2022-02-15, 07:37
Medlem
Ghastens avatar
Beror så klart vad det är för resa.

Ska man åka och upptäcka saker åk själv eller med någon som gillar samma saker.

Grabbgäng då är det oftast supa och knulla som gäller.
Citera
2022-02-15, 08:08
Medlem
Stercoriuss avatar
1) Eftersom det är kul att resa med sina vänner.

2) Eftersom det är kul att supa med sina vänner.

På TS låter det ju som att man antingen bara gör "grabbresor" eller reser ensam. Varför kan man inte få resa med sina polare, resa ensam eller resa med sin partner, bara vid olika tillfällen, beroende på vilket behov man vill ha uppfyllt?

Om jag vill umgås med polarna och skapa nya roliga minnen, då åker jag iväg en vecka på suparresa någonstans i världen. Vi har till och med skapat en förening där vi sätter av pengar varje månad för att kunna göra vår "grabbresa" och röstar då på resmålet en gång per år. Notera även att vi inte direkt brukar rösta på att åka till Kos (nu är vi i och för sig lite äldre, men man blir inte för gammal för att vilja supa), utan exempelvis Barcelona, Prag, Berlin eller Amsterdam.

Men hör och häpna: Om jag vill åka någonstans med min fru och barn för att uppleva och skapa nya minnen med dem också, då gör jag även det. Bara för att jag åker på "grabbresa" utesluter detta inte att resa med partner/familj vid annat tillfälle, och det utesluter inte heller att resa ensam om jag vill det.
Citera
2022-02-15, 11:52
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedChickenBreast
Varför åker man på grabbresa? Har aldrig förstått charmen men jag har å andra sidan varit självständig sedan litet barn (ville laga mat, tvätta kläder och klara mig själv sedan 2-3 år) - vill kunna vakna och gå ut när jag vill på min semester utan en massa måsten. Blev inbjuden till Kos av mina kompisar när jag var 19 men valde att åka till USA istället och umgicks med strippor, knarklangare och andra intressanta personer 5-15 år äldre än jag själv, så jag hade knappast tråkigt.

Föredrar folk att resa i grupp för att de är blyga eller rädda för att vara själva utomlands? Är det lättare att ta kontakt med det motsatta könet om de har en supportergrupp med sig?

Man åker på grabbresa för att man tycker det är kul.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2022-02-15 kl. 11:55.
Citera
2022-02-15, 12:05
Medlem
Jag har gjort båda, rest själv och rest med kompisar. Det finns för och nackdelar med båda. Fördelen att resa med kompisar är att man oftast har rätt roligt, bra minnen med sina kompisar och alltid någon att umgås med. Att resa själv så tvingas man vara mer social men man träffar mycket roligt folk (det kan man göra om man reser med någon med.

Det viktigaste när man reser med kompisar är inte att det är din/dina absolut bästa kompisar när du reser utan att ni är mer lika som personer och vill ha ut liknande saker av resan. Vissa som jag rest med som varit mina kompisar går inte alltid så bra ihop med när man reser för att man är olika som person på resor och vill ha ut andra saker medan andra är rätt lika och vi har väldigt kul.

Varför folk reser i grupp kan finnas många anledningar, alla är inte lika sociala och vågar ta kontakt, vissa kanske tycker det är svårt att behöva ordna allt själv och det känns bra att ha en vän med om det blir problem, sedan kanske det har väldigt kul ihop.

Dina kompisar kanske inte vill knarka och köpa horor, är det målet behöver du skaffa likasinnade kompisar, annars blir det svårt. Om inte annat kan du säga att du tänker göra något en dag och att ni kan träffas senare om ingen vill följa. Har endel intressen som inte mina kompisar har men kanske tar en halv dag/dag att göra det på kortare resor och sedan sammanstrålar man efteråt.
Citera
2022-02-15, 13:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Varför åker man på grabbresa? Har aldrig förstått charmen men jag har å andra sidan varit självständig sedan litet barn (ville laga mat, tvätta kläder och klara mig själv sedan 2-3 år) - vill kunna vakna och gå ut när jag vill på min semester utan en massa måsten. Blev inbjuden till Kos av mina kompisar när jag var 19 men valde att åka till USA istället och umgicks med strippor, knarklangare och andra intressanta personer 5-15 år äldre än jag själv, så jag hade knappast tråkigt.

Föredrar folk att resa i grupp för att de är blyga eller rädda för att vara själva utomlands? Är det lättare att ta kontakt med det motsatta könet om de har en supportergrupp med sig?

Grabbresa är bättre än brudresa. Så jävla många brudar i min bekantskapskrets som börjat bråka på resor och till och med sagt upp bekantskapen med varandra. Grabbresor som jag varit på har dock alltid varit riktigt trevliga!
Citera
2022-02-15, 15:25
Medlem
Citat:

Ursäkta. Men du vill inte åka på grabbresa, sen drar du på en solo-grabbresa och hänger med strippor och knarklangare i USA.

Vad klagar du över när du redan bemästrat fenomenet grabbresa?

Skillnaden på det du gjort och en vanlig grabbresa är bara att du varit själv, det är bara märkligt.
Citera
2022-02-16, 15:38
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Som vuxen kan det vara jättetrevligt, men jag minns "grabbresorna" från 18-20årsåldern som ganska misslyckanden. När man var på stan och söp när man var hemma, så ordnade det sig alltid när någon spårade ur. Det var bara gångavstånd hem, och det fanns alltid någon att slagga hos.

Min erfarenhet är att det ALLTID var någon i gänget som man fick ta hand om, som en barnunge. Killen som söp sig redlös, bråkade med dörrvakter och inte höll ihop med gänget när man var ute.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in