2022-02-11, 08:14
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Lägg ner DO
Eleven ska inte ha en spänn
Citera
2022-02-11, 08:16
Medlem
Känns som att det blivit lite fel, förr i världen så kallades pojkar för han, flickor för hon och de med allvarlig psykisk sjukdom fick vård, inte skadestånd för att någon väljer att inte delta i deras vanföreställning.
Citera
2022-02-11, 08:17
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
150000??? Det var inte lite pengar han fick. Sverige 2022!
Hen!
Citera
2022-02-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lenzo
Över min döda kropp att jag kallar någon för hen, det ordet finns inte i mitt vokabulär.
100 % med dig !
Citera
2022-02-11, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Yes och kokar gör vi med all rätt.

150,000 kronor i ersättning för att INTE ha blivit kallad ett ord, samtidigt som läraren har gjort försök att blidka eleven på annat sätt.

Kan vi ju jämföra med:
"Schablonersättningen för kränkning vid en uppsåtlig våldtäkt uppgår för närvarande till 100 000 kronor".

Det är en sjuk värld personer med era värderingar hjälper till att skapa.

Och som svar på det sista du skrev "Heja Turkarna". Jag är en ung man, de flesta i min bekantskap är andra unga män. Finns knappt en jävel bland oss längre som inte tänker rösta SD detta året. Umgås även med en del invandrarkillar, de kanske inte röstar SD, men deras inställning till dessa nya värderingar är fan långt mycket mer negativ än t.o.m våran är.

Buckle up, tillbakasvinget kommer.
Du är verkligen något på spåren här. Du har helt rätt.
Citera
2022-02-11, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Känns som att det blivit lite fel, förr i världen så kallades pojkar för han, flickor för hon och de med allvarlig psykisk sjukdom fick vård, inte skadestånd för att någon väljer att inte delta i deras vanföreställning.
Spot on !
Citera
2022-02-11, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.do.se/om-do/pressrum/aktuellt/2022/2022-02-10-anvandandet-av-oonskat-pronomen-diskriminering-enligt-do

Vad anser ni om DOs beslut?

Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.do.se/om-do/pressrum/aktuellt/2022/2022-02-10-anvandandet-av-oonskat-pronomen-diskriminering-enligt-do

Vad anser ni om DOs beslut?

Dels anser jag det konstigt att man börjat med tredje persons pronomen vid tilltal. Vad hände med dureformen?
Är man så konservativ att man vill tilltalas i tredjeperson är det väl lämpligt med titlar, exempelvis "eleven" "Eleven måste tänka på inleda mening med stor bokstav...".

150000 Känns som otroligt mycket pengar, i nivå med vad folk tilldöms i skadestånd när de fått allvarliga skador för resten av livet.

Nej jag tror DO har varit trendkänslig och bedömt att det här svaret är bäst för DOs karriär.

Jag tycker även att "hen" beorde få driva frågan själv i tingsrätten...

Var finns lagstödet i att kräva tilltal i tredje person med nypåkomna pronomen?
Citera
2022-02-11, 08:32
Medlem
Bästa sättet att lösa det problemet är att stigmatisera ordet hen. Istället för o kalla folk för skitstövel eller fanskap osv kalla dom bara hen, med betoning på o vara äcklad. Snart kommer ingen vilja vara en sån där jävla "hen".
Citera
2022-02-11, 08:33
Avslutad
Då jag gick i skola på 70-80 talet fanns bara 2 kön och inte hade du några problem med massa diagnosbarn. Fick inte läraren vara King eller Queen, så satte de in en hårdare lärare som fick pli på oss barn. Va F har hänt
Citera
2022-02-11, 08:35
Medlem
Jag skulle alla fall inte bli glad om jag blev kallad till ex tjejen/hon/kvinnligt namn om jag var en kille av min chef under ett år.

Dock är skadeståndet för högt mot andra skadestånd.

PS De flesta människor, som inte har fått barn, vet inte om sitt genetiska kön, då kön bestäms okulärt av sjukvården och det stämmer inte alltid det genetiska könet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Helt fel av DO! Helt rätt av läraren att vägra kalla sin elev för höna! Ni homolobbyister här i tråden är förstås samma pack som gnällde när en transperson i försvaret åkte dit för barnporr. Fy fan så ni uttrycker er om läraren och hennes korrekta grammatik som det är frågan om här...jävla vidriga hönshjärnor är ni!
Tillbaka till den mentala soptippen med er!

Barnporr är för jävligt, just för att det kränker barn, det har ingen betydelse vilken läggning förövaren har, det fattar vettigt folk! Men såna som du struntar ju i att barn blir kränkta. Om du upprörs av barnporr är väl för att du inom dina kretsar hört att det är omoraliskt bara, barnens känslor struntar egentligen såna typer som du i!
Den odugliga läraren skulle inte tagit med sig sina unkna och ålderdomliga åsikter till arbetet...helt idiotiskt!
Citera
Medlem
Kanske skulle passa med en orosanmälan då föräldrarna bevisligen uppmuntrar sitt barns könsförvirring. Det måste skapa ett oerhört lidande att inte veta vilken kön man tillhör.

Föräldrarna kunde bara sagt att:
Du är en kille med feminima drag.
Alt. Du är en tjej med maskulina drag.

Du är inte vad du känner dig som. Du är vad du är. Lär dig älska dig själv utan extern bekräftelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in