2022-02-06, 22:32
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Försvunna personer

/Moderator
Citera
2022-02-06, 22:33
Medlem
Har ögnat igenom tråden lite snabbt.

Om norrmannen blivit utsatt för brott så är min spontana tanke att GM flytt över till baltikum via Nynäshamn. Bilen och Muskö är bara ett villospår.

Som sagt, jag har inte tagit del av all info men det var min första tanke.
Citera
2022-02-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Det vore intressant att veta mer om honom. Han låter ju en smula ”egen”. Finns det historik av psykisk ohälsa skulle jag gissa att det slagit slint för honom.
Ja, jag håller med om att hela rutten han kört verkar konstig, vad skulle han ut på Muskö och göra? Känns som att det är något med han själv som inte riktigt stämde?
Citera
2022-02-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laku
Telefonen kopplades upp på Lidingö kl 09:10, sen vidare färd ut mot Väddöområdet, för att sen 3 timmar senare vara i Tumba. Extremt märkligt.

Det finns väl kameror i Norra Länken som borde ha fångat Terjes bil till eller från Lidingö? Dom kanske inte spelar in iofs.

Tidsangivelserna kommer från Efterlyst.

Terje blir kidnappad, rånad och mördad nån stans i stan.
Förövarna far i panik ut i glesbygden åt väddö till för att dumpa kroppen.
Tar terjes bil hemåt dumpar den åt helvete till söder om stan.
Bli upplockad av nån polare eller Tar bussen hem från bilen.
Förövarna är väl från de södra förorterna har kanske stulit båtar och gjort inbrott i sommarstugor tidigare och hittar därför i trakterna kring väddö och muskö.
Citera
2022-02-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vad ska han i Stockholm att göra om han ska till Nordnorge? Om han ville ta e4 är det betydligt närmare att svänga av tidigare från e18 och ansluta vid uppsala.

Nä detta stinker.
Liftare och Rånmord?
Sol och vårad sen rånmord?
Åkt till Stockholm för att ligga med nån prostituerad och sen rånmord?
Kidnappad och sen rånmord?
Psykos?
Jag tror psykos
Citera
2022-02-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Man ska nog titta på vart mannens planerade resa börjar avvika. Tycks vara någonstans i Värmland om jag förstått rätt (Grums?).

Kan han haft något möte med någon person i området som gått fel. Sysslade mannen med någonting skumt som kunde försätta honom i farliga situationer?

Ja tanken va att bara åka över på svenska sidan sedan uppåt landet, men han fortsatte genom Sverige och hade kontakt med bekanta via telefon då. Så allt verkar varit normalt under den sista delen ner mot Stockholm, pengarna va de enda som va borta och man undrar ju varför han tog med 17 000 i kontanter.
Men vem vet de kanske va mer pengar än han sagt till vännen och han valt försvunna självmant?
Citera
2022-02-06, 22:47
Medlem
Halte Haralds avatar
Att han skulle valt att köra via Sverige för att nå sitt nya hus i Nordnorge endast pga av tunnelskräck tror jag inte jätte mycket på. Vet flera som väljer att köra E4 norrut istället för norska E6 norrut. Bara kolla på en karta så förstår man själv. Varför gubbskinnet viker av mot sthml är mer skummt..(för vem fan vill till sthml frivilligt)
Citera
2022-02-06, 22:55
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Jag var förvånad att det inte redan fanns en tråd om detta förrän nu.

Orerhört "intressant" fall om uttrycket tillåts.
Citera
2022-02-06, 22:59
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Ja detta är verkligen märkligt.. Av grannens beskrivning fick jag bilden av en lugn hjälpsam person som gärna ställde upp för andra.
Det kan ju ha varit så att han godtrogen och kanske lite naiv plockade upp en liftare eller stannade efter vägen för att hjälpa nån. Denne fick sedan Terje att på ett eller annat sätt att köra mot Stockholm och fick honom att säga till anhöriga att allt var bra.
Citera
2022-02-06, 23:00
Medlem
.ermins avatar
Ni som missat inslaget så finns de på viaplay m. Inslaget gick på efterlyst förra veckan.

Skyltarna bak på bilen var borttagna, men inte fram. Nerkörd i dike/trä. Jag tror inte norrmannen har kört bilen själv till Muskö och frågan är varför bilen blev just dumpad där? Vad finns de för fördelar med att dumpa bilen där och dessutom krocka den?

Enligt polisen så har som Lyckats spåra hans telefon med master som visar hans körväg.

Polisen hade även hittat 2st mobiltelefoner i bilen(vad gör han med 2 telefoner om dem var Hans?)
Hans skor låg även kvar på förar mattan🤔

Väldigt märkligt att inte ens norsk media rapporterar?
Senast redigerad av .ermin 2022-02-06 kl. 23:08.
Citera
2022-02-06, 23:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Snarare har de som tagit bilen och skaffat undan honom känt någon i Täby som de övernattat hos. Alternativt övernattat i bilen på någon undanskymd parkering. Att de (eller han) skulle ha tagit in på Scandic verkar helt orimligt.
Citera
2022-02-06, 23:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vad ska han i Stockholm att göra om han ska till Nordnorge? Om han ville ta e4 är det betydligt närmare att svänga av tidigare från e18 och ansluta vid uppsala.

Nä detta stinker.
Liftare och Rånmord?
Sol och vårad sen rånmord?
Åkt till Stockholm för att ligga med nån prostituerad och sen rånmord?
Kidnappad och sen rånmord?
Psykos?
Planen var att svänga in på E45 från E18 vid Grums och fortsätta norrut i Sverige. Detta enligt hans granne och vän i senaste Efterlyst. Men han fortsatte istället på E18 hela vägen till Stockholmstrakten då.
Senast redigerad av Steff83 2022-02-06 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in