2022-02-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Detta är lögner, och dina patetiska försök på semantiska vändningar för att få det se ut som sanning, faller rakt igenom. Återigen.

Vilket är lögn? Ingenting!
Hon var liksom inte där alltid när jag var där, oftast inte.
2022-02-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Nej, det stämmer inte. Det är du som ljuger och vänder på sanningen, men din "strategi " fungerar tyvärr inte längre, samma hur många gånger du upprepar och önskar att det var så.
Din "strategi" funkar enbart om ingen andra än din hejaklack läser tråden och hejdlöst stödjer opp om lögnerna. Det är många som har genomskådat vad du försöker nu, så du kommer inte få sista ordet.
Det är mycket vidrigt att fortsätta smutskasta brottsoffret som du och drittningen mfl gjort i många månader nu.

Låt detta vara mina sista ord i tråden, i respekt för de anhöriga och för Emil själv:

Kan du titta in i ögonen på dom som sörjer och stå för allt vad du skrivit här?

Jag bryr mig inte ett dugg om vad du tycker eller tror.
Jag har redan bevisat saker, har egna foton m.m på oss tillsammans. Lydia har träffat mig, personen som stod Emil nära har också träffat mig.
Den enda "strategin" jag har haft och följt är sanningen, och inget annat.
Det vi hade var en sak som tillhörde Emils privatliv, han delade inte det med alla. Absolut inget konstigt med det.
Om jag kan titta de i ögonen som sörjer, absolut, utan tvekan. Men andra kan nog inte det skulle jag tro, samvetet gnager kan jag tänka mig.
2022-02-14, 15:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma
Nej du beklagar inga barns förlust. Då hade du lämnat denna tråd istället för att vara med och fortsätta att skriva i den så att dom mår ännu sämre.

Nej jag vet inte, men det kanske du gör? det kanske är så att både du och Loveangelie är några som står L ännu närmre än vad vi tror? ni kanske till och med är familj? tänker eftersom att ni vet saker innan någon annan och sitter på info som enbart L skulle kunna sagt.
Fegt är det iallafall att ni inte vågar outa er.

Nej jag har aldrig slagit emil. Jag har många gånger tagit tag i honom när han försökt fly i vanlig ordning. Konflikträdda emil som jag tidigare berättat om.

Ja det stämmer, Emil skrev att dom skulle flytta till Strängnäs och att han kunde ha barnen varannan helg samt på lov om han inte var tvungen att jobba, men det har väl L redan berättat?
Skulle jag söka egen vårdnad om han flyttade? eller skrev jag till honom "om du ändå ska flytta hela vägen till strängens och ha dina barn varannan helg och kanske lov så är det väl smidigare om du skriver vårdnaden på mig istället för att vi ska behöva åka halvvägs varje gång vi ska skriva under någonting.
EFTERSOM att Emil sa att han då kunde ha barnen varannan helg och eventuella lov.

Jag vet inte ens vad jag ska kommentera angående den raden?
Vem har någonsin sagt att Emil INTE får ha sina barn?
Den tråden kan ni sluta diskutera

Ville Emil ge igen på per? nu har hon nog inte berättat hela storyn för dig. Men det gör man ju inte alltid för alla eller vad vare du skrev?
Och detta har ju ingenting med att L sköt emil att göra. Men jag ska berätta ändå.
Det var såhär jag och p träffades redan i aug och sågs nån vecka.
Sedan träffade P L och tog med henne till E, efter det var E och L alltid med varandra.
Jag träffade P i Januari, och som alltid kommer vi att komma in på E.
Han frågade då mig hur allt var mellan mig och E.
Då svarar jag att allt känns bra, E har ju träffat en ny tjej.
P svara ah Emelie, eller vad det nu var för namn
Jag svarade då Nej Oliva eller Olydia eller något sådant vet inte, har bara hört mina barn berätta om henne.
Då klarades en hel del upp. behöver inte släppa dom detaljerna.
Men p skrev till E, Om du ändå träffar mitt ex så är det väl okej att jag träffar ditt?.
Sen började emil att ringa mig, jag svarade och jag åt i ett flertal minuter den bajsmackan jag förtjänade att få i telefon av honom. efter nån minut sa jag bara men emil. Tänk på din nya flickvän, hur kul tror du att det är för henne om du nu har kommit över mig och reagerar som du gör? var istället lite mer som mig, jag blev ju inget annat än glad för dig.

Ville dom reta gallfeber på p?
nu har du nog fått något om bakfoten igen.

För det första så var det inte sms, emil ringde mig. OCH jag svarade "är vi såhär bra vänner att vi ringer varann såhär sent", när emil sedan svarade ja, vad gör du.
Men JAG sa självklart får du sova på min soffa, du kan till och med ta sägen eftersom att vi inte är hemma.
Ja, Emil har med påtryck från annat håll hatat mig för vad jag gjorde. Vilket jag förstår.

Lydia hjälpte E?
Alltså Emil fick ha sina barn?
Nej emil sa inte att dom hade gjort slut när emil var här kvällen innan. Vi mötte L och jag till och med sa till honom, hon får ju också komma hit om hon vill.

Vet inte exakt varför du tror att jag haft något emot att dom var tillsammans?

Jag har väl också bekräftat att E dejtat?
Exakta antal han matchat med på tinder är ju dessvärre svårt att veta men det förstår väl du också

Om jag skriver att jag beklagar, så ska du inte berätta för mig att jag inte gör så. Det är möjligt att du annars kan köra med dom pekpinnarna, men inte hos mig!
Jag beklagar barnens förlust, familjen och vänner. Jag beklagar även att Lydias barn, familj behandlas illa av vissa här, då de är helt oskyldiga.

Du skriver att man ska outa sig, samtidigt som du skriver att man är en vän till Lydia. Har du ngn aning om om vad du sysslar med?

Som jag skrev till annan medlem, så känner jag varken Lydia eller Emil eller anhöriga eller vänner. Känner betyder för mig att det är ngn jag umgås med. Det gör jag inte och har aldrig gjort. Så du kan lägga ner alla dina försök att outa en.

Samtidigt så kan man fråga dig, vad fan menar du med det du säger? Menar du att ingen i hennes krets får höras? Ska du sätta munkavel på dom?

Du sitter på en del svar. Förra gången efter mkt skitsnack i tråden, så kunde du till slut efter att man ifrågasatt dig, berätta att Lydia var omtyckt av bl.a dina egna barn. Som kallade henne mammalydia m.m. du kunde således fått tyst på en del skitsnack väldigt tidigt då du var i tråden, men valde att ej göra så förrän du insåg att man hade kännedom om det. Det känns väldigt ohederligt utav dig.

Du skriver vidare att du kände honom bäst och vill därmed ge sken av att ingen vet mer om honom än du. Tyvärr, så har du fel. Emil valde att anförtro sig åt några andra. Han tyckte kanske det val lättare med utomstående än att prata med dig som har så hetsigt humör.

Vad menar du med att du tog tag i honom???? Han var rädd för dig, varför? Tror du på fullaste allvar att Emil skulle berätta för dig vem han dejta eller flirta med eller vad sjutton som helst som bara angick honom? Nej.

Emil ville lämna Bålsta. De hade sina egna planer. Du använde barnen som ett hot. Han älskade sina barn och vägrade att du skulle få egen vårdnad. Så, planerna om en flytt bort från Bålsta. Gick i kras.

Nej, det kan du inte anklagas för, men ljug inte om hur det gick till, det lilla du råkar känna till.

Ang Lydia och Per och din otrohet med Per så känner de flesta till den och vet hur hårt Emil tog det.

Lydia och Emil led av psykisk ohälsa, de hade båda försökt ta sina liv tidigare. De fanns missbruk med mycket annat med i bilden. Jag är helt övertygad om att Lydia aldrig önskade ta hans liv. Det var inte första gången detta pars bråk eskalerade.

Lydia ska ta sitt straff. Absolut. Det är ingen annans fel, ingen familjemedlem eller vän eller någons fel detta.
Möjligtvis en usel vård.
Och det finns ingen i denna tråd som inte beklagar det. Alla tycker det är lika sorgligt.
2022-02-14, 15:21
Medlem
Citat:
jag har iallafall svarat nu och dessutom givit en bakgrund som ni egentligen inte ens behöver.
så nu lämnar jag denna VIDRIGA tråd och hoppas att ni alla gör desamma.
FÖR allas skull.

Även om du försöker att få det till att man skulle vara någon som står Lydia nära eller rent av skulle vara familj, så är det INTE så det ligger till.
Jag hatar fortfarande Lydia för det hon har gjort, och vill aldrig mer se henne. Men, rätt skall vara rätt tycker jag.

Saker och ting börjar ju klarna nu.
Emil har ju uppenbarligen lovat Lydia en hel del, men efter press från dig här han vänt på bladet.
Det framgår genom vad du själv skrivit och vad gemensamma kontakter sagt att du använt barnen som påtryckningsmedel för att få din vilja igenom.
Men som du själv skrivit: Jag tar vad jag vill ha!
Jag förstår att Emil kan inte ha haft det lätt, han kan säkert ha känt sig tvingad att vara kvar i Bålsta.
Så jag kan även tänka mig att Lydia måste ha känt sig enormt sviken av Emil då ju, efter att han lovat henne en massa.
Kanske det hon menar när hon säger "Du har förstört allting"*
2022-02-14, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Även om du försöker att få det till att man skulle vara någon som står Lydia nära eller rent av skulle vara familj, så är det INTE så det ligger till.
Jag hatar fortfarande Lydia för det hon har gjort, och vill aldrig mer se henne. Men, rätt skall vara rätt tycker jag.

Emil har ju uppenbarligen lovat Lydia en hel del, men efter press från dig här han vänt på bladet.
Det framgår genom vad du själv skrivit och vad gemensamma kontakter sagt att du använt barnen som påtryckningsmedel för att få din vilja igenom.
Jag förstår att Emil kan inte ha haft det lätt, han kan säkert ha känt sig tvingad att vara kvar i Bålsta.
Så jag kan även tänka mig att Lydia måste ha känt sig enormt sviken av Emil då ju, efter att han lovat henne en massa.
Så mycket vetskap du påstår dig sitta inne med, som KK till E. Det var ju du som skulle flytta och bygga en framtid med din stora kärlek?
Otroligt att du inte drar dig undan, utan fortsätter din smutskastning och nu går till attack mot den Emil älskade.
Missade du att ta in det andra Lydia sa?
2022-02-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Om jag skriver att jag beklagar, så ska du inte berätta för mig att jag inte gör så. Det är möjligt att du annars kan köra med dom pekpinnarna, men inte hos mig!
Jag beklagar barnens förlust, familjen och vänner. Jag beklagar även att Lydias barn, familj behandlas illa av vissa här, då de är helt oskyldiga.

Du skriver att man ska outa sig, samtidigt som du skriver att man är en vän till Lydia. Har du ngn aning om om vad du sysslar med?

Som jag skrev till annan medlem, så känner jag varken Lydia eller Emil eller anhöriga eller vänner. Känner betyder för mig att det är ngn jag umgås med. Det gör jag inte och har aldrig gjort. Så du kan lägga ner alla dina försök att outa en.

Samtidigt så kan man fråga dig, vad fan menar du med det du säger? Menar du att ingen i hennes krets får höras? Ska du sätta munkavel på dom?

Du sitter på en del svar. Förra gången efter mkt skitsnack i tråden, så kunde du till slut efter att man ifrågasatt dig, berätta att Lydia var omtyckt av bl.a dina egna barn. Som kallade henne mammalydia m.m. du kunde således fått tyst på en del skitsnack väldigt tidigt då du var i tråden, men valde att ej göra så förrän du insåg att man hade kännedom om det. Det känns väldigt ohederligt utav dig.

Du skriver vidare att du kände honom bäst och vill därmed ge sken av att ingen vet mer om honom än du. Tyvärr, så har du fel. Emil valde att anförtro sig åt några andra. Han tyckte kanske det val lättare med utomstående än att prata med dig som har så hetsigt humör.

Vad menar du med att du tog tag i honom???? Han var rädd för dig, varför? Tror du på fullaste allvar att Emil skulle berätta för dig vem han dejta eller flirta med eller vad sjutton som helst som bara angick honom? Nej.

Emil ville lämna Bålsta. De hade sina egna planer. Du använde barnen som ett hot. Han älskade sina barn och vägrade att du skulle få egen vårdnad. Så, planerna om en flytt bort från Bålsta. Gick i kras.

Nej, det kan du inte anklagas för, men ljug inte om hur det gick till, det lilla du råkar känna till.

Ang Lydia och Per och din otrohet med Per så känner de flesta till den och vet hur hårt Emil tog det.

Lydia och Emil led av psykisk ohälsa, de hade båda försökt ta sina liv tidigare. De fanns missbruk med mycket annat med i bilden. Jag är helt övertygad om att Lydia aldrig önskade ta hans liv. Det var inte första gången detta pars bråk eskalerade.

Lydia ska ta sitt straff. Absolut. Det är ingen annans fel, ingen familjemedlem eller vän eller någons fel detta.
Möjligtvis en usel vård.
Och det finns ingen i denna tråd som inte beklagar det. Alla tycker det är lika sorgligt.

Finns några saker som jag vill kommentera.
Jag använde aldrig mina barn som något hot.
OM jag gjorde det, kan du då förklara varför dom var med honom den veckan som mordet inträffade på?
kan du också förklara varför dom igen skulle åka tillbaka till honom på söndagen när dom bara hade vart hos mig, tors fre lör?
nej för du har ingen aning.
EMIL fick ha sina barn.

Och min otrohet som jag hade med P får du gärna upplysa mig mer om? hade ingen aning om att jag till och med var otrogen med honom
2022-02-14, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Möjligtvis en usel vård.
För att inte känna någon av varken E eller Lydia så är det väldigt märkligt hur du själv skriver att Lydias familj och syskon är fantastiska människor, du påstår att du känner till och ifrågasätter den person som E anförtrott sig åt, den han vände sig till i kris. Hur kan du yttra dig om dessa människor om du inte känner dem, det är uppenbart för samtliga att du och lovangeln har en gemensam agenda, nämligen att förtala och sprida skit och lögner för att vända fokus från mördarBarth. Patetiskt.
2022-02-14, 16:14
Avslutad
Citat:
Finns några saker som jag vill kommentera.
Jag använde aldrig mina barn som något hot.
OM jag gjorde det, kan du då förklara varför dom var med honom den veckan som mordet inträffade på?
kan du också förklara varför dom igen skulle åka tillbaka till honom på söndagen när dom bara hade vart hos mig, tors fre lör?
nej för du har ingen aning.
EMIL fick ha sina barn.

Och min otrohet som jag hade med P får du gärna upplysa mig mer om? hade ingen aning om att jag till och med var otrogen med honom
Som jag förstått det hela så hade du och E separerat innan du träffade P? Är man otrogen då? Knappast.
2022-02-14, 16:15
Medlem
Citat:

Press från mig?
Jag uppmuntra emil att flytta. och att jag föreslår att han ger mig vårdnaden innebär inte att emil inte skulle ha fortsatt rätt till sina barn. Egenvårdnad gör inte så att barnen inte skulle "få" bo med emil varannan vecka om det är det du verkar tro?
Egenvårdnad hade enbart givit mig rätten att fatta juridiska beslut på egenhand.

Få vilken vilja igenom?
vad menar du att jag ska ha fått i utbyte av att vadå LÅTA emil ha sina barn?

Skulle han känna sig tvingad utav mig?
har du missat att ända anledningen till att vi bor i Bålsta är för Emils skull?
Jag har ingenting från bålsta.
Jag är hit flyttad för Emil och jag har också stannat för Emil.
Idag har jag lyckats bygga ett liv här jag också.
2022-02-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Så mycket vetskap du påstår dig sitta inne med, som KK till E. Det var ju du som skulle flytta och bygga en framtid med din stora kärlek?
Otroligt att du inte drar dig undan, utan fortsätter din smutskastning och nu går till attack mot den Emil älskade.
Missade du att ta in det andra Lydia sa?

Se, nu ljuger du igen ju.
Jag har aldrig sagt att jag skulle flytta. Plocka fram det!
Missade vadå?
2022-02-14, 16:16
Medlem
Citat:
Du, det räcker med vad Emil har berättat för att känna dig. Omogen är vad du är, och kall mot djur. Varje fall när du avlivade din hund.

Hahah asså va?
okej, emil berättade inte att jag till och med betalade extra för att få enbart min hunds aska?
2022-02-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Som jag förstått det hela så hade du och E separerat innan du träffade P? Är man otrogen då? Knappast.

Ja det trodde jag också, men dom här inne verkar veta mer om mig och emil än vad jag själv vet

Så väntar ivrigt med att få veta när det var jag och emil egentligen gjorde slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in