Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
"I valet mellan en demokratiskt vald ledare och en diktator väljer jag alltid en demokratiskt vald ledare - med det sagt kan jag ha stora invändningar mot delar av den politik den demokratiskt valde ledaren står för. Det senare gör faktiskt den här typen av ytliga och förenklade frågeställningar rätt ointressanta".
Det skulle väl kunna duga som svar?
Det skulle säkert varit ett bättre svar av Åkesson och Sverigedemokraterna kan säkert hantera frågan bättre.
Men för den som inte har SD: s bästa som mål, tror du verkligen det hade stoppat
ryssnarrativet? Med ryssnarrativet menar jag företeelsen att hotet från Putins Ryssland mot grannländer däribland Sverige utnyttjas i inrikespolitiskt syfte för att svärta ned åsikter man vill bekämpa politiskt med att detta gynnar Ryssland trots ofta obefintliga belägg för att det verkligen gör det.
Detta är ett större problem för samhällsklimat och politisk debatt i Sverige än SD: s väl och ve. Det hela är både farligt och infantilt och om något splittrat Sverige så att Ryssland tjänar på det så är det i så fall det.