2022-02-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Vilken underlig respons man kan undra vad han har gjort dig.
Sluta vara en sån jävla naiv svenne

Han har destabiliserat Sverige och resten av Eu genom hybridattacker de senaste 8 åren.

Jag gissar på att han kommer vara avrättad inom 5 år.
2022-02-13, 15:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Räcker väl att titta på vaccinet så förstår man vad kontroll av media och en medveten kampanj kan åstadkomma?
Instämmer och det behövs inget ?
Personligen så är jag övertygad om att det är PCR-testerna som gjorde att globalisterna lyckades. Ett test som säger ingenting och gjorde att all annan vanlig influensa blev utrotad.
2022-02-13, 15:28
Medlem
En polares fru är Ukrainska och enligt henne så står alla i princip och väntar nu bara.
Blixtkrieg kommer vilken dag som helst..
2022-02-13, 15:28
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Du vet precis som jag att reguljära ryska bataljoner har fört krig i östra ukraina och att ryskt artilleri använts i stor grad.
Alltså har Sverige "invaderat" en rad länder (varhelst svenska vapen används).
2022-02-13, 15:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du vet precis som jag att reguljära ryska bataljoner har fört krig i östra ukraina och att ryskt artilleri använts i stor grad.
Påstår man men vi skulle ha en helt annan situation om ryssarna de facto hade varit närvarande på andra sidan gränsen s.a.s.
2022-02-13, 15:29
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, man måste dyrka de Palestina-dekorerade "genierna" Linde och Hultgren. Annars är man "rysk lakej".

Ehhh... Hört talas om utbrytarrepublikerna Sydossetien och Abchasien? Det är exakt samma situation där som i Ukraina.

Men, men. Alla gillar ju inte befolkningars rätt till självbestämmande...

Bara att konstatera igen: Mångetniska länder levererar! Heja mångkulturen! Mångkultur är mer spännande!

Så du menar att alla som motsätter sig Putins aggressioner är Ann Lindes lakej? Tramsnarrativ, spännande då att stora delar av västvärldens befolkning enl dig isf är just Lindes lakej. Gissar på att inte noterat undersökningarna om att stora delar av eus befolkning till och med är pro militärt stöd till Ukraina?

Jag känner väl till de georgiska utbrytarregionerna och har till och med varit i trakterna kring sydossetien. Abakazien är nu mer ett riktigt pisställe som utan ryssarnas röviga inblanding skulle kunna varit ett semesterparadis och kassako för Georgien, precis som krim var för Ukraina. Det jag inte förstår är varför du konsekvent tar den ryska minoiritetets perspektiv. Skulle du vara för en samisk utbrytarrepublik i norden? Är du pro Katalonien som autonom stat? Hur ser du på Taiwan? Hur ser du på serberna i Bosnien?
2022-02-13, 15:30
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Han är helt jävla galen och borde ha avrättas för flera år sedan.

Vi ser början på slutet av Putin eran, han börjar bli riktigt desperat nu!

Haha fy fan vad jag ska fira när han är död!

Håller med! Jag är lite förvånad över att han klarat sig så länge.
2022-02-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Oj, har de tredubblats nu?

Ryssland har haft styrkor i området under alla åtta år som konflikten varat. Inget är egentligen förändrat.

Och skulle Putin haft ambitioner att invadera Ukraina skulle det vara redan gjort för länge sedan,

Öhh vad är det för skitsnack. Ryssarna haft styrkor där hela tiden. Ja men de har ökat och Förändrat utseende. Det är bara titta på satellitbilder. Vafan gör ryska 16e NBC Brigaden i Belarus? De har sin bas nära Vladivostok. De dök upp nyligen. Är de på semester eller beror det att Tjernobyl är runt hörnet?

"Och skulle Putin haft ambitioner att invadera Ukraina skulle det vara redan gjort för länge sedan"

Det var dagens dummaste argument hittils
2022-02-13, 15:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och jag säger att några sådana planer har inte Putin. Återigen, det är mina egna slutsatser som jag faktiskt delar med folk som Anne Applebaum. Det vore helt ologiskt och ett strategiskt misstag av Putin att göra det.

Den enda anledning att ingripa är att ukrainarna försöker sig på något. Vilket tyvärr inte är helt omöjligt. Den ukrainska armén har precis belagt OSCE:s UAV:s med flygförbud ryktas det om.

Jag hoppas verkligen att du har rätt. Vi får se inom en snar framtid.
2022-02-13, 15:42
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Så du menar att alla som motsätter sig Putins aggressioner är Ann Lindes lakej? Tramsnarrativ, spännande då att stora delar av västvärldens befolkning enl dig isf är just Lindes lakej. Gissar på att inte noterat undersökningarna om att stora delar av eus befolkning till och med är pro militärt stöd till Ukraina?
Snyggt försök till halmgubbe! Ingen har skrivit om "Lindes lakej" utom du.

Det jag har skrattat åt är att de som inte delar Palestina-vännerna Linde och Hultgrens syn på Ryssland kallas "Putins lakejer".

Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Jag känner väl till de georgiska utbrytarregionerna och har till och med varit i trakterna kring sydossetien. Abakazien är nu mer ett riktigt pisställe som utan ryssarnas röviga inblanding skulle kunna varit ett semesterparadis och kassako för Georgien, precis som krim var för Ukraina. Det jag inte förstår är varför du konsekvent tar den ryska minoiritetets perspektiv. Skulle du vara för en samisk utbrytarrepublik i norden? Är du pro Katalonien som autonom stat? Hur ser du på Taiwan? Hur ser du på serberna i Bosnien?
Jag är för folkligt självstyre. Det blir lugnast så. Men Mona Sahlin hade rätt på en punkt: Det är onekligen mer spännande med mångetniska länder. Ukraina och Georgien är ypperliga exempel.

Du kan ta en titt på listan över världens mest mångetniska länder. Du hittar bara krig och elände bland topp 30.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_ranked_by_ethnic_and_cultural_di versity_level

Samerna är roliga för att de har lidandet som identitet tror att de både kan ha kakan och äta den. De har krävt och beviljats status som minoritetsbefolkning för att de inte ser sig som en del av majoritetsbefolkningen, d.v.s. svenskar. Samtidigt blir de kränkta av att inte ses som svenskar.
2022-02-13, 15:42
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Istället för snillena spekulerar kan man väl lyssna på vad Putin säger.

https://www.youtube.com/watch?v=RJXwLzII278

Varför ska man lyssna på honom? Du vet väl att han ljuger sig blå? Den som tar Putin på orden vet inte mycket.
2022-02-13, 15:43
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Han har destabiliserat Sverige och resten av Eu genom hybridattacker de senaste 8 åren.
Ja, tänk. Alla attacker mot blåljuspersonal och gängskjutningar i förorten kan ju bara vara Putins upptåg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in