2022-02-11, 20:17
Bannlyst
https://www.security.org/vpn/tunnelbear/review/

Five Eyes Country: TunnelBear is located in Canada, which means they could be legally forced to share your data, although they do have a no-logging policy.

Så på den sidan står det att dom kan bekräfta att man via tredjehandspart ej sparar loggar

Men vad betyder det fetstilade? Vad för typ av data kan dom bli tvingade dela? Jag har ändrat mejl på den vpn tjänsten, jag antar att tex kan dela ut mitt mejl om jag hotar någon? Undra om dom sparar loggar på mejl som man har använt...

Men vad mer specifikt kan det betyda att dom delar ut data när dom inte sparar loggar till IP? Vad för slags data?
Citera
2022-02-11, 20:20
Medlem
CxQIcKfds avatar
Mullvad är säkert bättre, använt det i flera år och fungerar bra. Vidare tenderar de till att vinna en stor del test.
Citera
2022-02-11, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CxQIcKfd
Mullvad är säkert bättre, använt det i flera år och fungerar bra. Vidare tenderar de till att vinna en stor del test.
hade en polare som sa att han blev gripen av insatsstyrkan efter att han använt den

Han gjorde terrorhot av nåt slag kommer ej ihåg. Var 2016.
Citera
2022-02-12, 03:26
Medlem
CxQIcKfds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tejosoob
hade en polare som sa att han blev gripen av insatsstyrkan efter att han använt den

Han gjorde terrorhot av nåt slag kommer ej ihåg. Var 2016.

Klart han gjorde.
Citera
2022-02-12, 20:00
Bannlyst
Citat:
Klart han gjorde.
Så du menar att vid sådana fall lämnar dom ut eller ska lämna ut? Men då ljuger dom om sin log policiy.
Citera
2022-02-12, 20:03
Medlem
CxQIcKfds avatar
Citat:
Så du menar att vid sådana fall lämnar dom ut eller ska lämna ut? Men då ljuger dom om sin log policiy.

Fram med bevisen. Behöver något mer än en anekdot.
Citera
2022-02-12, 20:06
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Vem påstår du ljuger om sin policy? Mullvad? HAHA

Mullvad är seriöst #1 av VPN-tjänster i världen. Du har skapat en tråd som handlar om Tunnelbear, en VPN-tjänst för efterblivna lågstadieelever som vill streama Minecraft på YouTube. Hur fan kunde du ens hitta Tunnelbear? Jävla snorunge.
Citera
2022-02-12, 20:08
Bannlyst
Citat:
Fram med bevisen. Behöver något mer än en anekdot.
Jag kan ju fan inte bevisa skiten, men han skrev att han skulle döda folk på öppna fester och sån, typ summerburst eller liknanade, jag kan ju inte heller veta om han alltid använde vpn eller inte. Men han sa att han hade kontakt med en person på pm, han säger att han tror att det var en snut eftersom den användaren ej loggat in sen dess.

Han blev social engineerad om man säger så. Dom kan knäckte hans encryption eller bad mullvad om att det ska börja logga ett visst antal ip: nummer som han lånat från dom annars kommer det bli tragisk utgång kanske polisen sagt till mullvad.

Men en sak är säker, han använde mullvad vid att utföra hotet.

Polisen kan i bästa fall bryta encryptions om dom sätter sig ner ordentligt och samlar kraft och resurser för att hitta en galning.

Man kan komma undan med jävligt mycket med vpn, när det kommer till fildelning osv. Men för att utföra brutalt grova hot så behöver man nog tails + vpn med tor och en virtual machine kanske?
Citera
2022-02-12, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Vem påstår du ljuger om sin policy? Mullvad? HAHA

Mullvad är seriöst #1 av VPN-tjänster i världen. Du har skapat en tråd som handlar om Tunnelbear, en VPN-tjänst för efterblivna lågstadieelever som vill streama Minecraft på YouTube. Hur fan kunde du ens hitta Tunnelbear? Jävla snorunge.
Läs inlägget nedan.
Citera
2022-02-12, 20:12
Medlem
CxQIcKfds avatar
Citat:
Jag kan ju fan inte bevisa skiten, men han skrev att han skulle döda folk på öppna fester och sån, typ summerburst eller liknanade, jag kan ju inte heller veta om han alltid använde vpn eller inte. Men han sa att han hade kontakt med en person på pm, han säger att han tror att det var en snut eftersom den användaren ej loggat in sen dess.

Han blev social engineerad om man säger så. Dom kan knäckte hans encryption eller bad mullvad om att det ska börja logga ett visst antal ip: nummer som han lånat från dom annars kommer det bli tragisk utgång kanske polisen sagt till mullvad.

Men en sak är säker, han använde mullvad vid att utföra hotet.

Polisen kan i bästa fall bryta encryptions om dom sätter sig ner ordentligt och samlar kraft och resurser för att hitta en galning.

Man kan komma undan med jävligt mycket med vpn, när det kommer till fildelning osv. Men för att utföra brutalt grova hot så behöver man nog tails + vpn med tor och en virtual machine kanske?

Din mamma när jag låg med henne, sade att du var bög. Det måste stämma, för det sade din mamma.

Antingen bevisa ditt påstående eller inte. Du skrev till och med att du inte kan veta om han använde VPN hela tiden eller inte, ja, här bara utgår vi ifrån det utan några som helst bevis pga en anekdot som inte ens du själv är säker över. Herregud.
Citera
2022-02-12, 20:15
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Din mamma när jag låg med henne, sade att du var bög. Det måste stämma, för det sade din mamma.

Antingen bevisa ditt påstående eller inte. Du skrev till och med att du inte kan veta om han använde VPN hela tiden eller inte, ja, här bara utgår vi ifrån det utan några som helst bevis pga en anekdot som inte ens du själv är säker över. Herregud.
Mullvad har alltså funnits i över 10 år och aldrig samtalat med polis eller andra myndigheter. Men nu säger ju Tunnelbear-proffset TS att dom visst har gjort det. Jag tror att vi lär vika oss :/
Citera
2022-02-12, 20:22
Bannlyst
Citat:

Hur ska jag bevisa det, då måst ejag uppge hans konton på dom sidorna han skrev detta på. ja , alltså jag vet inte, kanske använde han inte alltid mullvad, men han säger sig vara säker till 90 procent att han hela tiden gjorde det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in