2022-02-14, 02:06
Medlem
Antagligen en liten springa vars umgänge inte ens kan stava till flashback 🥱
Citera
2022-02-14, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Nej, skjutningen ägde rum på gångbron mot Molkolmsbacken. Säkert 2-300 m från ICA.

Ja, det har konstaterats sedan länge. Därför jag senare ifrågasätter att man skriver utanför Ica.
Citera
2022-02-14, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Du menar att det var han inte innan??? (fattar vad du menar...)

Utanför Ica, rena turen att någon utomstående inte drabbades.

Det var han säkert, men nu slänger vi sjukvård resurser på det kriminella aset. Bara för våra politiker slösar med skattepengar och tycker även att gängkriminella skall ha rätt till dyr vårt emot skottskador.
Citera
2022-02-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det var han säkert, men nu slänger vi sjukvård resurser på det kriminella aset. Bara för våra politiker slösar med skattepengar och tycker även att gängkriminella skall ha rätt till dyr vårt emot skottskador.
För det första så skulle samhället lida på andra sätt om sjukvården vägrade vårda alla. För det andra: vet man med säkerhet att personen som sköts är kriminell?
Citera
2022-02-14, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
För det första så skulle samhället lida på andra sätt om sjukvården vägrade vårda alla. För det andra: vet man med säkerhet att personen som sköts är kriminell?

Trams! Skottkskador drabba bara polisen, jägare och militärer. Kanske någon unge som få skottskada pga pappa glömde göra patron ur på älgstudsaren.

Men att folk som har valt vara gängkriminella skall ha dyr vårt för skottskador helt perverst.
Citera
2022-02-14, 10:48
Medlem
Springis som blivit skjuten i benet
Citera
2022-02-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Fortfarande inget namn på BO?

Noel
Citera
2022-02-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MFQ
Springis som blivit skjuten i benet

Så, mest för att markera och inte för att röja undan någon viktig?
Citera
2022-02-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Kan Bo va chris?

Har hört att Chris har börjat gymma där i Årstaberg nyligen eller i alla fall att man sett han mycket däromkring
Citera
2022-02-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MFQ
Noel

Noel? De är ju en av grabbarna tillhörande Satars yngre om jag inte misstar mig.
Citera
2022-02-14, 16:11
Medlem
DoubleWoods avatar
Vad jag nyss erfarit är att del var en schism om pengar, någon var skyldig någon och jidder uppstod.
Grabben som blev träffad i benet var inte måltavlan, men hängde i samma gäng som skytten.
Husrannsakan i den träffades hem fann minst 50g marijuana som han kommer lagföras för, "korridoren" säger även illegala vapen (vad annars..), men det har jag inte fått bekräftat.

Ungdomarna är (tror jag) alla över 18, men kommer få straffrabatter trots att de sedan länge är "kända av polisen".
Citera
2022-02-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Vad jag nyss erfarit är att del var en schism om pengar, någon var skyldig någon och jidder uppstod.
Grabben som blev träffad i benet var inte måltavlan, men hängde i samma gäng som skytten.
Husrannsakan i den träffades hem fann minst 50g marijuana som han kommer lagföras för, "korridoren" säger även illegala vapen (vad annars..), men det har jag inte fått bekräftat.

Ungdomarna är (tror jag) alla över 18, men kommer få straffrabatter trots att de sedan länge är "kända av polisen".

Så vadå de handlar om grabbar från samma gäng som vadå bråket och råkat skjuta en av sina egna i benet? Noel om de är han som en person tidigare sa är ju en del av Satars yngre klick i Farsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in