2022-02-15, 02:18
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jaha du upphöjde, vad kommer hända i Ukraina dom närmaste 96 timmarna du som vet allt?

Det är omöjligt att förutsäga visste jag det då kunde jag ju kontakta Pentagon i hopp om att bli rikligt belönad.
2022-02-15, 02:20
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är omöjligt att förutsäga visste jag det då kunde jag ju kontakta Pentagon i hopp om att bli rikligt belönad.

Men du hade ju rätt om allt i Ukraina och får alltid sista skrattet?
2022-02-15, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Oligarkerna har ju rapporterats fly Ukraina i sina privatjets.

Är det någon som har koll på om Igor Kolomoisky också flytt? Det är han som är marionettpresidenten Zelenskys puppetmaster, betalat hans kampanj osv. Kolomoisky har självklart även Israeliskt medborgarskap om nån undrade.

Läste någonstans att han var den enda som inte flytt och firade sin 59 årsdag stort igår i Dnepropetrovsk
Senast redigerad av pollarn 2022-02-15 kl. 02:29.
2022-02-15, 02:36
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Men du hade ju rätt om allt i Ukraina och får alltid sista skrattet?

Inom 96 timmar det är omöjligt men det som kommer sedan det är jag 99 på.

Jag skrivit om hur det kommer att bli och att det är bättre än bomber och granater men ändå inte.

Saker kommer att göras upp ovanför Kievs huvud och Kiev har inget annat än att acceptera och det är där 1% som kan gå fel att det blir till våld.

Ukraina kommer till att få acceptera och erkänna utbrytarna som suveräna och självständiga.
2022-02-15, 03:56
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku

Hoppas ukrainarna väljer en tredje väg fri från judiska skojare och ryska dårar. Detsamma gäller även resten av Europa.

Detta.

Tyvärr så är folket i Europa så rövknullade och desperate att de väljer antingen USA eller Ryssland- Judiska PK förtrycket eller Rysk diktatur. Det måste finnas en tredje väg. Tillbaka till det som skapade de Nordiska länderna.
2022-02-15, 04:47
Medlem
Jag har noterat att de största nyheterna i världen just nu handlar om gränser.

Brexit/Frankrike/Nordirland, USAs södra gräns mot Mexiko, USAs norra gräns mot Kanada och Ukrainas gräns mot Ryssland.

USA och EU är villiga att chansa ett potentiellt 3:e världskrig för att upprätthålla Ukrainas gräns mot Ryssland.

Varför?

Vore en intressant tråd…
2022-02-15, 04:59
Medlem
Alltså… om Ryssland inte invaderar Ukraina de närmaste dagarna kommer jag att tappa allt förtroende för Main Stream Media!
2022-02-15, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Så lilla Lichtenstein skulle kunna placera ryska robotar innanför sin gräns om de ville? Retorisk fråga.
Bra kontring. Det är lätt att vara kaxigt principfast när man slipper ta konsekvenserna av det. När ryssar och kineser flyttar fram sina positioner blir det ett jävla hallå men när USA gör detsamma är det OK!? Världens mäktigaste beter sig som (eller är) dementa åldringar, tjuriga, hatiska barn med mindervärdeskomplex och stolta, tjockskalliga, obildade idioter och ingen av dem verkar ha dragit några som helst lärdomar av 1900-talets stora, ödesdigra misstag. Och gud är död om man skall tro Nietzsche. Detta kommer att gå bra skall ni se, med Biden, Putin, Nalle Puh, Boris och Lille Napoleon i täten och fanatiska despoter som Trudeau, Ardern och Morrison hängande i fesoset efter dessa giganter. Jösses!
2022-02-15, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
USA är det farligaste landet i världen.
De har startat cirka 86% av alla krig sedan WWII.
De har militärbaser i hela världen.
Landet kryllar av misär och elände.

Och ändå behandlas de med silkesvantar av politiker och media.

Ryssland ska alltid målas ut som den onde.
Putin får ta så mycket skit.
Och jag beundrar hans förmåga att såga alla argument jäms med fotknölarna och avslutar med ett skämt och ett leende på läpparna.
Vi ska alla vara glada över att han har ett otroligt tålamod och tillåter sig inte att bli provocerad.
USA skulle anfalla med all sin kraft om de skulle blivit behandlad på samma sätt.

Ja, det stämmer, när det kommer till militära interventioner. En stor del av USA:s ekonomi är krigsindustrin. Men den ”rika” världen ser ändå USA som en symbol för frihet o.sv. Ryssland är forfarande Sovjet i medvetandet. Kommunism och totalitära regimer skrämmer mer. USA:s krig känns avlägsna, kanske t.om rättfärdigade och propagandan är massiv.
2022-02-15, 05:50
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Inom 96 timmar det är omöjligt men det som kommer sedan det är jag 99 på.

Jag skrivit om hur det kommer att bli och att det är bättre än bomber och granater men ändå inte.

Saker kommer att göras upp ovanför Kievs huvud och Kiev har inget annat än att acceptera och det är där 1% som kan gå fel att det blir till våld.

Ukraina kommer till att få acceptera och erkänna utbrytarna som suveräna och självständiga.

Kommer Putain gå in?
2022-02-15, 06:59
Medlem
Snapcounts avatar
Överraskande...

Volodymyr Zelenskyjs popularitet faller i takt med at krisen øker

Ifølge en meningsmåling i januar fra Det internasjonale instituttet for sosiologi i Kiev vil bare 30 prosent av landets befolkning at Zelenskyj skal stille for en annen periode. Enda færre – 23 prosent – vil stemme på ham.

https://www.tv2.no/nyheter/14573919/
2022-02-15, 07:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Överraskande...

Volodymyr Zelenskyjs popularitet faller i takt med at krisen øker

Ifølge en meningsmåling i januar fra Det internasjonale instituttet for sosiologi i Kiev vil bare 30 prosent av landets befolkning at Zelenskyj skal stille for en annen periode. Enda færre – 23 prosent – vil stemme på ham.

https://www.tv2.no/nyheter/14573919/
Dags att sätta fler i oppositionen i husarrest och stänga ner fler Tv-kanaler kanske. Skit också att de kan fortsätta streama på webben. Kan han inte göra något åt det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in