2022-02-09, 17:16
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jodå, det där stämmer ju. Men det har inget med pedofilerna på Dumpen att göra, dom är ju inte ens dömda

Eller hur gör du korrelationen?

Det var en allmän reflektion. Inlägget jag kommenterade hänvisade till ett sådant fall.
Citera
2022-02-09, 17:21
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Du har såklart rätt, man hittar inte de riktiga pedofilerna på det här sättet. Men nu har Dumpen ändrat bete på senare tid och faktiskt funnit några verkligt tunga peddisar, mindre underhållande, ingen lyteskomik men mer allvar.

Trots att stollar som snömorfar och kinky-brain ger mig goda skratt så föredrar jag nog att man hittar de farliga och förslagna pedofilerna än jagar utveckligsstörda.

Jo, de två sista är nog riktiga pedofiler. (Muskot man och FreeTrippy)

Frågan är bara om de hittat och avväpnat, eller om de precis släppt lös?
Citera
2022-02-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Då har du ingen aning om vad journalistiskt arbete innebär. Det är inte samma sak som underhållningsförnedring där två personer i ett trångt hotellrum skriker Säg sanningen! Säg sanningen! Säg sanningen! när den anklagade knappt får en syl i vädret. Roland Freisler hade inte gjort det bättre. Googla honom.

Det ingår i en journalists arbete att ta reda på sanningen och kunna konfrontera intervjuobjekt som ljuger.
Citera
2022-02-09, 17:23
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ingen aning. Men ge honom ett halvår så orkar han inte längre. Gällivare är en liten stad. Inte en blick kommer han kunna undvika. Tror det kommer bryta ner honom.
Sant, men är han smart så tar han sitt pick och pack och flyttar långt bort. Om han nu är vid liv, det vill säga.
Citera
2022-02-09, 17:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Har du och din son pratat om Dumpen och vad säger han i så fall? Pratar hans kollegor sinsemellan om sidan? Hade varit intressant vad en bråkdel av "lagens väktare" tycker.

Haha jag är inte rik, men har det bra med min tant. Men du kanske syftade på plånboksargumentet? 😂 Hade alla dagar i veckan hellre varit fattig och hetero än rik och pedofil om jag fått välja. Vi kan inte bestämma vår läggning. Det är så sant.

Jag ska fråga honom om Dumpen nästa gång vi ses.
Tror det är enheten grova brott, i den här stan, som har hand om brott mot barn.
Min son är inom ett annat område.
Citera
2022-02-09, 17:25
Medlem
Citat:
Du har såklart rätt, man hittar inte de riktiga pedofilerna på det här sättet. Men nu har Dumpen ändrat bete på senare tid och faktiskt funnit några verkligt tunga peddisar, mindre underhållande, ingen lyteskomik men mer allvar.

Trots att stollar som snömorfar och kinky-brain ger mig goda skratt så föredrar jag nog att man hittar de farliga och förslagna pedofilerna än jagar utveckligsstörda.

Peddosar som framstår som utvecklingsstörda är också ofta mycket farliga. Som personen de konfronterade på en tågstation som redan var dömd för sexbrott mot barn och skulle upp i rätten för nya brott.

Man behöver inte vara en bildskön man med hög social kompetens för att vara en farlig pedofil.
Citera
2022-02-09, 17:27
Medlem
Citat:
Jodå, det där stämmer ju. Men det har inget med pedofilerna på Dumpen att göra, dom är ju inte ens dömda

Eller hur gör du korrelationen?

Flera av peddo-äcklen på Dumpen är dömda sedan tidigare.
Citera
2022-02-09, 17:27
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jo, de två sista är nog riktiga pedofiler. (Muskot man och FreeTrippy)

Frågan är bara om de hittat och avväpnat, eller om de precis släppt lös?

Ja, det är frågan. Men det är intressanta fall. Skulle vara givande med längre konfrontation och eventuellt samtal också där dom kanske öppnar sig. Free Trippy skulle nog kunna göra det. Tråkigt att Sara började skrika igen tillslut.

Det skulle behövas utbildat folk som konfronterar med psykologi och list. Då blir det lite mer intressant. Antar att min IQ kräver det för att jag inte skall tröttna.
Citera
2022-02-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
MrKoll ger oss följande om Gällivarepedofilen:

Hur kom hans personuppgifter ut? I chatten kallar han sig för ett annat efternamn.
Citera
2022-02-09, 17:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Jo det är blandat. De tyngre kanske man främst hittar med låtsasmorsan? Det blir ju då att inte låtsas vara ett barn. Svårare kanske därmed för pedofilen att ana oråd.
Citera
2022-02-09, 17:32
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag ska fråga honom om Dumpen nästa gång vi ses.
Tror det är enheten grova brott, i den här stan, som har hand om brott mot barn.
Min son är inom ett annat område.

Okej ja gör de. Intressant att höra hur en bråkdel av yrkeskåren ställer sig till sidan oavsett vilket område inom polisen han jobbar inom. Om du orkar dvs. Jag själv pallar inte hålla på att snacka Dumpen irl. 🙂
Citera
2022-02-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Hur kom hans personuppgifter ut? I chatten kallar han sig för ett annat efternamn.

Underskatta aldrig Flashback-detektiverna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in