Citat:
Läste du ens mitt inlägg? Genom att vara ute och prata med människor och låta gräsrötterna jobba. Mattias Karlssons turné är perfekt, mer sådant. Aktiv valstugerörelse, maximera Oikos (så vinner man unga som går till SD istället för KD eller M), vara duktig på att få in saker i gammelmedia mm mm.
Självklart skadar inte alternativmedia och jag börjar allt mer tro att satsningar som Riks faktiskt är bra. Dels håller de kvar väljare som annars gått till AFS men det leder också till att allt fler ändå hittar till SD. Riks verkar ha en strategi att sponsra vissa videor så att de syns på Youtube utifrån förväntad populäritet. Såg en äldre dam på Arlanda som satt och kollade på någon av "Samtal med samhället", det kan absolut vara vägen in till SD, men det är bara en del i pusslet.
Självklart skadar inte alternativmedia och jag börjar allt mer tro att satsningar som Riks faktiskt är bra. Dels håller de kvar väljare som annars gått till AFS men det leder också till att allt fler ändå hittar till SD. Riks verkar ha en strategi att sponsra vissa videor så att de syns på Youtube utifrån förväntad populäritet. Såg en äldre dam på Arlanda som satt och kollade på någon av "Samtal med samhället", det kan absolut vara vägen in till SD, men det är bara en del i pusslet.
Jag jag läste det och bland annat det inlägget var grunden till mitt inlägg, vilket du ju förstod. Vi gör ju det!
Vi är näst efter S som folkrörelse (Och på många platser mer än S). Men även vi som är medlemmar så vågar inte alla vara offentliga för man kan förlora sitt jobb eller på andra sätt få problem i sin försörjning. Moderater har inte det problemet men de syns trots det mindre än oss. Nu eller nästa år går vi om M i antal medlemmar trots de risker som finns med att vara med i SD. Ni bara klagar
Ja Riks vill ju nå nya tittare men jag har också börjat förstå vikten att även vända sig till oss SD-are. Det skapar en gemenskap och sammanhållning, och en känsla att man inte är ensam om sina åsikter. Som psykolog tror jag det kan jämföras med militären; män som gör militären känner ofta en samhörighet och gemenskap trots att de tycker allt är jobbigt. Vi samhällskritiker behöver också den gemenskapen för att stå ut med vardagens galenskaper.
"Vi har inte valt det här, men våra motståndare har på riktigt tvingat in oss i en existentiell kamp om vår kulturs och vår nations överlevnad. Det finns bara två val, seger eller död." -MK.