2022-02-09, 10:49
Medlem
Har kört en del av amfetaminet som går under namnet "Speedy Gonzales" som ska vara tillverkat här i Sverige, varje dos har gett ett psykedeliskt påslag som varit märkbart första 30-60 minuterna.

Löste upp 1g och slog i mig, när jag sätter på hatten till kanylen kommer en sjuk "brinnande" värme och sköljer över mig, tar ett djupt andetag samtidigt som ögon spärras upp och börjar se suddigt, känner att rushen och värmen ökar och stiger samtidigt som jag rättar till synen och får focus igen.

Jag tar en papperstuss för torka blodet från stickhålet och ser ner i armvecket, där händer det.. färgerna på huden, bloddroppen och konturerna av venerna får en "dovare" färg samtidigt som den känns klarare och finare, en "rund" och "len" textur för den som förstår.
Kom lite som en shock men blev direkt påmind om hur huden kan se ut under ett LSD rus.

Varför blev det såhär? (Klagar absolut inte, det var mycket uppskattat för min del).
Kan amfetamin ge psykedeliska effekter? Varit med om att metamfetamin gett psykedelisk påslag.
Citera
2022-02-09, 11:16
Medlem
Nkpgisits avatar
Tycker att centralstimulerande över lag i höga doser IV kan ge lite psykedelia i ruschen.
Citera
2022-02-09, 11:16
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag har aldrig injicerat amfetamin men av allt att döma kan du omöjligt ha fått riktigt affe. Hur har du sovit/ätit under tiden? Anledningen till att man hallucinerar på amfetamin är ju i regel pågrund av sömnbristen men även näringsbristen som tillsammans göder hjärnspökena.
Citera
2022-02-09, 11:29
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Svagt psyke kan ju vara en orsak eller att det är annat än vanligt tjack som någon RC.
Citera
2022-02-09, 11:43
Medlem
"En del" är relativt i guess.
Rätt så standard med både syn och hörsel hallisar, speciellt efter 3,4 dagar utan sömn..
Syn hallisarna beror i princip helt och hållet på att man varit vaken för länge.. Du kan få liknande hallisar nykter också, du behöver bara vara vaken tillräckligt länge..

Skulle inte personligen jämföra det med psykedeliska hallisar, men jag förstår vad du menar....
Tycker mest dom är irriterande.. Skugg folket som snackar är värst dock, så va glad att du inte har hörsel hallisar 😅
Citera
2022-02-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Jag har aldrig injicerat amfetamin men av allt att döma kan du omöjligt ha fått riktigt affe. Hur har du sovit/ätit under tiden? Anledningen till att man hallucinerar på amfetamin är ju i regel pågrund av sömnbristen men även näringsbristen som tillsammans göder hjärnspökena.

Garanterat sömnbrist...
Citera
2022-02-09, 13:42
Medlem
Jag har provat det mesta i drogväg & droger är inte främmande för mig överhuvudtaget, men jag måste fråga då jag är genuint nyfiken.

Ni som sitter och skjuter diverse substanser, hur ser era liv ut? Har ni jobb, en partner? Bostadsrätt/hus?

Inget nedvärderande med min frågeställning alls utan som sagt är jag genuint intresserad då det ändå om vi ska vara ärliga är en rejäl ''next-level'' av droganvändning.
Citera
2022-02-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Tycker att centralstimulerande över lag i höga doser IV kan ge lite psykedelia i ruschen.
Ah där håller jag med dig, men av just amfetamin så har jag aldrig tidigare fått sådant tydligt psykedeliskt påslag.
Har då gjort lösningar med upp till 3.83g i.
Citera
2022-02-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Jag har provat det mesta i drogväg & droger är inte främmande för mig överhuvudtaget, men jag måste fråga då jag är genuint nyfiken.

Ni som sitter och skjuter diverse substanser, hur ser era liv ut? Har ni jobb, en partner? Bostadsrätt/hus?

Inget nedvärderande med min frågeställning alls utan som sagt är jag genuint intresserad då det ändå om vi ska vara ärliga är en rejäl ''next-level'' av droganvändning.

Jag använder också det mesta vad gäller droger - jag skjuter inte men det är pga hälsoriskerna.

I min värld är det en ROA som vilken annat..vad jag läst så är det inte heller att alla droger får en extra "kick" när man skjuter.

Det påstår de som säger sig ha skjutit dissosiativa droger i varje fall.

Carl Hart tror jag skjuter Heroin och är prfoessor på någon universitet i USA.
Citera
2022-02-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgOh
Har kört en del av amfetaminet som går under namnet "Speedy Gonzales" som ska vara tillverkat här i Sverige, varje dos har gett ett psykedeliskt påslag som varit märkbart första 30-60 minuterna.

Löste upp 1g och slog i mig, när jag sätter på hatten till kanylen kommer en sjuk "brinnande" värme och sköljer över mig, tar ett djupt andetag samtidigt som ögon spärras upp och börjar se suddigt, känner att rushen och värmen ökar och stiger samtidigt som jag rättar till synen och får focus igen.

Jag tar en papperstuss för torka blodet från stickhålet och ser ner i armvecket, där händer det.. färgerna på huden, bloddroppen och konturerna av venerna får en "dovare" färg samtidigt som den känns klarare och finare, en "rund" och "len" textur för den som förstår.
Kom lite som en shock men blev direkt påmind om hur huden kan se ut under ett LSD rus.

Varför blev det såhär? (Klagar absolut inte, det var mycket uppskattat för min del).
Kan amfetamin ge psykedeliska effekter? Varit med om att metamfetamin gett psykedelisk påslag.
Det handlar om att du slår i dig så pass mycket dopaminstimulerande att du tillochmed får serotonin som flödar.

Det du upplever kan jämföras med att du får pytteliten Molly-effekt uppe på amfetaminet.
Citera
2022-02-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa

Finner det mycket svårt att se dina funderingar som något förolämpande överhuvudtaget, däremot att du verkar redan ha negativa fördomar kan jag känna en liten suck över..

I alla fall... jag behöver nog göra dig besviken men mitt liv är alldagligt och monotont, kort beskrivet.
Jag bor tillsammans men min hund i vår villa på just under 100kvm, äger bil(samt körkort) som i princip endast används fram och tillbaka till mitt heltids- jobb.
Utanför jobbet så gör jag dagens nödvändigheter till exempel rasta hunden, laga mat och tänka på familjen.
Resterande ledig tid används mycket till skärm- tittande, men ifall omständigheterna där och då tillåter så missbrukar jag allra helst.

Ja, för många är nålen verkligen tabu och smutsigt, själv ser jag det bara som ett annat intagningssätt, dessutom är det rätt intagningssätt som visar dig hela drogen, du får uppleva 100% av drogens biotillgänglighet.
Citera
2022-02-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det handlar om att du slår i dig så pass mycket dopaminstimulerande att du tillochmed får serotonin som flödar.

Det du upplever kan jämföras med att du får pytteliten Molly-effekt uppe på amfetaminet.
Men MDMA är ju en hallucinogen, vilket gör att man kan få hallucinationer.

Tiden då man försökte bota psykiska sjukdomar med hjälp av lobotomi så har vissa kunnat berätta att deras känsloliv försvann, dem kunde varken skratta eller gråta och har berättat att dem började se världen väldigt grå.
Likt det du säger kan det som händer vara tvärtom, man får ett sånt överflöd av dopamin och serotonin och blir så otroligt lycklig att man börjar se världen mycket finare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in