Citat:
Ursprungligen postat av
Shine_
Så du menar att alla som motsätter sig Putins aggressioner är Ann Lindes lakej? Tramsnarrativ, spännande då att stora delar av västvärldens befolkning enl dig isf är just Lindes lakej. Gissar på att inte noterat undersökningarna om att stora delar av eus befolkning till och med är pro militärt stöd till Ukraina?
Snyggt försök till halmgubbe! Ingen har skrivit om "Lindes lakej" utom du.
Det jag har skrattat åt är att de som inte delar Palestina-vännerna Linde och Hultgrens syn på Ryssland kallas "Putins lakejer".
Citat:
Ursprungligen postat av
Shine_
Jag känner väl till de georgiska utbrytarregionerna och har till och med varit i trakterna kring sydossetien. Abakazien är nu mer ett riktigt pisställe som utan ryssarnas röviga inblanding skulle kunna varit ett semesterparadis och kassako för Georgien, precis som krim var för Ukraina. Det jag inte förstår är varför du konsekvent tar den ryska minoiritetets perspektiv. Skulle du vara för en samisk utbrytarrepublik i norden? Är du pro Katalonien som autonom stat? Hur ser du på Taiwan? Hur ser du på serberna i Bosnien?
Jag är för folkligt självstyre. Det blir lugnast så. Men Mona Sahlin hade rätt på en punkt: Det är onekligen mer spännande med mångetniska länder. Ukraina och Georgien är ypperliga exempel.
Du kan ta en titt på listan över världens mest mångetniska länder. Du hittar bara krig och elände bland topp 30.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_ranked_by_ethnic_and_cultural_di versity_level
Samerna är roliga för att de har lidandet som identitet tror att de både kan ha kakan och äta den. De har krävt och beviljats status som minoritetsbefolkning för att de inte ser sig som en del av majoritetsbefolkningen, d.v.s. svenskar. Samtidigt blir de kränkta av att inte ses som svenskar.