Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-14, 16:57
  #8317
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Hans utbildning är "Dual Master of Science, Nuclear Engineering, Technology and Policy", från MIT. Så kortfattat är han kärnkraftsingengör med en inriktning lite mot politik, från en av USAs bästa skolor.

Tror alla Biden utnämnt hittills har varit kvalificerade för sin position, eller?
Han går ibland in i sitt headpsace och är då skötare till en människohund.

Just like the pups they are tasked with watching over, some handlers need to enter their own headspace when engaging in puppy play.

“My headspace is equivalent to the mom who sees her kid in danger, or the dad who wants to teach his son how to play football,” says Nubi’s 27-year-old handler, Sam. “It’s the concept of the teacher and nurturer…. My job is to make sure that while he’s in headspace, I’m keeping him safe.”

“I tell people that if you’re going to be a good handler, you have to listen well,” Sam says. “I can hear when Pup needs something faster, because of the difference in the grunts or the moans.” Sam also says that watching a pup’s eyes, his interactions with people, and his reaction time to certain commands can signal whether a pup needs to take a rest or break for water.

https://web.archive.org/web/20170708...-leather-2016/

Jag tror det ska gå att hitta någon mer pålitlig och minst lika kvalificerad att ta hand om USAs kärnavfall.
Jag tycker folk som går in i sitt headspace, sköter människohundar kan ha mindre viktiga sysselsättningar. Men jag kan ha fel. Han är förhoppningsvis en kompetent chef. Men jag tvivlar.
Citera
2022-02-14, 17:09
  #8318
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det ska tillägas att detta inte är första gången Biden konfrotnerats med dessa uppgifter, men det har tidigare bara ignorerats. Som t.ex. detta klipp som postades för fem månader sedan:

https://www.youtube.com/watch?v=mEw27vC98c0

USCH vilket djävla äckel-päckel han är!!!! Blir upprörd när jag ser videon!!! Kolla bara vid 1:50, då han han insisterar på att en liten tjej ska stå framför honom, varpå han trycker sitt skrev mot hennes axel!!
-
Ja.
Vidrigt. Det har även cirkulerat att han har tagit skumma duschar med sin dotter enligt en text i hennes dagbok.
Citera
2022-02-14, 17:13
  #8319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Ja.
Vidrigt. Det har även cirkulerat att han har tagit skumma duschar med sin dotter enligt en text i hennes dagbok.
En dagbok som agenter gjorde husrannsakan mitt i natten i journalisten James O'Keefes hem för att få tag i! Det om något säger väl hur skumt det är, för om det bara var bluff, vad skulle då finnas att frukta? Då hade man lätt kunnat stämma skiten ur den som ens dristade sig till att publicera dagboken, men nej, det osar katt här på lång väg!
Citera
2022-02-14, 17:31
  #8320
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En dagbok som agenter gjorde husrannsakan mitt i natten i journalisten James O'Keefes hem för att få tag i! Det om något säger väl hur skumt det är, för om det bara var bluff, vad skulle då finnas att frukta? Då hade man lätt kunnat stämma skiten ur den som ens dristade sig till att publicera dagboken, men nej, det osar katt här på lång väg!
-
Ja.
Överreaktionen talar för att det luktar RUTTEN incest pedofil katt lång väg.
Lägg där till att sonen Hunter är helt trasig... Familjen verkar störd.
Vidrigt.
Citera
2022-02-14, 18:11
  #8321
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Ja.
Överreaktionen talar för att det luktar RUTTEN incest pedofil katt lång väg.
Lägg där till att sonen Hunter är helt trasig... Familjen verkar störd.
Vidrigt.
Vad tycker du om Bidens infrastrukturplan?

Han tänker avsätta federala medel för 10000 nya elladdstolpar om året.
Som vi ser i Sverige så investeras det fik och Resturanger nära snabbladdare (även pizzerior och vi alla vet vad som sker där)
Citera
2022-02-14, 18:13
  #8322
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Min personliga åsikt är att om man ska kritisera en utnämning, så bör man presentera ett bättre alternativ och beskriva varför det är bättre. Att bara klanka ner på en utnämning är inte speciellt produktivt, speciellt inte när det man klagar på är privatliv och inte kvalifikationer.
Det förutsätter att man läser annat än gateway pundit och faktiskt tittar på sakfrågorna. Vilket ytterst få alt rights gör.

Jämför det med moralpanikrubriker såsom "Biden wants to nominate a lesbian"
Citera
2022-02-14, 18:14
  #8323
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Vad tycker du om Bidens infrastrukturplan?

Han tänker avsätta federala medel för 10000 nya elladdstolpar om året.
Som vi ser i Sverige så investeras det fik och Resturanger nära snabbladdare (även pizzerior och vi alla vet vad som sker där)
-
Biden har ingen plan för något.
Om det finns korrupta intressen som kommer att bli rika av att bygga skit. Avisst.
Det sista US behöver just nu är elladdstolpar.
Citera
2022-02-14, 18:18
  #8324
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Biden har ingen plan för något.
Om det finns korrupta intressen som kommer att bli rika av att bygga skit. Avisst.
Det sista US behöver just nu är elladdstolpar.
Oljan har stigit kraftigt och transportsektorn behöver skyffla gods och passagerare. Vuxna som barn. Wink Wink.

Vore det inte sensibelt med en grön omställning till solenergi och laddstolpar så att efterfrågan på olja minskar?
Citera
2022-02-14, 18:37
  #8325
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Oljan har stigit kraftigt och transportsektorn behöver skyffla gods och passagerare. Vuxna som barn. Wink Wink.

Vore det inte sensibelt med en grön omställning till solenergi och laddstolpar så att efterfrågan på olja minskar?
Varför tror duTesla, GM, Toyota mf behöver Bidens laddstolpar? Jag lovar dig att de kan bygga dem själva och i snabbare takt än Biden. Den gröna omställningen är en realitet och drivs av teknik och efterfrågan. Som sosse är detta resonemang otillgängligt. Andra ser inte att Biden kommer ladda deras elbil.
Citera
2022-02-14, 18:41
  #8326
Medlem
seppolundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Varför tror duTesla, GM, Toyota mf behöver Bidens laddstolpar? Jag lovar dig att de kan bygga dem själva och i snabbare takt än Biden. Den gröna omställningen är en realitet och drivs av teknik och efterfrågan. Som sosse är detta resonemang otillgängligt. Andra ser inte att Biden kommer ladda deras elbil.
Jag är av tron att en 70miljarders satsning på laddstolpar kommer att skapa efterfrågan och generera mervärden i lokalekonomin och för biltillverkare, byggsektorn, service och handeln, mfl.
så jag är helt positiv till bidens infrastrukturplan.
Min enda kritik är att han inte bad kongressen om dubbla summan.
Citera
2022-02-14, 18:53
  #8327
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Oljan har stigit kraftigt och transportsektorn behöver skyffla gods och passagerare. Vuxna som barn. Wink Wink.

Vore det inte sensibelt med en grön omställning till solenergi och laddstolpar så att efterfrågan på olja minskar?
-
Kärnkraft ja.
Allt annat är trams propaganda
Citera
2022-02-14, 19:01
  #8328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Vad tycker du om Bidens infrastrukturplan?
Den suger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback