2022-02-01, 09:03
Medlem
Och så upprepas det ännu en gång. När möjligheterna att göra business sinar ska Frihetsrörelsen avvecklas...

Och vår (inte min dock) "Don Quijote" försöker in i det sista få folk att skänka pengar till parhästen (paråsnan?) trots dunkla syften som bara passar den lättlurade. Därefter rider de båda iväg i solnedgången ivrigt skrattande och spekulerande om var det finns ny business att göra på folk som är villiga/dumma att betala. Är huvudet dumt får plånboken lida.
Citera
2022-02-01, 09:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Och så upprepas det ännu en gång. När möjligheterna att göra business sinar ska Frihetsrörelsen avvecklas...

Och vår (inte min dock) "Don Quijote" försöker in i det sista få folk att skänka pengar till parhästen (paråsnan?) trots dunkla syften som bara passar den lättlurade. Därefter rider de båda iväg i solnedgången ivrigt skrattande och spekulerande om var det finns ny business att göra på folk som är villiga/dumma att betala. Är huvudet dumt får plånboken lida.
https://www.facebook.com/frihetsrorelsen/posts/278950677636900
Ganska kul att läsa kommentarerna där. Verkar som att de packar ihop precis när de fått skarpa förfrågningar om vad som hänt med alla pengar de samlat in eftersom inga viten dömdes ut till vilket insamlingarna sattes igång.
Citera
2022-02-01, 11:05
Medlem
Ograsts avatar
Var Filip med på demonstrationen i centrala Sthlm förra veckan?
Citera
2022-02-01, 11:56
Medlem
JuicyBrahs avatar
Den här killen är en horunge deluxe. Han är en frimurare. Allt ni ser är charader.
Citera
2022-02-01, 11:57
Medlem
JuicyBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Var Filip med på demonstrationen i centrala Sthlm förra veckan?

Han är controlled opposition.
Citera
2022-02-05, 00:56
Medlem
Trolltestets avatar
Han har gått Total Folietard nu.
https://www.facebook.com/filip.sjostrom/posts/10160150475589108

Påkostad presentation dock. Nu vet vi vart en del av donationspengarna gått.
Citera
2022-02-05, 00:59
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Naturligtvis uppmanas hans passiva får till följare att donera via swish. Filip saknar verkligen moral här.
Citera
2022-02-05, 10:38
Medlem
XtraXs avatar
Citat:

Helt sjukt. Måste passa på nu innan samhället öppnar upp helt. Det värsta är många av hans lamm förmodligen kommer skänka pengar.
Citera
2022-02-05, 11:16
Medlem
Det blir bara roligare och roligare och nästan lite desperat :-) Blir lite jobbigt för dem nu när de inser att de måste börja försörja sig genom att arbeta. Ve och fasa!

I Don Quijotes inlägg på FB (som visas ovan) framträder också sprickan inom rörelsen tydligt då en annan av initiativtagarna till detta bedrägeri ifrågasätter varför han

"Naxxxxie Joxxxon
Hej! Du får gärna fråga nästa gång innan du använder ett klipp på mig i en kampanj för att dra in pengar. Tack."

Det blir liksom inte mer tydligt än så här. Så foliehattar och lättlurade håll i plånboken nu då Don Quijote och hans paråsnor försöker lura det sista ur er!
Senast redigerad av martinSigurd 2022-02-05 kl. 11:19.
Citera
2022-02-05, 11:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Här är texten som han postade till sin video:
Citat:
DET HÄR ÄR DET VIKTIGASTE JAG NÅGONSIN FÖRMEDLAT

Det här är det viktigaste jag någonsin förmedlat offentligt. De senaste dagarnas påhopp, trakasserier och rädslodrivna människor har fått mig att inse en sak: Jag är någonting stort på spåren. Lösningen är inte att dra mig tillbaka och be om ursäkt. Lösningen är att med än mer övertygelse och kraft gå i den riktning där det är som mest motstånd - den riktningen är pengar. Det är som att jag har fått be om ursäkt för min existens och att allt mitt arbete inte är något värt i människors ögon för att jag tagit emot donationer och folkets stöd. Det är galet, det är farligt och det är samtidigt precis som det ska.

Follow the money. Titta på filmen så förstår du vad jag menar. Vi behöver helt och hållet förändra vår syn på pengar. Och vi behöver utbilda världens befolkning i hur pengar faktiskt skapas. Plånboken är deras främsta vapen, men samtidigt är det också vårt främsta vapen - och vi måste börja använda det mer. Vi behöver motarbeta och rensa bort alla de programmeringar vi bär med oss från samhället kring pengar och ekonomi - annars kommer vi aldrig att kunna förändra världen.

Jag tänker göra pengar och ekonomi till min hjärtefråga. Jag tänker samla in så mycket pengar till Frihetsarbetet i Sverige så att makthavarna får svårt att sova om nätterna. Jag tänker inte låta en enda frihetskämpe behöva oroa sig för sin försörjning, för att få mat för dagen eller en säng för natten. Det är dags att vi börjar hjälpas åt på riktigt.

De kommer försöka stoppa mig med alla möjliga medel. Mina konton kommer säkerligen stängas ner på nytt. Jag kommer starta stiftelser och föreningar. Oavsett vad som sker så kommer jag att hitta en väg för att samla in resurser till arbetet för att förändra samhället.

Allt kommer att ske med 100% transparens och redovisning.
Allt kommer att ske för samhällsutveckling och förändringsarbete.

Just nu behövs resurser till:
- Min egen överlevnad
- Mat, boende och fickpengar för de människor som just nu viger sina liv åt frihetsarbetet
- Kommande ledarskapssamordning och konferens
- Utbildning och expansion av män som ska ansvara för säkerheten
- Bränsle mat och annat för förare vid konvojen den 19/2

Här är mitt swishnummer: 0736736381

Mitt privata konto kopplat till swish tillhör numera olika insamlingsändamål. Löpande redovisning kommer att ske.
För andra betalningsmöjligheter skicka mig PM.

Inom kort börjar samverkan med föreningar, stiftelser och annat som samlar in resurser för olika ändamål kopplat till frihet.

Jag vill tacka Christian Schlater, Martin Stensö och Lennart Fröderberg för deras enastående envishet i att försöka misstroendeförklara mig och andra människor. Utan er hade dessa insikter varit möjliga.

DELA DELA DELA!
Nu kör vi!

Hans hybris är påtaglig.
Citera
2022-02-05, 11:33
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Här är texten som han postade till sin video:

Hans hybris är påtaglig.

Det var kul när nån frågade om inte kvinnor kunde söka till att sköta säkerheten och han svarade, nej enbart män kvinnor är osäkra.
Citera
2022-02-07, 19:31
Medlem
Imorrn, tisdag 8/2 skall han enligt sin fb-sida vara med i P1 dokumentär tillsammans med mobilstrålningsfoliehatten Sydborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in