Citat:
SVT har ambitionen att bättre representera landets befolkning, och jag har tyckt att viljan känns ärlig, jag vill tro att den är det. Men i så fall måste mångfalden få finnas på riktigt, inte bara i form av punktinsatser. Samtidigt vill jag absolut inte få ett jobb bara för att jag ser ut så här eller har någon speciell etnisk bakgrund.
Men det är just det du har fått. Precis som de flesta invandrare i TV-rutan och på olika jippon.
I hennes fall har jag ingen sympati, med tanke på att hon säger "ambitionen att bättre representera landets befolkning".
Med andra ord vill hon ha fler svartskallar på TV och i media. Som om vi inte redan har nog.
Säger man så, så vill man kvotera in folk - precis så som hon har blivit inkvoterad. Hon har fått sitt jobb på grund av sin hudfärg och, med största sannolikhet, inte hennes meriter eller skicklighet.
Troligtvis har hon fått jobbet istället för någon som varit mycket mer kompetent, men som hade fel hudfärg (vit).
Att nu börjar gnälla över rasism och att hon borde få omkring reglerna, eftersom hon är en huding, är skrattretande.