Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Jag tycker världen reagerar synnerligen ohysteriskt till Ryssland den här gången. Alla förväntar sig krig men hoppas på det bästa. Alla visar stor enighet.
Åkesson: det går inte att välja mellan Biden och Putin haha.
Kom med en rimlig förklaring själv då till att SD konsekvent är så Rysslandsvänliga om Åkesson inte gått i en klassisk honey trap, haha.
Det är ju skyhöga krav som ställs på höga politiker och Jimmie är nog inte Guds bästa barn. Vad som helst kan det vara. Kan vara så enkelt att de hackat hans mail och kommit över skit.
Han säger ju ganska tydligt i intervjun att om det står mellan det ryska eller amerikanska ”systemet” så väljer han det amerikanska. Lika lite som man måste välja mellan att få pest eller kolera, eller få ansiktet nerspytt, eller att få fekalier kastade på sig, så måste man inte välja. Det är ett dramaturgiskt knep och ingenting annat.
Du har gått på massmedias uppskruvade tonläge. Inflationen skenar, både i Europa och USA, och vi har en el- och bränslekris. Då vill man ha en yttre fiende. Vi har ett mellanårsval framför oss snart i USA, och Boris Johnson sitter löst i UK. Där har vi de 2 främsta som drivit på detta.
Om vi ska jämföra mellan din konspirationsteori om Åkesson- och min som jag precis redogjorde, så får tråden själva bedöma vilken som är mest sannolik.
Vad är det som har hänt, förutom anonyma påståenden om ”att invasionen kommer på onsdag” och liknande förutspådda händelser? Situationen är precis densamma idag i Ukraina, som har rått efter ryssarna annekterade Krim, och stött rysk-vänliga rebeller sen 2014.
Enda skillnaden är tonläget från massmedier i västvärlden, att såna som du går på det är ju inte särskilt förvånande.