Citat:
Ursprungligen postat av
ForzaLeon
Keyless entry saknar jag verkligen på e-Niron.
Vet inte hur många gånger jag lämnade bilen olåst de första veckorna.
Svårt när man har haft det i flera år.

Ja det har jag nu och kommer ha på kommande bil också. Känns som ett måste. OK det är inte ett måste egentligen, men det är småpengar i det stora hela så självklart väljer man det.
De gånger jag har lånat eller hyrt bil för att min varit på reparation eller av andra anledningar och man har fått en bil som man måste ur nyckeln ur fickan hela tiden så känns det jobbigt faktiskt. Normalt sett ligger min bilnyckel alltid längst ner i fickan och flyttas bara därifrån när jag byter byxor. Behöver ju aldrig ta fram den för att låsa upp eller låsa bilen.
Att då köra andra bilar som inte har sånt system får en att känna att det är jävligt skönt att ha det.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Nu kanske jag blandar ihop bilarna men är det inte så att strömmen till förvärmningen tas från batteriet även om man är ansluten till en laddare.
Det finns andra missar i elbilarna vad det gäller förvärmning.
Jag tror det var ID.3. Om man kommer till en laddare med mindre än 10% kvar så stängs värmen av tills laddningen överstiger 10%. Tiden det tar att ladda från 0% gör att bilen blir svinkall om det är kallt ute.
Kolla upp sånt där.
Tycker det är lite väl extremt att börja stänga av värmen redan vid 10% Det var verkligen att ta i.
2% eller så låter mer acceptabelt eller allra helst ge föraren en varning och rekommendera att stänga av den, men ge föraren ett val.
Nu när du säger det så är det faktiskt något jag inte har koll på på min kommande e-208.
Jag har kollat på bland annat Björns videos som är rätt gamla vid det här laget, men minns inte om han nämnde något om den saken eller inte för e-208.
Jag vet i alla fall att bilar som är tillverkade år 2020 verkar dra ström från batteriet till förvärmning även om bilen är inkopplad på laddning.