2022-02-11, 23:15
Medlem
flugornass avatar
Han har inget gemensamt med dom, vart får Du det ifrån ?
Han sitter på en pub i Väster Haninge nu och undrar hur fan han skall förklara detta.
Här åker man en sväng/tur med bilen och folk/Svenskar börja spekulera om mina skor.
Jesus Maria nu är jag på väg till Muskö för lite egen tid, med en kompis, en god vän han har lovat mig att visa ett effektivt sätt att fälla träd på.
Jävlar det Norska bet bra i ruset, oj oj
Citera
2022-02-11, 23:22
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Men något är ju fel i denna tråd. Det fokuseras på resan till ett hus som Terje inte ens köpt. Annars fokuseras det på bommen eller trädet på Muskö. Kom igen! Vad hände efter att han passerat gränsen till Sverige. Där borde fokuset vara. Var han i Grums ex och något hände där?. Bilen och trädet är väl en konsekvens av att något hänt tidigare som ingen vet vad det är.

Vi håller med. Rumänska fantasier är inte intressant.
Vad hände i Grums och varför gick bilfärden till norra stockholm?
Citera
2022-02-11, 23:24
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Nu faller alla bitar på plats.

Kommer ni ihåg varför bommen på Muskö sattes upp? För det hade varit ofantligt mycket nedskräpning där ute. Rumänsk "campingplats" någon?

Samtidigt var Terje påväg att bli någon rumänsk gypsyking uppe i nordnorge.

Det är här vi ska söka. Det är här något skitit sig.

Kan du sammanfatta mer om dom andra försvunna personerna det talades om tidigare här i tråden. Hänger inte med. Vilka har försvunnit och hur såg kopplingen ut där?
Läs inlägg 782 från indokinesen. Där står namnen på dom två männen som försvann 2018 och 2019 i samma område. Googlar du på en av dom, T*uls Hen*ik Johans*n ser du vad som hände och hur han försvann. Där var det bland annat droger inblandat. * r

Den andre mannen har jag inte lyckats hitta något om, M*rkus Joh*nsen.
Citera
2022-02-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Håller med. Vad gjorde Terjes bil ut på Väddö? Varför åka vägen via Ortala över Älmsta och sedan Norra Råda. Dessutom så sakta eller stannade han i Älmsta? Jag tror inte det var Terje.
Citera
2022-02-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Jag ska inte säga att det är så men om jag säger som så att tråden blivit väldigt "hypad" på en massa lösa spekulationer och rent flams för att tråden ska leva vidare. Lika bra att ta tjuren vid hornen. Har vi inget bättre att komma med så kan tråden lika gärna dö. Det som är A-O är VEM ÄR TERJE? kan vi inte ge en bakgrund och hur han levde/lever så är det inget att göra. Vi får börja i från Horten och se vem är han?? Det är det som är viktigt framför allt. Därifrån kan vi gå vidare vad som hänt.
Citera
2022-02-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
[...] Terje och Karin verkar ha en anknytning till platsen så inte helt otänkbart att han skulle köpa huset ändå.
[...]
Jag har dock inte hittat något om M*rkus försvinnande. Vet du något om det? Var eller hur han försvann.

Nja, jag har inte hunnit kolla in M*rkus försvinnande riktigt.

"M*rkus ska också ha köpt en bussbiljett - men ingen vet om eller vilken buss det gäller." Ingen i Tromsø-området verkar ha sett eller hört av den dåvarande 21-åringen sedan 11 september 2019. Den försvunnes mamma (ell*.joh*nsen.7) har info/länkar till hennes söners profiler, efterlysningar, artiklar och någon grupp etc.

Troligtvis är ovan inte något relevant/relaterat till den här tråden.

*a
Citera
2022-02-11, 23:35
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Läste om Tr*ls som försvann som verkar ha fallit överbord och drunknat. Troligtvis mördad, ja. Tragiskt.

Läste om Truls nu. Mannen som var i båten med honom hade tydligen en pistol.

Vem var mannen som åkte med Truls i båten? Rumän?
Citera
2022-02-11, 23:47
Medlem
Vad som jag fått med mig efter att jobbat i Norge i många år är att man hade för ca 10 år sedan en policy att förtidspensionera människor tidigt. Dom behövde heller inte vara så gamla. Det i sin tur gjorde att man fick en massa människor som stod utanför samhället dock med ett bidrag så att människorna klarade sig. Baksidan med det är att man fick en massa människor som som hamnat på sne och slokhatten kom fram. Det är precis vad som händer i Terjes fall. På FB syns han i slokhatt. Det säger vilken division han spelar i.
Senast redigerad av leosurvey 2022-02-11 kl. 23:57.
Citera
2022-02-12, 00:05
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indokinesen
Nja, jag har inte hunnit kolla in M*rkus försvinnande riktigt.

"M*rkus ska också ha köpt en bussbiljett - men ingen vet om eller vilken buss det gäller." Ingen i Tromsø-området verkar ha sett eller hört av den dåvarande 21-åringen sedan 11 september 2019. Den försvunnes mamma (ell*.joh*nsen.7) har info/länkar till hennes söners profiler, efterlysningar, artiklar och någon grupp etc.

Troligtvis är ovan inte något relevant/relaterat till den här tråden.

*a
Bara 21 år gammal och Tr*ls 23 år. Hemskt för föräldrarna när ens barn bara försvinner.

Jag tänker lika, att detta inte har något med tråden att göra. Tack ändå för info.
Senast redigerad av exoticspice 2022-02-12 kl. 00:14.
Citera
2022-02-12, 00:14
Medlem
Jag vill tro att Terje har någon sorts anknytning till Sverige. På hans FB går inte att få fram någon svensk anknytning. Frågan är vad? Vad och vart är det som det tar stopp. Och varför?. Något säger mig att det är karlstadtrakten eller Grums. Jag vet inte varför men i Grums är mycket skumt folk.

Och sedan detta med "fobi" för tunnlar. Smaka på ordet fobi. När används det?. Jo, i knarkkretsar. Det är ett påhitt som gör att fallet får en mystik som blir helt fel.

Terje har åkt till Sverige, frågan är, vad är anledningen till att han gör det?.
Senast redigerad av leosurvey 2022-02-12 kl. 01:10.
Citera
2022-02-12, 00:18
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Läste om Truls nu. Mannen som var i båten med honom hade tydligen en pistol.

Vem var mannen som åkte med Truls i båten? Rumän?
Det står att det var en kamrat. Troligtvis en norrman.
Citera
2022-02-12, 01:14
Medlem
Citat:
Verkar som att Terje skulle köpa loss huset åt sina rumänska vänner då eller? Kanske han skulle ta över som hyresvärd?

Kanske har Terje knullat fel rumän?

https://www.youtube.com/watch?v=tGDO-9hfaiI

Möjligt! Kikade du på Lup*o på Terejes vänlista? *k
Varför åker Terje dit till honom i Slovakien? Terje är vän med flera många från den "kretsen" (ungern/slovakien - män och kvinnor)
Några av dessa karaktärer poserar med pengar/sedlar och vill synas och hävda sig i misären. Är det fiskrensarpengarna eller kommer stålarna från annan inkomstkälla? Vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in