Citat:
Ursprungligen postat av
Tiktaki
Men va hur kommer polisen veta att jag gick in. Asså jag var i rummet i en halv minut och gick ut lika fort. Ja jag kan erkänna det var dumt av mig att vara så nyfiken men kan jag bli misstänkt för något nu?????
Men du skrev väl att hyresvärden kom och att du fick följa med in?
Jag förstår det då som att hyresvärden öppnade upp lägenheten och visste om att du var där och gick in?
Nej, detta ska du så klart inte oroa dig över. Är du osäker på ifall du gjort något fel så kan du ju fråga/prata med hyresvärden men utifrån det du skrivit verkar väl allt ok.
Däremot kan jag förstå att det kan kännas hemskt att ha sett ett lik för första gången. Det är ju något som vi oftast inte är vana vid om det inte är något som ingår i vårt yrke på något sätt (som exempelvis sjukvårdspersonal).
Gå inte runt och tänk på det för mycket och försök se det som något naturligt (som det ju faktiskt är). Din granne somnade troligtvis in lugnt och stilla och det var ju bra att du kollade upp lukten så att eventuella anhöriga kan bli underrättade och att kroppen nu tas om hand inför en eventuell begravning.
Men känner du att du fortsätter må dåligt utav det så tycker jag att du ska gå och prata med någon om detta, det är absolut inget att skämmas för och något som terapeuter och psykologer är vana vid att hantera.