Versaille 2.0

Mvh
Citera
2022-02-17, 22:01
Medlem
Åkesson borde inte stöda någon av dom. Biden och demokraterna stödde ju terrorist-organisationerna Black Lives Matter och AntiFA. Man begick även valfusk och brott mot demokratin. Självklart kan man inte ge stöd åt sådana klandervärda personer.
Citera
2022-02-17, 22:01
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ok jag fattar ärligt inte vad du säger här. Du har en demokratiskt vald president som är ganska medelmåttig gentemot en auktoritär diktator som mördar sin opposition och tar enorma mutor. Vad är det svåra i det valet?
Men lägg av. Amerikansk demokrati är inte detsamma som demokrati. Det är ett jävla fulspel där borta. Och vad du än säger så valde han Biden. Han valde USA. Det var inget velande, snarare så ansåg han att frågeställningen var efterbliven och invände mot den.

Nu har du fått det förklarat och kan gå vidare i diskussionen, varsågod.
Citera
2022-02-17, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Sovjetunionen var skitsura när en polack blev påve. Sovjet insåg att det var slut med deras våldtäktsvälde över öst- och Centraleuropa. Ryssland för övrigt är också i stora delar katolskt. (Östra grenen, kallat "ortodox"). Har att göra med rent historiskt uppdelningen mellan Västrom och Östrom.

Katoliker är goda antikommunister!

Haha det finns 0,1% katoliker i Ryssland. Till och med mindre än Sverige med sina ynka 1,5%. Men det är bra att ryssarna håller Katolska kyrkan på avstånd.. inte tillräckligt långt men tillräckligt långt bort för att slippa invaderas av muslimer och mexikaner iaf som i europeiska länder och USAs fall. Men det kan vi väl tacka demokratin för att katoliker som Biden , Treduae och Boris Jonson samt dom katolikerna som grundade EU tar över protestantiska länder och fyller dom med migranter för att sedan skylla allt på marxistiska judar haha
Citera
2022-02-17, 22:04
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Jag hoppas du inser att Biden såklart också tar mutor?
De har dessutom ett öppet system för att köpa presidenten. Bokstavligen. Pacs och superpacs.

Usa mördar också oppositionella. I regel i andra länder dock.

Förstå mig rätt. Jag försvarar inte Putin. Han är en gangster, en maffialedare.
Men att tro att Usa's elitskikt inte är "kriminella" är naivt. Det är bara olika utvecklingsgrad.

Mvh
Citera
2022-02-17, 22:11
Medlem
Custom_mades avatar
Mod kan ändra rubriken då det endast är vinklad propaganda uppenbarligen.

Men men, fb börjar bli mer och mer ljug, censur och propaganda så kanske passar bra.
Citera
2022-02-17, 22:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
(Min fetning). I mitten av 2020 så klubbade Duman en lag som "nollställde" Putins tidigare mandatperioder. Bara för Putin själv personligen, alltså inte för kommande Presidenter.

Vilket innebär att Putin kan väljas om inte bara 2024, utan även 2030.

Källa på att det bara skulle gälla för Putin och inte framtida presidenter?
Citera
2022-02-17, 22:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Jimmie vill varken ha Putin eller Bidén. Är det så svårt att förstå eller har du bara otur när du tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in