2022-02-15, 12:08
Medlem
Respekt för det dom gör Patrik och Sara men detta med deras sajt och konstanta problemen är så in i helvetes pinsamt. Få det löst eller lägg ner tills det är på plats.
Citera
2022-02-15, 12:12
Medlem
Åklagaren Stina Sjökvist har uttalat sig om ärendet.

https://www.st.nu/2022-02-15/pekades-ut-som-natpedofil-pa-hemsida--forundersokning-inledd-det-finns-fiktiva-brottsoffer
Citera
2022-02-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-Ecker
Dumpen funkar inte för mig heller, kom in för några dagar sedan.

Att dumpen anmält "brandmannen" för sexuellt ofredande, är det till fiktiva personer han skickat videos alltså Dumpens fiskare?
Vem är isåfall målsägande? Tänkte rent juridiskt hur det funkar?

Testa och använd TOR, fungerar för mig när det är blockar eller svårt och komma in.
Senast redigerad av Arcabo 2022-02-15 kl. 12:31.
Citera
2022-02-15, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Åklagaren Stina Sjökvist har uttalat sig om ärendet.
https://www.st.nu/2022-02-15/pekades-ut-som-natpedofil-pa-hemsida--forundersokning-inledd-det-finns-fiktiva-brottsoffer
Citat:
Misstänkt nätpedofil i Ånge
Pekades ut som nätpedofil på hemsida – förundersökning inledd: "Det finns fiktiva brottsoffer"
En man i Ånge har pekats ut som nätpedofil av en internetsajt och polisanmälts. En förundersökning pågår – men åklagaren är i nuläget förtegen.
– Anmälningarna är rubricerade som sexuellt ofredande och kontakt för att träffa ett barn i sexuellt syfte, säger åklagare Stina Sjöqvist.
Om det inte finns mer än det som Dumpen har presenterat om Brandmannen så kan det leda till åtal men en frikännande dom gällande sexuellt ofredande och gromning är given om domstolar dömer enligt lagen. Om det däremot finns annat som är olagligt som vi inte vet så kommer han att dömas. Det är inte mina åsikter.
Bra att ärenden landar hos åklagare, och jag hoppas att även uthängningarna kommer med på en höger.
Citera
2022-02-15, 12:46
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Jo, det är det och spridad det offentligt.
Är det inte han gör? Eller har dom servrar i annat land, som Flashback? Men samtidigt, ingår det inte i offentlighetsprincipen?
Senast redigerad av swimmingpool 2022-02-15 kl. 12:49.
Citera
2022-02-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Är det inte han gör? Eller har dom servrar i annat land, som Flashback? Men samtidigt, ingår det inte i offentlighetsprincipen?

Att lägga upp domar är förtal. Ungefär som att kopiera upp en dom och lägga in fikarummet till arbetskamrater ang en kollega.

Servrarna låg väl i Frankrike om jag minns rätt.
Citera
2022-02-15, 13:02
Medlem
Rekas avatar
Citat:

Att dumpen anmält "brandmannen" för sexuellt ofredande, är det till fiktiva personer han skickat videos alltså Dumpens fiskare?

Kör jag utan VPN fungerar inte dumpen, men aktiverar jag VPN så funkar det.
Citera
2022-02-15, 13:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det funkar på så vis att dumpen skickar in en massa anmälningar som aldrig kan leda någonvart, varpå resurser för att utreda riktiga brott minskar i och med all onödig handläggning som uppstår för alla "stråltant"-anmälningar Partik med personal skickar in.
Citera
2022-02-15, 13:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Jag kommer inte in på Dumpen hemma på min egen fiber och flera jag känner har samma problem. Via mobil funkade för mig, och har testat VPN- annat land funkar.

Det är inte tvekan att något sker, frågan är vad?
Ni kanske har skrivit hatiska kommentarer på sidan och därmed blivit blockerade?
Citera
2022-02-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Om det inte finns mer än det som Dumpen har presenterat om Brandmannen så kan det leda till åtal men en frikännande dom gällande sexuellt ofredande och gromning är given om domstolar dömer enligt lagen. Om det däremot finns annat som är olagligt som vi inte vet så kommer han att dömas. Det är inte mina åsikter.
Bra att ärenden landar hos åklagare, och jag hoppas att även uthängningarna kommer med på en höger.

Kommer inte bli nåt åtal. Hänvisar till en dom från Stockholm där en kille åkt från Ö-vik till Sthlm för att s köpa.sex av ett barn på ett hotell. Den som förmedlade kontakten var en kvinna som jobbade som eskort.

Mannen gjorde antydningar att han vill ha ett barn och hon tog då kontakt med polisen som ordnade en fälla på hotellet

Åtalet ogillades för risk för något brott skulle ske fanns inte trots han tog tåget dit.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/pedofil-gick-i-polisens-falla-frias-anda-for-valdtaktsforberedelse/

Finns som en tråd här på Flashback.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

De anmäler i egenskap av den som sitter och chattar. Det kan bli ett brott även om nu det är en vuxen och inte en 12-åring.

Kan bli för det är högst osäkert om polisen ens utreder det. För att det ska vara brottsligt måste ju en person blivit ofredad kränkt. De som sitter och chattar förväntar sig ju mer eller mindre kukbilder och tycker säkert mer att det är jackpot när de får en. Då har de gubben ordentligt på kroken.
Citera
Avslutad
Citat:
Att lägga upp domar är förtal. Ungefär som att kopiera upp en dom och lägga in fikarummet till arbetskamrater ang en kollega.
Servrarna låg väl i Frankrike om jag minns rätt.
Nja just det beror liksom övrigt om det kan anses vara i övervägande journalistiskt syfte. Om uppsåtet kan anses vara > mer än hälften i journalistiskt eller inte. Exakt det är avgörande om det är journalistik eller förtal.

Var Dumpens servrar ligger spelar vad jag vet ingen roll när utgivaren är svensk, befinner sig här - eller som det heter - har sin huvudsakliga hemvist eller intressesfär i Sverige.
Om jag ska gissa så kan journalistiken uppgå till måhända 25%, resten är förtal. Därför faller eller skulle allt falla som förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in