Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Han har gått Total Folietard nu.
https://www.facebook.com/filip.sjostrom/posts/10160150475589108
Påkostad presentation dock. Nu vet vi vart en del av donationspengarna gått.
Här är texten som han postade till sin video:
Citat:
DET HÄR ÄR DET VIKTIGASTE JAG NÅGONSIN FÖRMEDLAT
Det här är det viktigaste jag någonsin förmedlat offentligt. De senaste dagarnas påhopp, trakasserier och rädslodrivna människor har fått mig att inse en sak: Jag är någonting stort på spåren. Lösningen är inte att dra mig tillbaka och be om ursäkt. Lösningen är att med än mer övertygelse och kraft gå i den riktning där det är som mest motstånd - den riktningen är pengar. Det är som att jag har fått be om ursäkt för min existens och att allt mitt arbete inte är något värt i människors ögon för att jag tagit emot donationer och folkets stöd. Det är galet, det är farligt och det är samtidigt precis som det ska.
Follow the money. Titta på filmen så förstår du vad jag menar. Vi behöver helt och hållet förändra vår syn på pengar. Och vi behöver utbilda världens befolkning i hur pengar faktiskt skapas. Plånboken är deras främsta vapen, men samtidigt är det också vårt främsta vapen - och vi måste börja använda det mer. Vi behöver motarbeta och rensa bort alla de programmeringar vi bär med oss från samhället kring pengar och ekonomi - annars kommer vi aldrig att kunna förändra världen.
Jag tänker göra pengar och ekonomi till min hjärtefråga. Jag tänker samla in så mycket pengar till Frihetsarbetet i Sverige så att makthavarna får svårt att sova om nätterna. Jag tänker inte låta en enda frihetskämpe behöva oroa sig för sin försörjning, för att få mat för dagen eller en säng för natten. Det är dags att vi börjar hjälpas åt på riktigt.
De kommer försöka stoppa mig med alla möjliga medel. Mina konton kommer säkerligen stängas ner på nytt. Jag kommer starta stiftelser och föreningar. Oavsett vad som sker så kommer jag att hitta en väg för att samla in resurser till arbetet för att förändra samhället.
Allt kommer att ske med 100% transparens och redovisning.
Allt kommer att ske för samhällsutveckling och förändringsarbete.
Just nu behövs resurser till:
- Min egen överlevnad
- Mat, boende och fickpengar för de människor som just nu viger sina liv åt frihetsarbetet
- Kommande ledarskapssamordning och konferens
- Utbildning och expansion av män som ska ansvara för säkerheten
- Bränsle mat och annat för förare vid konvojen den 19/2
Här är mitt swishnummer: 0736736381
Mitt privata konto kopplat till swish tillhör numera olika insamlingsändamål. Löpande redovisning kommer att ske.
För andra betalningsmöjligheter skicka mig PM.
Inom kort börjar samverkan med föreningar, stiftelser och annat som samlar in resurser för olika ändamål kopplat till frihet.
Jag vill tacka Christian Schlater, Martin Stensö och Lennart Fröderberg för deras enastående envishet i att försöka misstroendeförklara mig och andra människor. Utan er hade dessa insikter varit möjliga.
DELA DELA DELA!
Nu kör vi!
Hans hybris är påtaglig.