Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Att motsvarigheten till norska Transportstyrelsen inte lyfte ett finger på flera veckor efter att vägansvarige anmält var vraket stod, skall man tolka det som slöhet, överdriven säkerhetsbyråkrati (anmälaren var inte behörig) eller som ett tecken på cover-up och konspiration?
Jeg tror at Statens vegvesen (Norske transportstyrelsen) ikke har grunnlag eller rutiner for å håndtere slike saker. Om bilen ikke har kjøreforbud av ulike grunner, tror jeg ikke et bilvrak hensatt i Sverige er prioritert.
Bilen er nok på det tidspunktet ikke meldt stjålet/stulen, bare savnet internt hos politiet.
TJ ble først meldt savnet hos politiet den 14.desember, så da vägansvarige tok kontakt med svenske polisen først var ikke bilen lyst ennå. Når M kontaktet norsk politi, var både fører og bil savnet, og da vil jeg tro at hvor bilen ble funnet gjorde saken interessant. De ventet nok på at den hadde kjørt ut ett eller annet sted nordover.
Saken tok en ny vending mandag, når vaktens observasjon ble kjent. Jeg trodde ikke han har kjørt ut til muskö selv. Og sitter og undrer på flere ting:
- hvordan fremsto han i kontakten med vakten? Stresset? Blid?
- hvem bor eller har tilgang på Kanada området, som TJ skulle treffe?
- hvor gal var koden som ble forsøkt? Husket han feil, eller bare prøvde vilkårlig?
Jeg begynner å tro at han hadde noe der å gjøre, innenfor bommen som innbærer at han ikke brukte GPS og ikke kunne kontakte den/de han skulle møte. Mulig for å unnlate å legge igjen spor. Noe har skjedd der ute, som har gjort at bilen er ramportert og hensatt der den ble funnet. Så er det jo et stort spørsmål hvorfor og av hvem? Og hvor ble det av TJ?